fredag 16 augusti 2013

Rotation...

Gårdagen var en fin dag vädermässigt. Solen sken från en blå himmel & det var små vit moln på himlen. Efter Zingowalken bestämde jag mig för en stund i solstolen... Men faktum är att det drog lite väl kallt, blåste en hel del, för att sitta där ute halvnaken så det blev ingen lång solstund... Men allt är roligare & lättare när solen skiner :-)

Jag roade mig oxå att ringa till Telia igår, pratade kanske 45-1h. Dottern som har en Iphone & ett telia kontankort har lyckats göra slut på 1 gig surf på 6 dagar & detta trots att hon varit hemma mycket & då är uppkopplad på Wifi. Det går inte ihop i mina öron. För att göra slut på 1gig behöver du isf streama ett antal filmer & titta på via mobilen & det har hon inte gjort. Tjejen på telia supporten kämpade väl för att hjälpa till & de kunde bland annat se att dottern hade 60 korta uppkopplingar nattetid, så korta att wifin inte hinner kopplas in & att hon dygnet runt gör dessa kort uppkopplingar... Det är omöjligt enligt telia att man hinner koppla upp sig så mycket dygnet runt....Teliatjejen sa att det måste vara ngn inställning i telefonen, ngt som söker hela tiden. Hon kopplade vidare till Iphone supporten & i det läget överlämnade jag luren till dottern.... kände att det blev överkurs för mig ;-) Där fick hon råd & tips. Bland annat fick vi reda på att de program som kommer upp när man dubbelklickar på "hemknappen" de är man inkopplad på tills man tar bort dem från "listan". Det är som en "tidigare lista" så har du ex varit på fb eller på bloggen så är du hela tiden inloggad där i mobilen tills du tar bort den från "hemlistan". Jag har inte raderat ngt på "hemlistan" på hela sommaren... Men nu ska jag bli duktigare på det.. & även dottern... + att om man har sin mail under notiser att den själv söker & visar att du får mail så kopplar den upp sig ideligen.. Vi får se om dotterns ändrade inställningar gör att surfen inte försvinner....

Till middag åt vi köttfärslimpa. Efter att maken duschat tog han & jag Zingo på en långpromenad runt sjukhuset. Zingo var galet nöjd.. Svansen högt, högburet huvud & snabba glada steg :-)
Efter promenaden handlade vi lite så vi klarar helgen, ja eller iaf delar av helgen ;-)

Efter mycket prat om renoveringar & byte av rum osv med dottern... Hon vill ju att allt ska hända på 2 sekunder... så har hon nu tankar på att flytta in i vårt sovrum, det var hennes rum förut...  Så kan vi som tycker om fondväggen i "sonens rum" flytta in dit. Det är faktiskt en ganska bra ide, han har en grå/svart/silvrig fondvägg & vi har svarta sovrumsmöbler & så behöver det inte renoveras lika mycket. Kan räcka att sätta upp ngr extra våder i "sonens rum", vi har ngn/ngr tapet rullar & i det rum som dottern nu vill flytta tbx i skulle det räcka att sätta en fondvägg, då de andra väggarna är fina... Jag tror att vi kommer få lite att pyssla med i helgen... Men det är inget litet projekt att flytta runt sovrummen... Göra en rotation av hela lägenheten.... Dottern förstår inte hur otroligt mycket det drar med sig.... Vi får se hur taggade vi är i helgen... ;-)

1986  Jag & "maken" :-)

Kvällen avslutade vi med lite ost, kex, oliver & ett glas vin för att fira lite att det var bröllopsdag :-) Lite guldkant på livet ibland är viktigt :-)


Sonen & kusinen har det riktigt bra på sin semester på Kos. Vi är glada att de inte är på det hotellet i Rhodos som drabbats av matförgiftning/magsjuka. Läs om det HÄR

Dags att ta tag i dagen... det är gråväder & man lovar regn idag :-(
NÅJA det är FREDAG & det är ju veckans bästa :-)

Ha en fin fredag!





12 kommentarer:

  1. Det är ett stort jobb att byta rum. Det tillkommer än det ena än det andra. Men det låter som om det skulle kunna bli bra.
    Men ta det lugnt!
    Ha en bra dag! / Kram!

    SvaraRadera
  2. Sååå söööta ni var ;)

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Hihi Så fina ni var ....
    Ha en härlig Fredag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  4. och jag har pratat väldigt mycket med Tele2 de senaste veckorna men nu tror jag att det har ordnat sig
    kramar och en fin fredag till dig också

    SvaraRadera
  5. Ja det är inte bara att byta rum och flytta runt. Precis som du säger så drar det med sig en hel del som man inte tänkt på....men lycka till,och hoppas ni alla blir nöjda i slutänden**
    Fint foto på er, är det 80-tal man ser?..
    Kramiz och ha en skön mysfredag♥

    SvaraRadera
  6. Ja det där med att man ska dubbelklicka på hemknappen för att få upp en lista på vad man har varit inne på och att man ska radera dessa regelbundet det hade jag inte en aning om. Det fick jag veta för några veckor sedan då min iPhone blev helt svart plötsligt och det gick inte att starta den trots att den var fulladdad. Jag fick bege mig till Teliabutiken och be om hjälp. Då sa tjejen där till mig hur man tvångstartar telefonen och att man måste radera den där listan regelbundet. Hon rådde mig till att göra det varje kväll. Tekniska prylar och jag går inte ihop ;-)

    Ja att byta rum är ett stort projekt och kanske inget man känner för att göra bara sådär med en gång. Men det verkar ju vara en bra idé för att slippa renovera så mycket. Hoppas ni hittar lusten och orken till detta :-)

    Ha en fin fredag!
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Oj, vad jobbigt att byta rum! Här regnade det igår, men inte idag. Idag skiner solen :)
    Vad fina ni var på fotot :) 80 talet ?

    Ha en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är ganska så mycket jobb att byta rum. Inte gör man det på en timme eller två.
    Fin bild på er tillsammans :)

    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Kan vara riktigt kul att få byta rum och få förnyelse men det är ju jobb också. Men det blir säkert bra i slutändan. Må gott

    SvaraRadera
  10. Så mysigt att kunna byta sovrum.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Grattis - vad fina ni var redan då :-)

    Hahaha! Bara älskar bildordspråket :-D

    SvaraRadera
  12. Telefoner och dagens teknik...
    tur att jag har en Gubbe som är intresserad av sånt och kan mycket. Jag..jag kan inget om detta...
    Vad kul att byta rum. Mycket jobb,men det blir nog jättebra då det är gjort :)
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis