torsdag 22 augusti 2013

Det verkar bli en fin dag idag...

Hade fruktansvärt svårt att somna igår... Fastnade i ett Criminal Minds avsnitt precis när jag skulle lägga mig & kunde inte slita mig... Så klockan blev mycket & när jag väl la mig kunde jag inte somna... & så vaknar man utav att de där djäkla arbetarna som gräver ner fjärrvärme, gräver genom asfalten.. De börjar jobba klockan 7. Det tjuter & brötar & vem kan sova sin skönhetssömn då... Inte jag... hurra :-(

utanför min balkong....
Nåja idag skiner solen & himlen är blå så det kan man ju inte klaga på :-)

Igår var jag nere på vårt köpcenter. På Teknikmagsinet köpte jag en ny kabel till iphonen för att kunna ladda den. Den gamla kabeln hade gett upp helt nu... Det är superrea på sommargrejer & så börjar de ny mysiga höstkläderna plockas fram... Jag köpte dock bara kabeln & ngr grejer på Ica.
Till middag igår gjorde jag Petras kycklingpasta.
Det har blivit en favorit här. Snabbt om man använder grillad kyckling, lätt & gott. Lite festligt är det oxå & det tyckte jag det kunde få vara när sonen kom hem efter en vecka i Grekland. Han åt dock efter oss & rakt ur matlådan.. festligt värre :-D
Det en mamma kan tycka är viktigt med dukning & så, det tycker inte en 22-åring grabb är så viktigt.. men GÖTT med mat var det iaf ;-) Redan när sonen satt på flygbussen på väg till sitt nya hem i Gbg smsade han att han INTE skulle stanna över natt. Han skulle bara köra hem kusinen, äta lite, ta med sig den sista påsen med rena kläder som låg i tvättkorgen när han flyttade. På måndag börjar högskolan. Han ska läsa till fastighetsingenjör i 2-år. Han tyckte nog det kändes lite konstigt att komma hem & hans rum var borta... Men som han sa, jag kommer ju komma hem & det blir det perfekt & alldeles lagom att ligga i gästrummet :-)

Idag ska dottern till gymnasieskolan en sväng. På ett möte. Det är tänkt att hon ska tenta av Spanskan & få ett bättre slutbetyg än det hon har nu. Det är ju viktigt med poäng när & om man ska söka till Högskolan. Tanken är att hon under september månad ska lösa denna uppgift. Vi får se vad som bestämms på mötet. På måndag ska hon på introduktion på jobbet som startar i oktober när hamburgerrestaurangen öppnar. SPÄNNANDE!

Idag känner jag att kroppen börjar återvända efter helgens slitgöra... Har varit så sjukt trött i kroppen & fått betala med mycket värk... Men nu börjar det stabilisera sig :-)

Dags att ta tag i dagen!


Ha en fin torsdag!


12 kommentarer:

  1. Har också haft svårt att somna några nätter nu, det är ju fullmåne...
    Skönt att sonen är hemma på svensk mark igen :-) Det måste kännas konstigt nu när han flyttat och hans rum redan är borta...
    Bra att dottern har chans att få ett bättre slutbetyg, görbra.
    Hoppas du får en fin torsdag, vädret är ju toppen. Kramisar från mig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Irriterande väckning. Jag sover alldeles galet nu, vaken mycket på nätterna och sover bättre på morgonen, vaknar sent så dagen blir så kort.
    Sara har sommarlov ännu denna vecka, men nästa vecka börjar hon gymnasiet. Då blir det tufft att kliva upp på morgonen för henne, hon sover nu till 12, ibland längre.
    Den maten du lagade verkar god, jag kollade receptet.
    Förstår att det är lite konstigt nu när er son flyttat. Kul att han vill plugga igen. Härligt att han laddade med en resa innan han börjar skolan.
    Låter spännande med dottern, hoppas hon får jobb.
    Vila dig nu och ta det lugnt, lägg dig som Zingo och slappa ;)
    Ja, jag blev nöjd med håret, klippte inte så mycket,bara toppade. Det blev nästan för kort förra gången i juni.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Visst är det irriterande att folk inte förstår bättre än att hålla på utanför ens fönster när man sover! Ute är det i alla fall jätteskönt även här. Varmt i solen och skönt i skuggan men promenaderna blir inte lika långa som förr. Märker att jycken inte klarar det även om han vill - han är som sin matte man vill mer än vad kroppen vill och det ställer ju till det, nu ligger han och snarkar vid altandörren. Grillad kyckling är bra till mycket. Hoppas på att dom snart ska ha ett jättebra pris på dom så man kan köpa på sig ett gäng och rensa och ha i frysen. Det hade jag förra året. Gott till en massa som sagt. Middagstorka idag - det är lite väl tomt i frys/kyl och skåp just nu men imorgon - då är de lön! Må gott och hoppas ni också får njuta av solskenet hela dagen.

    SvaraRadera
  4. det är något som "brötar" här utanför också, eller lite längre bort, men det låter förfärligt
    nej, inte bryr väl sig en 22-årig kille om dukningen :) det är ju maten han vill ha :)
    Sv: Sluggo är stor för att vara lhasa apso men han är mindre än Zingo med sina 11,7 kg
    jag tycker också att de är lika :)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Så vackert utanför din balkong & njuuut av solen/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  6. Hur irriterande är det inte när de börjar att leva om utanför fönstret när man sover?!
    För har man en gång vaknat så går det inte att somna om...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja vem kan sova då, och skönhetssömnen behöver man :) Den där middagen såg god ut, så enkelt kan bli så gott :) Kram

    SvaraRadera
  8. Irriterande att bli väckt av en massa brötande.
    Var samma här i morse. Blev väck av att det brötade i lägenheten ovanför mig. När jag kikade ut på gården så såg jag att det var hanverkare här så det är troligtvis en renovering på G i lägenheten.
    Så den sovmorgonen jag hade hoppats på efter flera jobbpass med för lite sömn den uteblev :/

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Utanför min boning bankas det också för fullt, där är det träpanelbyte. Man vet att det är dags att stiga upp vid 7.
    Kraaaam

    SvaraRadera
  10. Men usch vad irriterande väckning alltså!
    Vad fint håret blev :) Jag ska småningom ringa frissan också...
    Ha en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Oh, det händer mycket med barnen nu. Spännande! =)

    När byggubbar och andra väcker mig på morgonen brukar jag trösta mig med att jag åtminstone slipper börja jobba lika tidigt som dem. ;-)

    SvaraRadera
  12. Kikar in för att önska en riktigt fin och skön helg vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis