lördag 6 juli 2013

☀Mobilinlägg från stugan☀

Igår på morgonen var jag på ett jobbigt möte i grannkommunen som jag faktiskt överlevde...
Sen fixade och packade jag för en helg i stugan. Vid halv3 bar jag ut det sista till bilen sen var det dags för Zingo och hans väska. Zingo visste ju att det var ngt i görningen och när jag i lugn ton sa: nu ska du gå följa med, vi ska åka till Stugan. Han kom dom en Blixt & satte sig vid kopplet. Jag kopplade honom och öppnade försiktigt dörren samtidigt som jag skulle ta Hans väska i handen. Vi bor en trappa upp. Zingo han rusade ner & sen skällde han säkert 100ggr. Det betydde typ " skynda dig matte, vi ska till stugan, hans paradis ❤"

Vi hämtade maken på jobbet, halvvägs t stugan. När vi hade ca.15 min kvar så började Zingo skrika. Sen pep han hela vägen..;-) " han känner igen sig"
Kom ut till ett soligt men lite blåsigt "paradis" där mamma & pappa välkomnade oss :-)
Packade upp lite, hade köpt med mig hängpetunior till mamma som planterades i en ampel. Lila/cerise med en grön kant på blomman. Fina och speciella :-)

Zingo gjorde som han alltid gör när han varit i stugan ngn halvtimme, rymmer ;-)
Han måste ju kolla vilka hundkompisar som är i sina stugor... :-)


Till middag blev det kyckling & avokadosoppa & ett gott bröd på altanen. Inte dumt alls :-)


Min pappa tog Zingo en kvällspromenad. Det blev en lycklig promenad.... Zingos stora kärlek Bernersennen Molly var vid bryggan. De här två hundarna älskar varandra. Pappa berättade att de skrek när de fick se varandra och sen blev det bus... Zingo är 15kg tung & Molly väger kanske 35kg... Men storleken har ingen betydelse ;-) Molly är försiktig med Zingo ❤


Nu är det dags för frukost och sedan ska jag njuta av dagen med Zingo & mamma ☀

Maken & pappa spelar Konstslaget (golf) & är väl tbx i stugan vid 15-16 tiden. Hoppas på en fin tavla... ;-)

Ha en fin lördag! ❤☀

10 kommentarer:

  1. Naw...Sååå mysigt/Nospussar & Kramar Annmi i Solen

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få komma till sitt paradis :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt han har det Zingo - om en stund kommer jag ha en pipande och gnällande hund när han inser vart bilen är på väg - vi ska till skogen, naturen och svampen och fika i ryggsäcken och en härlig dag ska det bli - som vi har saknat och längtat efter en sån här dag och nu håller vi tummarna för att dom blir många fler. Ja vänskap kan te sig för en utomstående helt osannolik men trots yttre olikheter så har dom något annat. Må gott

    SvaraRadera
  4. Låter härligt och vilka underbara soliga bilder du bjuder på :-)

    Ha en bra helg i paradiset!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. låter hur trevligt som helst :)
    Sv: ja, nu ska njutas av det vackra vädret :)
    ha det gott
    kramar

    SvaraRadera
  6. Låter härligt!
    Zingo trivs verkligen där :-)

    Ha en skön kväll!
    Kram K

    SvaraRadera
  7. Sv: jodå, maskinen höll som tur är och visst till och med papperen i anteckningsblocket är tvättade och rena nu :)
    kramar

    SvaraRadera
  8. Låter underbart att ha ett smultronställe att åka till. Jag hade också tjoat hela vägen dit :D
    kram

    Fia

    SvaraRadera
  9. Riktigt härligt har ni det ute vid stugan. Tänk vad hundar lär sig att känna igen,och dom talar verkligen om det också..*L*...
    Kram vännen och ha det gott**

    SvaraRadera
  10. Åh så underbart! Visst är det kul när de känner igen sig så väl och vet vart man ska? Nova både piper och ylar när vi ska till vissa ställen.
    Hoppas söndagen var lika fin för er!
    Kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis