söndag 18 augusti 2013

kroppen har checkat ut...

I fredags så hann inte maken ens innanför dörren innan dottern startade sin bearbetning om att byta rum.. JAG är ENVIS, men jämfört med henne så är jag ingenting.... ENVIS är hennes tilltalsnamn... :-P
OPERATION ROTERA 3-SOVRUM PÅ EN HELG startade kl 16.30 i fredags ;-)


Under fredagskvällen flyttades en bokhylla i sonens rum till en annan vägg, allt ur två expedithyllor vi har i sovrummet flyttades in i den hylla som sonen lämnat kvar. Sen ställdes expedit hyllorna ner på längden som ett sideboard i dotterns nya rum. Vår enormt tunga säng flyttades in i sonens rum medan dottern ojade & tjoade & bar tsm med sin pappa så att Zingo blev skogstokig. Han försvarar henne & tyckte väl att maken var elak mot henne & skällde ner honom... Han förstod ju inte att det egentligen var tvärtom ;-) Zingo var superbusig hela kvällen....  Sängborden hamnade i sovrummet, jag putsade fönstret där & hängde upp gardiner. Makens båda fyllda garderober flyttades med säckvagn in i dotterns förra rum, det rum som HON nu tycker vi kan göra om till walk in closet ;-) men som kommer bli gästrum, något för sonen att övernatta i när han besöker oss.
Sonens säng flyttade in i dotterns nya rum osv osv & däremellan torkade vi dammsög & slet. Vi kom en bra bit påväg & dottern som varit drivande i allt detta har verkligen kämpat väl. :-) Hon grejade sen mycket i det nya rummet under kvällen & hennes rum kommer bli så otroligt bra :-) Hon har haft det minsta rummet förut så hon är väldigt nöjd nu :-) Nu har hon stort rum, fått låna sonens "stora" 120 säng & hans platt tv...


När Dobidoo startade på tv,n bestämde jag & maken att nu gör inte VI mer ikväll. Nu klarar det sig tills dagen efter.... På lördag morgon ringde klockan 6.30 då maken, hans tvillingbror & en kompis till honom hade bokat in en golfrunda. Jag sov dock till strax efter 9 och vaknade med en konstig vänsterarm med en bedövningskänsla i & ingen känsel i fingertopparna & övriga kroppen kände även den att den lever... Fixade mig, gjorde en snabblov in på Coop, tog Zingo på en Walk och sedan körde jag igång igen. Dammade, gjorde i ordning i hyllan, rensade slängde, rensade slängde, rensade slängde osv. Det är bra med en rejäl rensning... Kan inte fatta att man sparar "allt"... När maken kom hem så åt vi lite lunch & sedan körde vi igång igen. Nu har vi 2 skriv/databord över, en byrå som ska slängas & en matta.... & en sopsäck med skräp... Gästrummet fick sig en genomkörare & nu är det beboeligt... Dotterns rum är i det närmaste klart... Ska ju sättas upp en fondvägg (tapet) men först ska hon hitta ngt som passar... fönstret ska putsas osv. Vårt sovrum ska oxå piffas upp med lite färg eller tapeter... men det får bli frampå..  Det ska piffas, puffas & pyntas men det blir inte heller nu utan får komma pö om pö... I går eftermiddag när maken tog Zingo på en långpromenad så gjorde jag & dottern sista stora rycket så nu kan man röra sig fritt i hemmet igen & allt som ska bort är borta... När maken & Zingo kom hem bars det sista ner i garaget... Vi fixade mat & sedan checkade min kropp ut för dagen... Kändes ganska skönt att kunna sätta sig i soffan sen & bara slappa.. Vi tog lite vin & tittade på Mitt stora feta Grekiska Bröllop. Sett den tidigare, men det är en mysig film :-)


Dottern fixade sig & åkte för att träffa kompisar. Tjejligan är åter fulltaliga. Kan tänka mig att det blev en riktigt trevlig kväll, med mycket att stöta & blöta när man träffas igen allihopa efter en lång sommar....

Zingos säng har fått en ny plats..
Han har haft lite svårt att veta vart han ska vara.. Men inatt har han legat i min säng & i sin säng...
Idag känner jag att jag lever.. Ja fy sjutton... sååå sliiiiten... värst är axlar, armar, rygg, nacke, ben & *ler stort*.... MEN jag ska försöka vara snäll mot mig själv idag... NU är det värsta gjort, det är beboeligt & allt det andra kan man ta efter hand :-)

Hoppas ni har haft en lugn skön helg ;-)

17 kommentarer:

  1. Oj,jisses så ni jobbat ....
    Stackare som har så ont idag,du får vila dig ordentligt nu 6 hoppas du blir upppassad ;)
    Fina foto & så söt Zingo är i sin bädd/Nospuss & Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Jag tror du hade haft ont i kroppen även om du varit "frisk" för det var en rejäl omflyttning ni gjorde. Men man är ju nöjd efteråt och om dottern sen är jättenöjd så är det ju en del av belöningen även om man får lida själv efteråt. Rensa och röja - det gör jag också men inte alls i den dignitet som ni hållt på men jag känner mig nöjd. Och man samlar på sig så mycket skit. Må gott nu och ha en riktigt bra vilodag.
    Må gott

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vad ni har grejat. Förstår om din kropp värker och har checkat ut. Det hade även min kropp, som är frisk, gjort efter en sådan helg. Men skönt att höra att ni är nöjda och att framför allt dottern är nöjd :-)

    Det är även väldigt gött att bli av med en massa skit som man på nåt sätt samlar på sig.

    Ha nu en lugn och skön söndag!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Oj oj vad ni slitit! Förstår att du känner dig sliten. Det är ju både jobbigt och kul att möblera om och flytta rum och hålla på.
    Jag har också det där problemet numera med ena armen/handen, har ingen känsel i fingertopparna. Tror att det kommer från nåt som är galet i min armbåge, på undersidan av den... Får ta det med min dr nästa gång vi ses. Det är en obehaglig känsla.
    Vad söt han är lille Zingo, ge honom en puss på nosen från mig! ♥
    Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  5. Så ni har jobbat och slitit. Förstår att din kropp känns idag.
    Men förstår att du har en lycklig dotter, som har fått ett nytt rum :)
    Ge en puss på nosen till snygga vovs♥
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  6. vilken rockad hoppas att alla kommer att trivas i sina nya rum. Kram

    SvaraRadera
  7. Skrattar smått och hjärtligt när jag försöker följa med i din beskrivning. Det jag ser framför mig är det man ser på Tv när man ser en fars. Alla springer hit och dit och det händer något hela tiden. Du hade speglat det hela så bra så jag såg det som det vore Tv. Förstår att du känner av kroppen.. Den där känslan av att en ångvält kört över en. Tur att det går över och skönt att det mesta är på plats. Kan nog vara bra att göra lite förändringar då och då. Min psykolog säger att minst var femte år bör man göra en större förändring. Vill man då inte flytta eller flytta isär eller byta ett jobb om man har något så kanske dotters ide piggar till livet
    Hämta igen dig man har bara en kropp
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj vad ni har gjejat. Skönt när det är färdigt förstår jag.
    Min helg har gott i kompisars tecken. Underbart :-)
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Aj aaaj aaaaaaaaaaj...nu får du allt vara rädd om dej!!

    Det där med ommöblering är ett evighetsjobb OCH dessutom rumsbyte. Oj oj!!

    Ha det bra o ta det lugnt!!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  10. Oj,oj, vilket slitgöra det är med omflyttning, jag blev trött av att läsa bara..*L*.. hoppas ni blir toppen nöjda nu..
    Kramar**

    SvaraRadera
  11. Ojsan, hittar ni hem nu då? ;-)

    SvaraRadera
  12. Haha, jag kan tänka mig att Zingo blev alldeles uppspelt när alla sprang runt och bar möbler. =)

    Såg också Mitt stora feta... igen. En mysig film.

    SvaraRadera
  13. uj, vad ni har kämpat på, jag är också envis och det är bara min kropp som sätter stopp för allt vad jag envisas med
    kramar

    SvaraRadera
  14. Hoppas du har en lugnare dag för lite återhämtning..**
    Sv: Precis,jag håller med,man kan ju inte ge bort 100 spänn..*L*..
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  15. Men herre min je...jag skulle varit däckad efter en sån rumstrering!!!
    Fast jag förstår att det blev bra!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Förstår att det känns, vad ni har grejat på bra. Det är rätt slitsamt för kroppen och hoppas att du har tid att få vila ut den nu. Kram

    SvaraRadera
  17. Ojojojojoj vad ni jobbar och står i. Jag blev alldeles matt bara av att läsa vad ni gjort.
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis