tisdag 9 juli 2013

Laddar om...

Igår var vi laddade, jag & dottern för balkonghäng i solstolen. Men vi stod över.. Det var iof varmt, men ganska blåsigt, man kunde ana solen under den tjocka vita hinna som låg över himlen... MEN idag laddar vi om.. Klarblå himmel & strålande solsken :-)

Igår efter maten, som blev en pastagratäng med gräddmjölk, kassler, muskotnöt & parmesan (riktigt gott med en sallad till) så körde jag maken till bröderna (Zingos bröder). Han skulle hjälpa familjen att göra ännu en liten altan, denna gång en grillplats  :-) När jag kom tillbaka till bilen & skulle sätta mig så ser jag att en liten tjej på kanske 6år cyklar rakt mot bagaget på vår bil. Hon tittar ner i marken & trampar på.. Kan meddela att hon blev väldigt rädd när hon krockade med vår stillastående bil. Jag fångade henne innan hon ramlade & hon sa med tårar i ögonen FÖRLÅT! Varpå jag svarade att det gör ingenting, det viktigaste är att du inte skadade dig & så sa jag man måste titta framåt när man cyklar, då började hennes underläpp att darra.. Men hon hoppade iaf upp på cykeln igen & cyklade till kompisen en bit bort. Sen stirrade dessa barn när jag passerade dem ;-)

Hem & hämtade dottern som taggade för att lämna in sitt CV till butikschefen i en sportbutik på vårt köpcenter. Hon har fått tips om att det ev. kan finnas möjlighet till timanställning där frampå. Nu är hon iaf med & söker platsen.. Men hon blev alldeles skakig & illamående efter när nervositeten släppte :-D
Första gången hon lämnar CV till en för henne helt okänd butikschef... men förmodligen inte sista...
Nu lever vi på hoppet ;-)
*håll tummarna*

Klart är nu att i slutet av Augusti kommer vårt matkonto att minska drastiskt ;-) Sonen ska börja plugga. Han har kommit in på Fastighetsakademin i Göteborg. Ska plugga i 2-år till Fastighetsingenjör. Han flyttar in hos flickvännen i hennes nya lya, där bor han ju nästan redan & har varit med & gjort i ordning. Så han ser den säkert som sin oxå :-)
Nu blir han snart både sambo & Göteborgare :-)

Jag hade tur igår... I helgen när vi var i stugan & Zingo badade så sa vi att han egentligen borde fått sig en rejäl klippning innan semestern. Vi klippte honom på Valborgsmässoafton, men det har växt ut snabbt denna gång & min mamma, som brukar hålla efter pälsen med trimmer & sax mellan klippningarna, mår inte riktigt bra just nu så den möjligheten finns inte. Iaf inte precis just nu.. MEN snart får vi tro :-)
Hundtrimmet där vi brukar lämna Zingo har semesterstängt från 15/7 (på måndag). Det brukar vara flera veckors väntetid för klippning. Men jag ringde igår & tänkte iaf försöka få en tid direkt efter semestern. Men jag hade sån tur att de kunde klämma in Zingo på onsdag (imorgon). Skönt! Han blir så otroligt tovig när han badar i saltvatten.


Kvällen gick åt till att tvätta. Nu ser jag nästan botten på tvättkorgen & all vindoft är borta på mina kläder... :-)  Mellan tvättarna blev jag sittande & läste på b.la Flashback om fallet med den försvunna 23åriga 2-barns mamman i vår stad. Det är inte vilka Svensson som helst som man anhåller & förhör...  Hoppas man hittar tjejen snart så att släkt & vänner kan få ett avslut, för att hon skulle vara vid liv, det tror inte jag, även om man hoppas det...

Dags att fixa sig lite & sen solstolen :-)

HA EN FIN TISDAG!!

9 kommentarer:

  1. Härligt...Grattis till din son som kom in på Fastighetsakademin i Göteborg :)

    Förstår att söte Zingo måste klippas & han är ju bara för söööt

    Ja här laddar vi inför Poolhäng hihi
    Ha en underbar dag/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Vad härligt !
    Grattis till sonen att han kom in :)
    Nu blir det att åka o handla mat...

    Ha en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Först - tack för omtanken Mamma Mickis :) - imorgon - jag lovar!
    Och du kommer förmodligen få en hel del matlådor i frysen för det tar ju ett tag och ställa om sig från den där invanda matlagningen som du har haft så länge och det sitter i ryggmärgen att sonen ska äta och helt plötsligt står han nog i hallen och hälsar på för att äta mammas goa mat. Kul i alla fall att han kommit in på skola och ska bli sambo. Det är ju en naturlig fas. Mina har inte ens något sällskap så än får jag dras med dom :).

    Ibland har man tur - skönt för Zingo att få bli friserad och av med lite päls.

    Ikväll får jag nog ta in dynorna från utemöblerna - tyvärr - men det kan bli skurar säger dom. Får gärna regna på natten bara det är sol och värme på dagen och absolut när jag ska börja min semester -vill inte se några tråkiga moln. Bara blå himmel.

    Må gott

    SvaraRadera
  4. Grattis till sonen som kom in på utbildningen!
    Det kommer nog kännas lite konstigt när han är utflugen. Jag tyckte iaf det när min son flyttade hemifrån och blev sambo.

    Vilken tur du hade att du fick en klipptid till Zingo så snart :)
    Håller tummarna för att dottern ska få napp på sportaffären.

    Jag har aldrig varit inne på Flashback men jag har hört att dessa killar som är misstänkta och anhållna inte är några duvungar direkt.

    Hoppas du har haft en bra dag i solstolen på din fina terass :)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att det fanns tid att klämma in Zingo på klippning :-)

    SvaraRadera
  6. Va kul att sonen kom in på utbildningen och att flickvännen bor där. Håller tummarna för dottern också.
    Förhoppningsvis lärde sej lilltjejen som cyklade in i bilen nåt.
    Skönt att Zingo får sommarfrisyren fixad.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för dottern din och att hon får jobbet! Duktig tjej:-) Och lycka till till sonen och framtida studier! Kul! Och Göteborg är ju bara underbart, skulle lätt kunna flytta dit.

    Ja hoppas verkligen de hittar tjejen snart så anhöriga får lite lugn.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Så roligt för sonen att han kom in på utbildningen och att han har boende!

    Kram

    SvaraRadera
  9. självklart håller jag tummarna för dottern
    och vad jätteroligt för sonen :) både att börja plugga och att flytta ihop men flickvännen sin :)
    idag har vi en lite kyligare dag, hoppas att det bara är en mellandag, så att säga
    kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis