måndag 26 augusti 2013

KRIS

Har hamnat i knipa... Abstinensen är stor... Datorn har kraschat...

Min mini pc som jag fick av sonen och maken för ett antal år sedan som uppmuntran när jag var sjuk... Skärmen är det glapp i, men är den bara i rätt läge så funkar det, ja till & från, voissa knappar på tangentbordet är dåliga mm mm.. Den har inte varit sig lik efter semestern.... Strömkabeln har det varit glapp i ett längre tag & jag trodde i min enfald att man lätt skulle kunna köpa en sån laddar kabel.. NOPE Så fel jag hade... Har varit på Siba, Elgiganten, Kjell&co, Teknikmagasinet mfl & alla bara skakar på huvudena... Jag hade t.om hittat en laddare på nätet med hjälp av sonen hos Kjell&co men den funkade inte.. Det har med volt & watt & ampere att göra & med den lilla piggen längst ut som ska in i datan.. Tydligen svårt att hitta ngn som funkar till just min mini pc.. Så den är DÖD. *sorg*

Eftersom sonen flyttat så har vi inte tillgång till hans data & dotterns är just hennes.... Så vi blev helt enkelt tvungna att införskaffa en ny... Hittade en laptop, en packard bell  som vi tror blir bra på SIBA. Hade kostat 4000kr & såldes nu för 3000kr för den hade stått som visningsobjekt i affären... I princip oanvänd & batteriet var helt nytt. Vi åkte hem med vårt kap... Men kunde inte komma in i den, krävdes lösenord.. Ringde Siba, men ingen svarade. Maken åkte ner till Siba & kom hem med ett lösenord som inte fungerade.... Ringde Siba igen, men inget svar. Så vi fick åka ner igen. Då tyckte man att man skulle göra en återställning. Hon frågade om vi vill göra den själva, tar ca 12h. Nej sa jag. Jag vill hämta en fullt fungerande data & inget som kanske fungerar hemma om 12h. Kände mig både irriterad & besviken... Ska strax åka ner & se om datan är klar. DET SKA DEN VA, är den inte det får man ta tillbaka den.... Ska bli intressant att se vilken kompensation jag som kund kan få efter att ha åkt ToR Siba 3ggr extra pga datan....



I fredags åt vi krabbklor, räkor & kräftor. Var besviken på kräftorna som bara smakade anis....  Men mysigt var det & vi skålade i lite Asti till maten :-) Hade en lugn skön kväll. På lördagen åkte maken & brödernas husse iväg & spelade golf. Jag njöt av solen i solstolen. Efter en långpromenad i skogen med Zingo gjorde vi mat, jag & maken. Blev Texmexpaj. Dottern var hemma hos en kompis på lite 
Zingo kontrollerar husses scorekort ;-)



Idag på morgonen körde jag dottern till Uddevalla för en förstadags introduktion på jobbet. Får hoppas att det har gått bra :-)

Sonen började yrkeshögskolan idag... Stora händelser för ungdomarna  :-)

Ha en fin måndag!☀❤

11 kommentarer:

  1. Hoppas scoren blev bra...snart slut på säsongen.......här uppe i alla fall.......

    SvaraRadera
  2. Jaha så det är därför det har varit tyst ifrån dig.

    Kris är verkligen rätta ordet när datorn kraschar. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om min dator krachade och jag blev utan. Har liksom ingen möjlighet att skaffa en ny i ett sådant läge.
    Vilket strul med den nya datorn. Hoppas verkligen att den funkar nu när du ska hämta den.

    Spännadne både för sonen och dottern idag då. Hoppas att allt har gått bra.

    Ha en fin måndag!

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med datorstrul! Man är ju så beroende av den ;)
    Hoppas det fungerar nu och att ni får bra kompensation från Siba för allt extra besvär ni haft.
    Kräftor är något vi aldrig äter, vet inte varför det blivit så.....kanske dags att testa.
    Spännande för dina barn med något nytt, skola och jobb.
    Här är det också lite nytt för Sara, ny skola och nya klasskamrater. Hon börjar på gymnasiet i dag, handelslinjen, ingen av hennes gamla klasskamrater ska gå den. Nu måste hon börja passa busstider eftersom skolan ligger i Malmberget, ca 5 km härifrån.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Oh! Jag förstår att du fick abstinens!!!
    Klart den ska funka när ni får den! Det måste ju Siba fixa.

    SvaraRadera
  5. Trist med datorn,hoppas du fått den ok...
    Härliga Zingo som kollar hussepusses scoorekort hihi
    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  6. oj oj oj vilket strul, hoppas att allt löste sig till det bästa så du kom hem med en dator son funkar. Kram

    SvaraRadera
  7. Ojdå, inget kul med datorn! Den ska ju funka. Min har lagt av nu.....så det blir en ny då jag får mina skattepengar :)

    Ha en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh nej, sånt ska ju bara fungera - datorer alltså, idag är man ju helt handikappad om man inte har dom på gott och ont. Frivillig bortkoppling är ju ok men inte ofrivillig - hoppas ni får ordning på det.

    Härliga dagar är det med sol och värme - man får rå om sommaren lite till.

    Hoppas det går bra för dina ungdomar. Må gott

    SvaraRadera
  9. Hoppas att den går att återuppliva! Håller tummarna för det :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Datastrul är aldrig roligt, onödigt helt enkelt!
    Hoppas det går bra för dina ungdomar :)

    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  11. Men vilken skitservice rent ut sagt! Ge dig inte.
    Jaha då är familjen i nytt skede med spännande saker. Här väntar sonen på att få börja på sin utbildning i Karlskrona den 3 september.
    Ha det så bra och hoppas du fått ordning på datastrulet. Man är abstinent..den saker är klar!! haha
    kram
    Fia

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis