tisdag 13 augusti 2013

Hej hej hemskt mycket hej ;-)

Vardagen är här... :-)
Maken började jobba igår & han var nöjd med det :-)
I söndags tog vi en långpromenad med Zingo i skogen ojojoj vad han tyckte det var kul... FULL I BUS!! Efter promenaden roade vi oss med att frosta av frysen & slänga sånt som inte såg så roligt ut... Blev faktiskt inte så mycket, men en liten påse... Testade en avfrostningspåse för första ggn & blev imponerad av hur bra det är. Jag har ingen avrinnings pip i mitt frys så jag la denna i botten & det fungerade riktigt bra.
På eftermiddagen gjorde vi wienersnitzel. Den blev så himla god :-)
Natten till söndag vaknade jag av att det brann en eld i min mage mest i mellangärdet. Vi hade gjort en thaigryta med fläskfilé & röd curry & just i lördags var det tydligen för starkt för mig... Jag tog tabletter somnade om vaknade igen, åt lite osv. Kände av magen lite hela söndagen men på förkvällen blev det RIKTIGT illa. Hade så ont i magen, alla leder, frös & kände mig febrig så jag lade mig vid 18-tiden...hua.. Vaknade nästan helt återställd igår morse & idag är det helt borta :-) Knepigt det där med magen....


Sonen ringde igår... Han & kusinen (makens tvillingbroders äldsta) hoppar på en restresa till Grekland på onsdag denna veckan. De blir borta en vecka... Jaja man ska väl leva medans man är UNG.... Men sonen har bara hunnit vara på svensk mark 1v... Nåja snart börjar allvaret för honom med studier... Då kommer det inte att finnas vare sig tid eller pengar för resor tror jag... Hoppas de får en kul resa :-)



Vi andra får nöja oss med Sverige... Här var det blåsigt igår men soligt. Idag skiner solen men väldigt mörka moln visa sig på himlen.. Kan nog bli växlande idag... ömsom sol ömsom regn... Det stabila högtrycket känns avlägset nu...

Dags att ta tag i dagen :-)
Ha en fin tisdag!

11 kommentarer:

  1. Så gott med wienersnitzel :)
    Härligt att resa för sonen igen hihi/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. jag har en självavfrostande frys, så det där problemet har jag inte alls :)
    inte roligt att få så ont i magen
    vad säger sonens flickvän då? han kommer alltså att vara borta en hel vecka från henne :)
    kramar

    SvaraRadera
  3. Sen jag blev sjuk tål jag inte Chili , starka kryddor går direkt ut i lederna ,och skinnflår munnen och antar är det som händer i magen också. Jag tror du men även dottern skall vara försiktig med het kryddad mat. Om man inte vill lida efteråt.

    SvaraRadera
  4. Stark mat kan verkligen vara illa för magen. Jag är en frys som frostar av sig själv, så händigt :)

    Ha en fin dag!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  5. Usch och fy för så ont i magen. Du får undvika starka kryddor i maten.
    Fast jag vet det är ju gott, och ibland så vill man bara ha...
    Sån där avfrostnings påse fick jag tips av en på bloggen så jag provade och den är ju toppenbra verkligen.
    Kram vännen o sköt om dig♥

    SvaraRadera
  6. Tur att magsmärtan gick över ganska så fort.
    Klart att grabben ska åka utomlands. Gud så roligt dom ska ha det.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Sv: det låter som en bra flickvän din son har :)
    önskar dig en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  8. Avfrostningpåse? Det har jag aldrig hört talas om. Hur fungerar den?

    Ja magen kan ställa till med oreda om den inte mår riktigt bra...I know.

    Det var väldigt vad han är ute och reser sonen din ;-)
    Håller med dig...det är lika bra att de passar på när de kan och har möjlighet. Snart startar ju studierna och då finns det nog inte lika mycket tid över.

    Ha en bra dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Har precis frostat av frysen på landet (en stor en) och ska frosta av den "hemma" också. En liten.
    Har en sån påse men det hade jag glömt. Tack för påminnelsen! =)

    SvaraRadera
  10. Man ska passa på att resa så mycket man bara kan - det är i alla fall min åsikt.

    Hoppas han får det bra, och att din mage har ordnat till sig.

    SvaraRadera
  11. Här är det regnigt idag så jag ska städa..
    sv; Pörkenäs är en lägergård vid havet. Alla ettor ska dit...tvåorna kommer också. Har förklarat utförligare på min blogg. Tråkigt väde dom fick...
    Bloggen.fi funkar igen :)
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis