söndag 7 juli 2013

Sommar!!!

Det har varit sommar de sista dagarna... Helt fantastiskt skönt ute & strålande solsken :-)

Vi har varit i stugan & det gör ju inte det hela sämre om man säger så...
I lördags spelade maken & pappa Konstslaget, men ingen av dem kom hem med någon tavla.. Maken ansåg att han gjorde en tavla den tävlingen ;-)

Det gick ingen nöd på oss, mig mamma & Zingo när herrarna spelade golf. Vi sov ganska länge, åt frukost, slappade i solen,jag & Zingo gick ner till bryggan där Zingo badade. Sååå härligt :-)

Sen åt vi lunch och njöt av solen en stund till. Zingo tog sig ytterligare ett bad. Till middag blev det grillad flankstek & potatis från landet...Vilka potatis.. SÅ HIMLA GODA... Jag åt alldeles för många med lite smör och salt... mmmm

Idag vaknade jag 9.30... underbart :-) Tog Zingo en morgonpromenad & sedan blev det frukost på altanen. Fixade lite efter frukosten & sen hägrade solstolen... Njöt av solen, vinden & av utsikten från lillstugans altan :-) Fikade på jordgubbar. Zingo följde med min pappa & maken till bryggan & simmade...
Efter lunchen som vi åt halv4 packade jag & maken ihop oss & åkte hem. Finns alltid lite att pyssla med på söndagseftermiddagen. Vi kom hem till ett rent & fint hem iaf.. Dottern kan minsann OM hon vill ;-)

Dottern & dotterns kompis som har körkort lånade vår bil & åkte till affären & handlade. Kompisen är själv hemma & var tacksam att slippa släpa matkassar på en buss eller på cykel & dottern kunde handla lite som saknades hemma hos oss. Under tiden fixade vi middag till oss alla. Maken grillade fläskfilé & så serverades en sallad & mixed tillbehör som coscos, bakpotatis, potatissallad... Smaken är som baken, men alla blev nöjda & mätta :-)
Jag satte även lite färg i håret...


Man lovar solsken i morgon oxå så man får väl passapå att njuta en stund... Tvätta ska jag oxå göra... Fattar inte hur men jag hade en öppnad tetrapack med skruvkork, vittvin i en påse i min väska.. & jag upptäckte att pappen runt korken fräts upp & ca 2dl vin låg i plastpåsen. Endel att läckt på mina kläder. Allt i väskan luktade lite syrligt vitvin... Så mina kläder behöver en uppfräschning.. vill ju inte gå runt & lukta av gammalt vin... ;-)


Ha en godnatt!


10 kommentarer:

  1. Oooo va härligt/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Ja det har verkligen varit riktigt sommarväder i helgen. Tyvärr har jag ju jobbat så jag har inte kunnat njuta av det men idag skiner solen igen så min semester kunde inte börja bättre :-)

    Nä gå omkring och lukta gammal vin är ju ingen höjdare. Tråkigt bara att du fick mer-jobb.

    Ha en fin måndag!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Men snälla...det där kallas ju alkoholmissbruk ;)
    Ja,vilket underbart väder vi har nu. Hoppas att det håller i sig...lääänge! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så tar ju inte tvätten semester bara för att det är sommar men man kan ju få den torr betydligt fortare i alla fall när man nu får xtra tvätt att ta hand om. Tur det inte var rött vin i alla fall. Mysigt ni har det i stugan och skönt när den inte ligger så långt borta. Det tar ju inte som för mig att åka till "vår" stuga - ca 10 timmar. Må gott

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara dagar ni haft. :-)
    Sv: Jag fick ge dottern en liten vink om städningen.
    Ha en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga sommardagar, ta dagen som den kommer,njuta och bara vara. Kram

    SvaraRadera
  7. Sommaren när den är som bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fin simhund! Har han simhud mellan tårna? ;-)

    SvaraRadera
  9. Det blir en konstig doft när man spiller vin i större mängd förstår att du behöver tvätta. Verkar som ni haft det lika fint som vi haft. Funderar på en sak: Grillad planka? Hur gör man den? Vet ju att jag gör plankstek i ugnen men det här låter nytt
    Ha en fin start på veckan
    kram

    SvaraRadera
  10. Svensk sommar! Härligt!

    Nja, det är väl inte så kul att gå runt o lukta gammal fylla. :)

    /kram Åsa

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis