torsdag 15 augusti 2013

21 ❤

Idag mina vänner denna torsdagen den 15/8 skiner solen från en somrigt blå himmel med små moln :-)
Idag känner jag att det kan bli en stunds balkonghäng.... behöver schteeka sig lite ☀ Man har redan bleknat efter en vecka hemma i stan med lite sämre väder & en hel del inomhusstök...


❤Idag är oxå den dag som jag och maken för 21-år sedan sa JA till varandra... ❤21-årig Bröllopsdag!! ❤Nylonbröllopsdag *ler*❤

I tisdags hade vi en del regn & åskan mullrade bortibak. Zingo vägrade att promenera... På eftermiddagen ringde det på dörren & mina föräldrar kikade in en snabbis innan de skulle åka ut till stugan igen.... Då blev Zingo så himla glad att han faktiskt glömde av att vara rädd. Åskan hade upphört, men det brukar sitta i länge efter... Men med pappas hjälp lyckades vi ta honom på en runda där han vågade göra sina behov :-) "Morfar" & Zingo är VÄLDIGT goda vänner.... ❤ Jag & maken fick en fin flaska vin av mina föräldrar i Bröllopspresent. Den kanske vi avnjuter ikväll :-)

Igår var vädret bättre, växlande molnighet & ngn skur med stilla sommarregn. Jag & Zingo tog en långpromenad mitt på dagen. Sen gjorde jag & dottern mat tillsammans. Vi gjorde enchiladas med kyckling & en sallad & skvallrade en lång stund. Det är på tumanhand man i förtroende får veta mycket :-) Maten blev god!

Maken spelade golf med plåtslagaren på sitt jobb efter arbetstid, så han var inte hemma förrän vid 21-tiden. Men sådana dagar kan oxå vara sköna ibland... Jag är social & gillar att ha folk runt mig, men jag är oxå i behov av EGENTID & det fick jag igårkväll när dottern träffade kompisar & maken golfade :-)
Sonen smsade vid lunchtid att de landat & att de hamnat på ett Hotell mitt i Kos stad, de åkte ospecificerat. Så kusinerna var nog nöjda :-) Nära till "allt" viktigt ;-)

Dottern har suttit & kikat på tapeter. Nu när brorsan flyttat blir hans stora rum ledigt. Hon har bestämt sig för att flytta in i det rummet, men först ska det renoveras i ljusa färger. Blir nog nästa veckas eftermiddagsprojekt för maken ;-) I helgen kommer han förmodligen att montera ner de möbler som sonen lämnat kvar. De tänkte vi försöka spara, lagra, för man vet ju inte om det håller mellan turturduvorna, fast det tror jag, men man vet aldrig... & annars kanske de väljer att flytta till en större lägenhet frampå & då kanske hans möbler & får plats.
Dottern har oxå fått kallelse till sjukgymnasten. Hon som är mycket duktig på människor med värkproblem & ser både kropp & själ. Hon ska dit i början av September. Skönt att hon fick en så snabb tid, det behöver hon. Hon skulle även behöva få en tid hos kuratorn, tycker jag, för det är tufft att få ett sånt besked som hon fick förra veckan, bara vara 19-år & sen finns det INGEN som hon kan prata med.. Ja ingen utomstående då....

Dags att ta tag i dagen! ❤☀
Kärlek

HA EN FIN TORSDAG!☀





13 kommentarer:

  1. Stoort **Grattis** till Er båda på Bröllopsdagen/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Grattis till er på bröllopsdagen. :-)
    Va lik sonen är sin pappa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen!

    Ha en fin dag med sol och ev vin ;-)

    Kramis

    SvaraRadera
  4. åh GRATTIS till er båda, vad "söta" ni är där på bilden, man kanske inte säger söt om karlar :) men ni är söta
    kramen

    SvaraRadera
  5. Jätte grattis på bröllopsdagen, så fina ni är på fotot.
    Hoppas ni har en underbar dag♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. hej.
    sökte på sjukersättning här på blogplatsen.se
    eftersom jag själv har det,tyckte det vore trevligt med folk i sama situation.läste du har sjukersättning sedan 2012.
    har du hel eller hur många procent?
    jag har hel,men ger nte många kronor:-(
    jag har 6.800kr EFTER SKATT!!!
    men det går bra ,tack vare att jag och sambon har separat ekonomi:-)
    kika gärna tillbaka!
    jag skriver min blogg på engelska,för att träna lite.
    jag är 36år och har FAS,borderline,ångest,depression med mera.
    KRAAAAM

    SvaraRadera
  7. Nu är vi tillbaka i norr men längtar till Skaftö.bara tio månader kvar............

    SvaraRadera
  8. Grattis på bröllopsdagen!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så gullig bild på er!
    Grattis på er stora dag :)
    Hoppas ni får en finfin helg!
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till er på bröllopsdagen!

    Så fina ni var då, och så fina ni fortfarande är :-)

    SvaraRadera
  11. Ett STOOORT grattis på eran bröllopsdag!
    Nylon...fick han ett par nylonstrumpor av dig då? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Lite försenade grattisar på bröllopsdagen!
    Ha en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad kul med omförflyttningar. Även om det är jobbigt när det håller på. =)

    Grattis igen!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis