onsdag 3 juli 2013

svar på tal

Emma den driftiga tjejen som skriver i bloggen Viktkamp ville att jag skulle svara på dessa frågor & varför inte :-)
Jag gör ett försök!
  1. Vad heter du? Marika men kallas för Majken av makens syskon ;-)
  2. Vem fick du dessa frågor av? Emma
  3. Hur gammal är du?  44 år 
  4. Är du romantisk? Vill nog vara det mer än vad jag är.
  5. Hur lång är du? 158,5 cm
  6. Vilken ögonfärg har du? Blå
  7. Har du stationär eller bärbar dator? En mini pc
  8. Vilka städer har du bott i? Född i Falköping och har bott i Skövde som bebis & sedan Trollhättan
  9. Tycker du om kaffe? NEJ, det dricker jag bara OM jag måste...
  10. Tycker du om att mysa/kela? Såklart
  11. Kan du några andra språk än svenska? Engelska & har en gång för länge sedan läst tyska.
  12. Har du någonsin åkt ambulans? Ja när jag ramlade med huvudet före på rygg, ner för en väldigt lång trappa, var höggravid & det var där mina ryggproblem startade
  13. Vad har du för ringsignal? Balt, Balthazar, Balt Balthazar ni minns kanske det gamla barnprogrammet?
  14. Vad har du för bakgrundsbild på mobilen? Ett kort på Zingo
  15. Kan du byta olja på bilen? haha, har aldrig testat men jag har körkort & jag KAN tanka.. det är inte så illa ;-)
  16. Har du fått fortkörningsböter någon gång? NEJ, men risken finns ;-)
  17. Vad är det bästa som hänt dig? Det var såklart när jag fick mina barn. Eller man kanske skulle se det som när man träffade pappan till sina barn. För det är ju tack vare det som barnen finns. All because 2 people fell in love  ♥
  18. Vad är det värsta som hänt dig? Att bli sjuk & inte orka som alla andra... Det är en sorg.. MEN jag försöker leva här & nu & ha livskvalitet  ♥
  19. Har du varit med i tidningen? Har blivit intervjuad vid ngt tillfälle.
  20. Har du någon piercing? Nej, bara hål i örat :-P
  21. Civilstånd? Gift
  22. Hur bor du? I en hyresrätt 4 r.ok med en fantastisk terass/balkong
  23. Vilket är ditt drömjobb? Sjuksköterska
  24. Vad har du haft för husdjur? Katt, hund, kanin
  25. Vad arbetar du med idag? Har jobbat som undersköterska, men är sedan oktober i fjol en glad pensionär :-(
  26. Kan du åka slalom? Inte längre, kroppen godkänner inte det... men jag har kunnat hjälpligt. Var tvungen då pappa lurade ut mig i svart puckelpist första åket ;-)
  27. Vad har du för utbildning? Undersköterska/skötare 
  28. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon kanske
  29. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? hmmm kanske hängbrösten eller hängmagen :-P
  30. Vem vill du ska svara på dessa frågor? ALLA som vill, ALLTID kul att lära känna bloggvännerna lite mer :-)


8 kommentarer:

  1. Bra frågor och svar, kanske man skulle ta till sig :) Kram

    SvaraRadera
  2. åh, Baltazar!!! klart man minns:-) såååå bra!!
    Detta var en kul lista, roligt att känna dig lite ner:-)Kanske jag snor..
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul med en ny lista kul även att få veta lite mer om dig ;-)
    Denna lägger jag upp på min blogg imorgon kväll efter jobbet :-)

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Haha glömde ju att jag skev från mobilen och var inloggad som anonym :P

    Kram Ica

    SvaraRadera
  5. Jag gillar såna listor när det gäller att läsa om andra..*L*..men är dålig själv på att besvara såna..**
    Idag har vi regnet här, så nu inväntar vi lite uppehåll vovvsen och jag,annars får jag dra ut Peppe..
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  6. Har tyvärr med en kropp som gör att man inte orkar med som innan...men kul att läsa dina frågor och svar.
    /Susanne

    www.susannedamgren.se

    SvaraRadera
  7. Roligt att du ville göra listan och roligt att lära känna dig mer =) Kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis