tisdag 16 juli 2013

Tiden...

Hur konstigt det än låter så räcker inte tiden riktigt till när det gäller bloggen nu på semestern.. Den är inte prio 1. Att kika in hos er är jag oxå dålig på... men ska försöka ta igen det en dag med lite sämre väder ;-)☀
Vi har det soligt & fint.☀ Igår blåste det dock fruktansvärt mycket... Att va på bryggan var helt uteslutet... Men i lite mer lä på altanen var det ganska skönt. Där tillbringade jag & min mamma flera timmar medan maken & pappa var på golfbanan. När man är i stugan så lever man liksom utomhus och så går man in ibland... Hemma är man inomhus och går ut ibland.. Konstigt det där...



När golfarna kom hit käkade de lite & sedan packade mamma&pappa ihop & åkte hem. Jag fick strax innan det ett sms från dottern som undrade om jag kunde hämta henne vid bussen om hon valde att åka till stugan & det är klart att jag kunde. Hämtade dottern vid 18.30 tiden. Det tar 1h12min hit ut med buss hemifrån. Helt ok tycker jag. Det tar ca 45min med bil. Vi åt torskrygg & potatis från landet. Dottern ska stanna till torsdag eller kanske fredag fm för sedan är det Fallens Dagar som hägrar därhemma. Då ska tjejligan ut :-)


Det blåser lite idag med men inte alls som igår... Solsken är det & jag vet att om ngr få timmar kommer vi få "njuta" av doften från kokosolja :-P

Strax dag för en morgonwalk med Zingo :-)

Ha en fin dag!


16 kommentarer:

  1. ÅH..fallens dagar förstår jag hägrar :)
    Ha en underbar dag//Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Så är det nog för oss alla blir mindre uppdateringar under sommaren,låter som du njuter på hög nivå :) ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  3. på sommaren kan man ta det lite lugnare med bloggandet
    jag har varit på Fallens dag två gånger, det är häftigt :)
    Sv: nej, mamma blev inte av med något annat men jag tycker det är hemskt att tänka att nu vet ju mannen var hon bor och att hon bor där helt ensam
    kramar

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt härlig dag med kokoslukt och allt :)
    Ha det riktigt skönt kära du
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om det här med tid för att blogga. När jag läser hur ni har det förstår jag och tycker att det verkar bra att du lägger den åt sidan. Finns det något bättre än att vara med sina nära och kära
    En riktigt solig kram till dig

    SvaraRadera
  6. Då är det som det ska vara under sommaren med semesterledighet, bloggen kan vänta till mulna dagar och hösten :)

    Låter som ni har det toppen ute i stugan, hoppas att det fina vädret håller i sig några veckor till. Börjar bli lite orolig att "alla" soldagar går åt nu och att det vänder när jag går på semester om knappt två veckor, men vi hoppas på en sån där toppen sommar med sol och värme hela juli o augusti :)

    Fortsätt att njuta av sköna dagar utomhus!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Att strunta i bloggen när det är fint väder och semester - det är sunt!
    :-)

    SvaraRadera
  8. Nä på semester blir de nog ofta lite bloggtorka - :)
    Du njuter o har de gott, precis som man ska på sommaren o semestern då tillvaron blir lite annorlunda o go.

    Kramiz o fortsatt go semester

    SvaraRadera
  9. Förstår att tiden inte räcker till. På somrarna finns det ju faktiskt annat att göra...har jag hört ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Nu tycker jag allt att du prioriterar lite fel ;-)
    Nä skoja bara...klart att du ska njuta av sol, hav, värme, semester osv. Det är en så kort stund på året så då får man passa på. Och i år har vi ju hittills haft väldigt bra väder :-)
    Det finns tid för bloggandet när den mörka årstiden kommer.

    Ha en fin dag i solen!
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Visst ska man njuta av sommaren...men igår regnade det o blåste..brr.
    Idag är det soligt, men blåsigt. Har varit till labben idag. Ska tvätta kläder o dammsuga här..

    Ha en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Klart att inte tiden räcker till nu. :-) Men vi finns kvar här i bakgrunden.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Precis så är det nog för alla; bloggen är inte prio ett men vi finns kvar. ;)
    Det finns så mycket mer man ska hinna med på sommaren: sola, bada och njuta!

    Kram

    SvaraRadera
  14. fast när det är varmt och gott väder så håller jag nog mig mest utomhus härhemma också
    idag kom sommaren hit igen :)
    ha det fortsatt fint därute i stugan
    kramar

    SvaraRadera
  15. Klart du ska njuta av dom fina dagarna. Titta in på bloggar, kommentera och skriva på din egna hinner du snart med igen när sommaren tyvärr är slut. Hi hi !
    Jag är likadan, man hinner inte med allt man vill göra. Jag har inte heller hunnit med att titta in och kommentera. Försöker hoppa in ibland och skriva lite inlägg. Ha ha !

    Härligt att dottern kom så ni fick rå om varann.
    Ha en underbar kväll / dag och sommar.

    SvaraRadera
  16. Är i stan och passar på att läsa ikapp när jag har dator. Lättare än att kommentera via mobilen. =)

    Låter sunt att du låter blogg- och bloggläsande vänta lite och passar på att ta vara på sommaren.

    Snart är det vardag igen.( fy så trist det lät...)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis