torsdag 11 juli 2013

Positiv

sommaräng
Jag tycker gårdagen blev en positiv dag :-)
före / efter
                               


Zingo blev klippt & det känns skönt för vi hade varit chanslösa att hålla efter pälsen nu när jag vet att han kommer bada i saltvatten många ggr :-) Efter klippningen var han lite rolig. Medan jag betalade kikade han runt lite i butiken. Så fick han syn på en låda med små gummi pipleksaker. Ställde sig & tryckte på dem så de pep & så tittade han på mig.. Han ville leka... Jag köpte en pingvin som han stolt bar till bilen & sedan från bilen & hem för att visa lillmatte :-) Det lektes en bra stund med den innan Zingo slappnade av... Det är jobbigt att bli friserad.. På 2 timmar hinner man både schamponera, blåsa, klippa med maskin & sax samt klippa klorna. Det är intensiva 2 timmar :-)
Före / Efter

På eftermiddagen fick dottern ett mail om en anställningsintervju på en hamburgerrestaurang som ska öppna i närområdet i Oktober. Detta är dotterns första anställningsintervju & den är om ca.14 dgr. Jag håller tummarna :-) Ansökan skickades i på måndag eftermiddag & svaret kom igår... snabba bud :-)

Sonen kom hem med en hög flyttkartonger igår... snart dags att börja packa :-)

Idag verkar det bli en riktigt fin dag... BLÅ himmel, strålande solsken & lite vind :-) Ska njuta av solen men oxå tvätta ngr få maskiner & börja packa lite... Maken gör sista dagen innan semestern imorgon & man lovar jättefint väder i helgen så stugan hägrar :-)
Blir förhoppningsvis en semester med mycket SOL....


Ha en riktigt fin dag!

7 kommentarer:

  1. Åh,så underbar med en Sommaräng & så fin Zingo blev...Så kul för dottern din att gå på anställningsintervju,jag håller tummarna för henne/Soliga & varma Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Såå fin Zingo blev :) Vad kul att dottern slipper på anställningsinterjuv:)
    Här skiner solen också idag, såå härligt! Städ o tvättdag här idag...lite att sitta ute också.
    Ikv har jag planerat att vi ska på grillfest!

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att han blir trött - det hade jag också blivit efter en 2 timmars makeover :D men fin blev han och skönt att bli av med lite hår.

    Håller tummarna för dottern - spännande och nervöst förstås. Tittade igår på Morden i Midsomer och gillar hunden sykes - och hur han hämtade tillbaka leksaker som matte ville slänga - dom är smarta jyckarna och Zingo visste att han var värd en belöning. Sen kan jag vara glad över att ingen av mina jyckar har haft pipleksaker - det kan bli lätt jobbigt efter ett tag - köpte en pipmorot till min nuvarande jycke - han ägnade den inte en blick medan en kompis jycke -samma ras - älskade sina pipisar. Min har nu en "buse" - ett mjukisdjur :) Och så håller vi alla tummar att vädret är här för att stanna - läääänge. Må gott

    SvaraRadera
  4. Jag håller också tummarna!

    Vad fin han blev, Zingo :-)

    SvaraRadera
  5. Nämen så fin lilla Zingo blev:-) Hoppas hoppas det går bra för din dotter.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. jag måste också ta i håll med att klippa Sluggo, han börjar bli lurvig igen
    snart så har du bara ett "barn" hemma :)
    Sv: tack, det blev en underbar dag
    kramar

    SvaraRadera
  7. Det är säkert jätteskönt att fått sommarfrilla.
    Vart ska sonen flytta?
    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis