lördag 10 augusti 2013

Idag blir världens finaste kille 22år! ❤


Tänk att min/vår son idag blir 22år.... Minns ju som igår när han föddes.. Hur han lite bekvämt tog sig fram på rumpan istället för att krypa, hur viktigt det var för honom att vara ren när han växte upp... "mutsig usch" tvättade sig ofta & fick byta tröja när han sölat, kunde inte äta vidare med en fläck på tröjan...  Han älskade buppar (bussar) & mormor/morfar åkte extra till bussgaraget för att han skulle bli glad.. Då satt han och ropade glatt BUPP BUPP BUPP ;-) Minns hur han på de första fotbollsträningarna hoppade runt & balanserade på linjerna istället för att spela fotboll... Hur han redan på lågstadiet blev en tjejtjusare ;-) Tänk när han kom hem & berättade att han fått en lapp från favvotjejen där det stod vill du bli ihop med mig svara JA,NEJ,KANSKE. Han svarade NEJ.. Skolan var ju slut för dagen & han skulle ändå gå hem så han tyckte inte det var någon ide :-D
Batman, svärd, Micke&Molle & en riddarborg var viktiga i livet.... Minns hur sport var en stor del av hans liv... fotboll, innebandy, bowling, fiske... Minns stipendiet han fick när han gick ur 9.an för god kamratskap både mot kompisar & lärare...Hur han kämpade på fotbollsgymnasiet med för många träningar & hur bra han skött sig på sommarjobbet som gav honom möjlighet att komma tillbaka år efter år. 5v sommarjobb blev 6 månaders säsongsanställning på Kyrkogården :-) Härligt att se att han växt upp till en mogen, skötsam, artig, omtänksam & trevlig ung man som nu i dagarna flyttat hemifrån för att läsa på högskolan :-)
Lycka Till! ❤
 GRATTIS på DIN DAG!! 
I onsdags eftermiddag kom sonen & hans flickvän ut till oss i stugan. Vi hade kräftskiva tillsammans & för första & sista gången denna sommar var vi ALLA samlade; mina föräldrar, ungdomarna, jag, maken & Zingo. Vi hade jättetrevligt & det var riktigt gott med kräftor, räkor, ost, bröd & kex.


På torsdagen vaknade vi till gråväder & sedan regn. Jag & maken bestämde oss för att det blir lagom att åka hem... Vi packade & grejade i ngr timmar. Åt lunch tsm med ungdomarna & mina föräldrar innan vi packade in i bilen och åkte hem efter en solig & fin semester :-)
När vi kom hem packade vi upp, städade ut kylen & sedan handlade vi, lagade middag & tog en lugn kväll.
Finaste ungdomarna på kräftskivan

Igår vaknade vi strax innan 10. Då lade jag i första tvättmaskinen & sedan tvättade jag hela dagen fram till kvällen. Många maskiner blev det men det är SKÖNT att ha ALLT rent :-)
Städade en del... Det blir smutsigt hemma när ungdomarna är själva... Visst de, framförallt dottern som varit hemma mest, har fixat med disk, plockat undan & dammsugit.. Hon har hållit ordning jättebra. Men man ser spåren av allt så jag & maken putsade en hel del igår... Men det är ju för egen trivsel.. :-) Maken hann även med en liten golfstund på ranchen med tvillingbrodern & vi hann även med en långpromenad med Zingo. Så gott det luktar här på hemmaplan efter 4v i stugan. Nosen lämnar inte marken & man riktigt hör hur han luktar :-) 

Idag har maken åkt iväg med svågern & sin tvillingbroder för en 18-håls runda på golfbanan. Nu sugs de sista ur semestern  hur gör man det på bästa sätt.. jo genom en golfrunda :-)
Bill Bull & Ball
På måndag börjar vardagen igen... Det kommer bli lite annorlunda... Maken åker till jobbet, sonen har flyttat & dottern har några veckor kvar innan introduktionen på nya jobbet är. Hon har ju dock ett arbete att lämna in till skolan, ska tenta av spanskan nu i höst, så hon har en del att pyssla med oxå de kommande veckorna... 

Jag tycker det känns som min sommar varit så bra att hösten nu så sakteliga är välkommen :-)

HA EN FIN LÖRDAG!! ❤

16 kommentarer:

  1. **Grattis** till din fia 22-åring & såklart Lycka Till...till honom med högskolan :)

    Såå ljuvligt med kräftskiva & vilka härliga foto/Soliga kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Tiden går väldans fort märker man på sina barn. Grattis till sonen på födelsedagen och till mamman som fick bära i 9 månader - vi borde väl också firas på barnens födelsedagar :)

    Härligt har ni haft det på semestern. Man kan inte klaga på vädret i år och så kommer då vardag och för din del annorlunda när sonen lämnar boet. Tur du har Zingo och ja jösses va han har att ta igen på sina promenader hemmavid.

    Må gott

    SvaraRadera
  3. Grattis till din 22åring. Min prins blir 50 idag..💖

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till din 22åring. Min prins blir 50 idag..💖

    Kram

    SvaraRadera
  5. Bra sammanfattning...Härlig semester ni haft. :-)
    Grattis till sonen, åren går.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till sonen!

    Vilken härlig tid ni hade där ute med kräftorna :-)

    SvaraRadera
  7. Grattis till sonen, vad de växer. Såg det på mina barn igår när jag hade dem samlade på min systerdotters bröllop. Kan vara skönt att få tillbaka vardagen med rutiner, jag tar bara en vecka till sedan är det dags även för mig att återgå till vardagen. Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till sonen i efterskott :)
    Hoppas han hade en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Grattis till sonen (en dag försent).

    Ni har haft en härlig semester verkar det som men det kan oxå vara skönt att komma hem till vardagen igen.

    Ha en fin söndag.
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Grattis till fina sonen och 22 år, ja gud vad tiden rusar i väg. Yngste sonen här han blir 34 snart,ja jisses, hur gammal är man själv egentligen..*blink*..
    Så fint du skriver om eran semester i stugan,kräftskiva och sen om sonen och hans uppväxt,ja det brukar dyka upp massor av fina minnen från alla år...önskar honom allt gott i framtiden,ja även dottern såklart.
    Han är väldigt lik sin pappa tycker jag,det var det första jag tänkte på..
    Ha nu en riktigt skön söndag och en bra nystart på veckan sen,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  11. Tänk...jag känner också lite - välkommen höst!
    Visst är det härligt att barnen vuxnar till sig och finner rätt i tillvaron. Jag njuter i fulla drag!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Ja, nu kan hösten så sakteliga komma, det tycker jag med :-) Kram! ♥

    SvaraRadera
  13. Härligt skrivet om din stilige son! Låter som sommaren varit toppen, det har även min varit måste jag säga.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  14. Usch, ja tiden går fort!
    Skönt att de blir större men visst kan man sakna den där tiden. =)

    SvaraRadera
  15. Grattis till sonen i efterskott, ja jisses vad tiden rusar. Vilken härlig kräftskiva ni haft ser smarrigt ut. Kram

    SvaraRadera
  16. Tassar in och önskar dig en fin dag♥
    Kramen♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis