lördag 13 juli 2013

☀S☀E☀M☀E☀S☀T☀E☀R☀






Gårdagens första bad för dagen ;-)

                   ☀ & SEMESTER = ❤
Nu har maken gått på semester... Hoppas på ett underbart väder de kommande veckorna :-)
Efter att ha packat ihop en del på dagen igår packade jag in mig & Zingo i bilen & åkte iväg för att hämta maken på jobbet & sedan vidare ut till stugan. Zingo började pipa en kvart innan vi var framme.. "han känner igen sig". Väl på plats i stugan efter att ha rusat av sig var han sugen på inspektion av hundkompisar & BAD. Jag, maken, pappa & Zingo gick ner till bryggan, mamma tog sig en nap. Det märks att det är semestertider nu för hela bryggan var full med hundar, ungar & annat "löst folk" ;-) Man samsas väl... Finns det hjärterum så finns det stjärterum ❤
 Zingo ÄLSKAR att bada. Han hade med sig sin lilla lila boll & den lekte han med i säkert en timme i vattnet. Granntösen på ca.3år var överlycklig.. Jag vill kasta bollen till Zingo & Zingo var så upphetsad av lek att han var nära att välta den lilla ngr ggr.. Men hon bara skrattade :-D
Både maken & pappa badade oxå.. Modiga män ;-) Själv hade jag inte ens tid att bada... hahaha Min kropp gillar inte kallbad så jag avvaktade lite med badet. Termometern som visserligen låg & guppade på ytan visade 21*

Efter bad & promenad tbx till stugan så blev det kycklingklubbor, färskpotatis från landet & kokta färska morötter. GOTT!

Nu har maken & pappa åkt iväg för att möta upp makens tvillingbror & flickvän för en golfrunda. Maken hade abstinens, han har inte spelat på en HEL vecka hahaha Efter golfen kommer de alla hit & så äter vi ihop, blir fisksoppa. Keldas egen med godsaker i, Låter väl inte fel med fisksoppa på altanen i solskenet med utsikt över havet :-)

Nu dags för frukost.. Kan nog bli utomhus idag :-)

☀Det verkar bli en fin dag idag......☀


Ha en härlig lördag!



8 kommentarer:

  1. Åh,så underbart..
    ha en lååång skön Semester/Kraaaaam Annmi

    SvaraRadera
  2. Härligt för guben att ha semester nu.
    Ni får lagom värme idag. Här skulle det bli 25° - alldeles för varmt enligt mej.
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. åh vad härligt :)
    njuuut nu av de vackra dagarna och vistelsen i stugan :)
    kramar

    SvaraRadera
  4. Åh låter ju härligt då önskar jag dig en ljuvlig lördag med allt gott som tillhör :) kram

    SvaraRadera
  5. God morgon på dig ...hoppas du haft en skön lördag & får en mysig söndag, här är det sämre väder idag tyvärr...ta hand om dig kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vad det låter härligt :)
    Här har det regnat lite på morgonsidan...Vi var till O`Learys o äta..en bra kväll!
    Klädtvätt på gång här idag. Och så har jag menat mej till mammas en sväng. Ska kolla med brorsan via FB om dom är hemma..
    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Sv: du menar Bokenäs med den medeltida kyrkan? där var vi och tittade in, den är SÅ fin
    jag kunde ha vinkat om jag vetat att du var så nära :)
    njut av din vistelse i stugan, det är fina trakter däromkring
    kramar och en fin söndag till dig

    SvaraRadera
  8. Mitt nya höstlöfte var att lära mig göra fler goda soppor. Kanske ska satsa på kelda. ;)

    Kram Åsa

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis