onsdag 21 augusti 2013

förändringens tid är här...

Vi har ju som ni läst roterat 3 sovrum på en helg.... Det innebar oxå att dottern absolut inte kunde tänka sig att ha kvar fondväggen som satt i vårt sovrum, numer hennes rum. Den var iof fräck, men sliten & hade väl gjort sitt.. Den väggen är en kort vägg så det räckte med 4½ våd. Dottern valde en beigeaktig tapet, i samma färg som övriga väggarna med glansiga medaljonger på. Denna tapeten satte maken & dottern upp igår & det blev jättefint & fräscht.
Här slipar dottern & maken på gamla tapeten
Nu börjar det växa fram :-)
Tapeten som valdes




Är roligt med förändringar till det bättre :-)

Klart! 
& på tal om förändringar så var jag & klippte mig igår. Det var MYCKET välbehövligt.... Blev kanske lite kort, men om en vecka är jag nog helnöjd..
Före & Efter


Igår gjorde jag en hel kyckling i lergryta, med potatis, kokta ärtor & en god sås på skyn & gele :-) Riktig god lyxig söndagsmiddag sa dottern :-)

Igårkväll när vi lagt oss jag, maken & Zingo, dottern var hos en kompis, så tyckte jag först att ngn tog i vårt dörrhandtag. Jag upp & kikade lite, men vi såg ingen & sa vi hörde nog fel... Vi låg i sängen & tittade på tv & rätt som det är hör jag ljudet igen, fast kraftigare & Zingo lyfter huvudet & spetsar öronen, maken kliver upp & tittar.. Då var klockan runt 22.45 Det visade sig att det var tidningsbudet som delar ut 7-dagar. En lokaltidning som delas ut till alla hushåll varje ONSDAG. Han kastade in tidningen i brevinkastet..... Konstig arbetstid han hade inatt ;-)


Störande att inte få sin skönhetssömn.... ;-)
Idag åker sonen & kusinen hem från Grekland. Planen är att sonen ska komma hit & stanna över natten... & den som lever får se... så KAN det bli... Isf får han inviga GÄSTRUMMET :-)



Dags att ta tag i dagen :-)

HA EN FIN ONSDAG!





15 kommentarer:

  1. Oj så fint ni fixar...jättefräscht och vackert..kul!!

    Du blev fin ...inte för kort..jag tycker det var ur snyggt!

    Åå söööta Zingo så mjuk han ser ut vill bara gosa med honom :)
    Ja det var en konstig arbetstid det du!! Verkar nästan inte rätt!?

    Ha de gott
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  2. åh vilken fin fondtapet dottern valt, verkligen superfin
    snyggt blev det när du klippte dig :)
    jag skulle också blivit superskrämd av ljud så där, usch ja
    Sv: jo, nu fungerar allt som det ska igen, natten var också krångel, jag låg alldeles för högt i blodsocker och duttade in insulin med pumpen men det ville ändå inte hjälpa, men nu så, nu är jag nere i "vanliga" nivåer
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att dottern ville ha en ny tapet. ;-) Det blev jättesnyggt.
    Och du blev jättesnygg i håret. Jag längtar tills jag ska klippa mej.
    God mat det blev, riktigt lyxig.
    Ha en bra onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tapet! Inte blev din frisyr för kort. Jag tycker du passar väldigt bra i det!
    Ha en bra dag.
    Kram!<3

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg tapet dottern valt!
    Och jättesnygg blev du också i nya frisyren!
    Kyckling i lergryta låter gott. Jag har en lergryta som jag inte använt på ......ja säkert 20 år, tänkte slänga den när vi flyttade men sparade den. Kanske jag använder den någon gång ;)
    Otäckt att höra ljud när man lagt sig, tur det var ofarligt.
    Ha en bra dag. Kl. 15 är det min tur att klippa mig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Riktigt fräscht & va snygg du blev :)
    /Nospussar till Zingo & Kram pårej Annmi

    SvaraRadera
  7. Ny frissan blev så snygg!

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg tapet dottern valde. Blev ju jättefint :-)

    Ja nog har du blivit långhårig under sommaren och en klippning var väl behövligt (om man ska fortsätta ha kort hår vill säga). Jättesnyggt blev det :-)

    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Så snyggt det blev! både tapeten och din frisyr;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Vilken fiiin tapet!! Bra val tycker jag!
    Och du är supersnygg i håret även om du själv tycker det känns kort!
    Härligt med bra förändringar!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  11. Det var ju en jätte snygg tapet hon valde. Och du blev jättefin i håret :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  12. Du är jättefin i din nya frisyr!

    Själv ekonomiklippte jag mig innan jag drog hit till USA. Det har inte blivit långt än... ;-)

    SvaraRadera
  13. Att byta tapeter förändrar ju ett helt rum. Kanonsnyggt!
    Samma som ditt hår...kanonsnyggt!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Kul med förändringar. Och när det är så lätt gjort är det ju ännu bättre.
    Hoppas ni trivs i era nya rum nu. =)

    SvaraRadera
  15. Kul med förändringar, här hemma har jag lust på en del nytt och ändringar, får se om man kan få till det framöver. Snygg tapet dottern valde :) Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis