måndag 1 juli 2013

Söndag - sol

Fantastiskt väder under gårdagen. ☀
Strålande solsken & tack vare att trädet är nerfällt kunde vi 3 familjemedlemmar som var hemma sola allihopa på en gång. 3- solstolar på rad :-D
Hade lätt fått plats 3 till :-D



Maken var duktig & tvättade lite arbetskläder mellan solningen & tog även Zingo en sväng... Detta missade jag dock, så det måste ha varit så att jag sov en stund i solen :-P
Jag vaknade nämligen helt ris på morgonen med en rejäl smärta i sidan nedanför vänster bröst & bak i ryggen. Var alldeles öm, kände mig febrig & hade jätteont. TROR att det kanske var en mindre njursten/njurgrus eller liknande. Smärtan kom och gick men var super öm nedan bh-bandet på vänster sidan. Hade det blivit sämre hade jag varit tvungen att åka till jouren. Men stoppade i mig Voltaren & Citodon & idag är det bättre. Dock inte helt bra. Jag har haft njursten förut & förknippar smärtan med detta & vet att det är voltaren man ger som första medicin.

Vi njöt av solen i flera timmar ☀

Till middag hjälptes vi åt & gjorde hemgjord Pizza & Pizzasallad. Blev en plåt med Pizzabullar oxå. Det var riktigt gott :-)

Efter maten så hade jag extra ont igen & satt & hängde & suckade i soffan. Maken sa, man FÅR faktiskt gå & lägga sig OM man VILL... Ta du nån timme på sängen... Fullproppade i medicin så lättade smärtan & feberkänslan igen & jag låg och halvslummrade ett par timmar :-)

Kikade på Spårlöst England & avslutade kvällen med Wallander. Den sista stunden i liggande läge i sängen.

I lördags när makens tvillingbror var här letade jag fram en kokbok som deras klass gjort när de gick i åk 2. Jösses vad vi skrattade.
Favoriträtt: Stekt Ägg :-)
Leverstuvning.. Åt jag ofta som barn, men det serveras aldrig idag....
Barn av idag skriver kanske sushi som favorit mat...
Brödernas favorit recept
Marängsviss & Sockerkaka


Sonen kom hem strax innan 22.30. Det blev ngt fel med hans tåg från Göteborg så han fick ta ett senare.

Vädret ser växlande ut idag, men det skulle nog bli ganska molnigt.. Nåja det viktigaste är ju att det inte regnar :-)

Ha en riktigt fin måndag!

18 kommentarer:

  1. Solen har jag inte sett till på hela helgen. Igår var högsta temperaturen här +10 grader.
    Låter inget vidare ditt onda. Hoppas du mår bättre idag annars är det nog läge att uppsöka farbror doktorn. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med en sådan balkong som ni har *avis*.

    Njursten...aj, aj, aj. Jag har haft det en gång och det var allt annat än kul. Vilken fruktansvärd smärta. Det blev akuten för mig den gången.
    Hoppas att det inte blir värre för din del.

    Ha en fin måndag.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Lyllo er som har sol!
    Här i skåne är det rena skitvädret. Funderar nästan på att besöka ett solarium bara för att få lite färg...

    Oj...stackare...hoppas du får bukt med smärtan. Annars tycker jag att du bums ska åka till doktorn!!
    Krya på dig!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Usch för det där onda! Tror jag haft samma vid ett par tillfällen och det har varit nära att jag åkt iväg till jouren.
    Dessa förbaskade tåg, det är ju alltid nåt strul med dem. Avveckla SJ, de kan gå och dra nåt gammalt över sig...
    Hoppas du får en fin måndag! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  5. usch för du ska ha så ont :(
    ja, huvudsaken är ju att det inte regnar
    kramar

    SvaraRadera
  6. Usch för att ha ont ;(
    Här är det mulet väder, inget regn har vi fått än idag. I natt har det regnat..Varit till stan o handlat mat med flickorna.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad kul att hitta dom där gamla recepten :-)

    SvaraRadera
  8. Fy då med den smärtan. Prova med att dricka stora mängder vatten. När jag hade grus i njurarna försvann det genom de behandlingen. Kommer det igen tycker jag du söka hjälp. man sätter gärna en egen diagnos men man vet aldrig. Visst är det härligt med sol
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fin blogg! Och söt liten vovve:) Hoppas du mår bättre.
    Texten ang fibromylagi stämmer klockrent.
    / Susanne
    har två bloggar även
    www.susannedamgren.se

    SvaraRadera
  10. ich för din smärta...hoppas de e bättre nu.
    Den där kokboken måste Ni ju ge ut i redigt bokformat:) låter spännande o enkel för de som inte gillar krångliga recept:)

    Kramiz till solgudinnan

    SvaraRadera
  11. Din stackare... Hoppas verkligen du mått bättre idag och fortsätter det eller kommer smärtan igen borde du gå till läkaren (lätt att vara duktig och säga till andra vad de ska göra...)

    Ta hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig bok att hitta =)
    Skicka hit lite sol är du snäll =) Kram

    SvaraRadera
  13. Usch för sån värk, njursten har jag aldrig haft,men gallstens anfall och det räckte till bra..
    Det är skönt att ligga och slappa i solen och kanske ta en tupplur..**
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig dag ni har haft, älskar "slappdagar" då man bara myser. Älskar dock inte din smärta, den tycker jag du kunde fått slippa.

    Mitt "recept" på peelingen använder jag regelbundet. Jag blir supertorr när jag duschar och håller på att klia ihjäl mig efteråt, hur mycket jag än smörjer in mig men med denna så blir jag mjuk och go tack vare olivoljan. Jag hade inga eteriska oljedroppar i då det var tomt på den fronten hemma när jag gjorde denna satsen så den doftar lite bladigt men den fyller sin funktion och det är ju huvudsaken.

    Jag har tappat bort länken till din dagboksblogg, hade blivit himla glad om jag blir inbjuden igen..:-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  15. Vi hade också strålande sol i går.
    Underbart.
    Mindre underbart var det med din smärta. Hoppas att den är helt borta nu.
    Hahaha...vilken fin kokbok :)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Såå ljuvligt med Sol men usch för värken :(
    /Kraaaaaaaaam Annmi

    SvaraRadera
  17. Sv: visst är mördarsniglarna äckliga
    en go´er dag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  18. Leverstuvning! Nä det är en rätt man nästan glömt. :)
    Kul m egen kokbok! Det borde barnen idag också få göra.

    Kram Åsa

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis