onsdag 28 augusti 2013

jag lever...

Jag lever... men har datastrul...
Höjden av otur var när jag i måndags hämtade hem den återställda nyinköpta datan så fick jag problem... Windows 8 är inte att leka med.... Satt i ett antal timmar och försökte få ordning på allt... Men hur jag än försökte så kunde jag inte ansluta till internet via wifi... Blev inte klok på detta utan ringde Zingos bröders husse. Min egen datasuport. Han är superduktig med datorer. Jobbar med datorer på ett företag. Det är honom man ringer när något felas... & det han inte kan fixa... går inte att fixa... när det gäller datorer. Han kom hit och grejade med laptopen i 2h sen sa han... Jag fixar inte detta, ni får gå tillbaka till Siba och se om det kan lösa detta.. Annars får de ta tillbaka datan... På Siba kunde man inte hjälpa till. Mina alternativ var lämna tillbaka datan eller låta dem skicka in den på lagning.. Men magkänslan sa att detta bådar inte gott, vill inte köpa en strulande data, så jag lämnade tbx den.. Datalös igen... :-(


Dottern var på jobbet mellan 10-13 jag körde & hämtade henne.. Hon tyckte att det kändes som en bra introduktionsdag. Man fick en föreläsning, göra ett prov, fick kläder & ett schema för nästkommande 3v då man ska jobba i en av grannkommunerna, i deras restaurang. Den ligger 20-25 min härifrån med bil, men ska hon åka buss & komma itid till jobbet så får man göra 2 byten & resan tar då 2h enkel resa. Vi har lovat att hjälpa henne med skjuts under introduktionen. I oktober ska hamburgerrestaurangen öppna här inärheten, cykelavstånd eller bussavstånd & då är dottern en av dem som ska få vara med om nyöppnandet som anställd, härlig känsla :-D


Igår var det en stressig dag. Efter frukost & att jag fixat mig tog jag en Zingowalk. Körde dottern till jobbet, tog 45 min ToR. Efter att ha kört hem igen lämnade jag tbx Laptopen & handlade mat... då kylen gapade tom på färskvaror. Hem, packade upp, slängde i mig lite youghurt & flingor. Ut på en ny Zingowalk tsm med Milton & hans husse. Lämnade Zingo hemma åkt sedan ToR i 45min för att hämta hem dottern, hon jobbade bara mellan 11-15. Skalade potatis & satte grytan med kalops på spisen. Den hade jag som tur är redan kokat i måndags kväll. Väldigt gott med Kalops :-)
Efter middagen åkte maken till sin syster & svåger. Fortsatte spackla & måla. När han kom hem tog vi en skogspromenad med Zingo. Blev en lugn kväll & jag hade sån otrolig värk i armarna speciellt vänster armen. Jag hade sonens bil idag när jag var taxi & den är lite trög så jag har nog spänt mig rejält.. & min klena kropp protesterade... Vaknade helt ras idag.. Armarna & bröstryggen, axlarna har varit fruktansvärda... haft huvudvärk, dötrött & har varit så svullen..  Men det var bara att bita ihop.. Samma procedur som igår.. Rasta Zingo, även denna gång med Milton & hans husse. Körde dottern till jobbet & hem igen.. stannade på hemvägen & köpte potatis som jag glömt köpa....

Tvättat flera maskiner. Zingowalken på em blev en riktigt härlig långpromenad i skogen tsm med Dessy & hennes matte. Vi tog långa rundan.. Svetten lackade & munnarna skvallrade & skrattade, hundarna sprang lösa & hade kul :-D

Ikväll slutade dottern 19.30 så jag & maken åkte en sväng till IKEA innan vi hämtade dottern på hemvägen. Kikade lite på bottenvåningen. Köpte värmeljus & några småsaker.
Verkar som om dottern tyckte att det varit en bra & kul arbestdag. Men man blir trött.. är ovan, mycket att lära sig & fötterna värkte.. Hon är ju inte van att stå & gå i 9h i sträck. Men sånt vänjer man sig vid :-)

Nu ska jag läsa ngr bloggar & sedan krypa ner i sängen...
Nu vet ni iaf varför jag inte hälsat på hos er så mycket... Men vi får hoppas det blir ändring på det snart...


SOV GOTT

11 kommentarer:

  1. Näe...så trist med Datorstrul :( Hoppas det ordnar sig/Kraaaam Annmi

    SvaraRadera
  2. Så jobbigt med datastrul, ja kunde inte han fixa den så var det nog lika bra att lämna tillbaka den, det skulle även jag ha gjort. Hoppas att du kan hitta dig en annan så du slipper strulet. Kram

    SvaraRadera
  3. Dumma dator. Datorer och bilar SKA bara fungera...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Datatrassel är inte roligt, det ska ju funka bara så är det,annars blir man skogstokig..*L*..hoppas det ordnar sig för dig.
    Vad härligt för dottern att det ordnar sig med jobbet och att hon får arbeta lite närmare.Långa restider är ju jättejobbigt....
    Kram vännen och hoppas du får en bra dag♥♥

    SvaraRadera
  5. Det är irriterande med dataproblem. Jag tycker att en ny dator ska väl fungera utan tjorv!
    Kul för dottern med jobbet. Tur att det bara är en kortare tid så lång bort. Jobbigt skjutsa och hämta om det blir en längre tid.
    Tänk, nu har du stora barn, inga skolbarn. Vi har ju dragit ut på barnafödandet i många år så vi har ju ännu en skoltjej.......och äldsta fyller 30 år nästa gång!
    Ha en fin dag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Förstår din frustration...man blir bara mer och mer beroende av datorn och den nya tekniken....ååå såå trist när det strular!!

    Hoppas det fixar sig fortare än kvickt!

    Ha det så gott vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  7. Det finns få saker som kan göra en så stressad och frustrerad som datorstrul! Gah, det brinner i kroppen på mig då och jag blir så galet envis att det SKAAA GÅÅÅÅ....(vilket det sällan gör)
    Kul för dottern att börja jobba och vilken tur att ni kan köra henne så pass mycket nu när det är så lång väg.
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  8. Datorn och mobiler ska alltid fungera!!
    Vad dotterns ska tycka det är roligt att fått jobb♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Grrrr för strulande datorer! Det ska ju bara funka!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Trist med datorstrul. Hoppas det ordnar sig snart.

    Ha en fin helg!

    Kramis

    SvaraRadera
  11. du gjorde rätt som inte lämnade in den för lagning, strular den så strular den, hoppas dateriet ordnar sig för dig snart
    härligt för dottern :) och stackars dig som har så ont
    kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis