fredag 23 augusti 2013

sovmorgon :-)


Igår var det jättefint väder, ja det är det idag oxå... :-) Igår passade jag på att njuta ett par timmar i solstolen & Zingo njöt han oxå :-). Sen kom maken hem, tidigt innan 14 & "störde". Han hade varit på utbildning med jobbet & de fick sluta när det var klart. Vi stekte en hamburgare & sedan åkte han iväg till sin syster för att hjälpa dem att spackla i badrummet. PÅ kvällen spelade han, tvillingbrodern med tjej & svågern golf.

Jag & dottern gjorde ett par ärenden på eftermiddagen & sedan fixade hon sig & en av kompisarna. Var dags för förfest & utgång igår. Jag lovade i ett svagt ögonblick att hämta på natten. På vardagar går det inga nattbussar. När klockan var 02 parkerade jag i stan & väntade in tjejligan. Klockan halv 3 var vi hemma efter att ha lämnat av övriga tjejer hemma. Jösses vilken underbart hög stämning det var i bilen på hemvägen. 4st glada 19-åringar som hade haft en toppenkväll. Det mesta berättades för mig tror jag medan man skrattade & fnissade :-D

Väl hemma & i säng fick maken ett sms 3.06 grrr från Telia... VARFÖR smsa mitt i natten... till råga på allt var det för att de tackade för att han valt spotify premium. Bara det att det var maken nere & sa upp i veckan på teliabutiken... Får nog kolla upp detta... Somnade närmare halv 4 & visste ju om att man säkert vaknar till grävmaskin kl.7 MEN plötsligt händer det.. Arbetarna har  varit LEDIGA idag.. tjohoo & jag fick min skönhetssömn & vaknade först kl.10 :-D


Idag efter Zingowalk åkte jag till Coop för att inhandla kräftor till fredagsmyset. Man sålde för 149kr/kg :-) Så ikväll blir det till att äta... 1kg kräftor, 3hg räkor & ½kg krabbklor :-) Men vi är ju 3 personer... *host* det lär ju inte bli för LITE iaf ;-) Träffade min svärmor & svärfar på Coop & svärmor undrade vilken diet jag går på.. Hur menar du sa jag.. Du har ju blivit så smal & snygg :-) Härlig komplimang.. nu ligger hon bra till svärmor ;-) Visst har jag tappat i vikt, sen jag fått ordning på ämnesomsättningen.. Jag gick ju upp jättemycket, drabbades av myxödem & blev riktigt sjuk & tappade alla ögonfransar mm för ngr år sedan & sedan ämnesomsättningen är stabil så har ögonfransarna återkommit, har gått ner 15-16kg men vi pratar om långsam  viktnedgång (år) & jag har fått tillbaka min hals ;-)
Det är kanske först nu som det börjar synas ordentligt...
Jag när jag var dåligt för 3½ år sedan till vänster & den högra bilden är från i tisdags

Nu ska jag bjuda upp snabeldragaren till en dans ;-)

Ha en fin fredag!

5 kommentarer:

  1. Jaaa...Det är ljuvligt sensommarväder :)
    Hihi kan tänka mig att det var mycket fniss & skratt i bilen,men oj så fin du är på båda fotona & visst syns det skilnad så..ok sväris ligger bra till haha ;)

    Måste ju gosa lite med söte Zingos mage innan jag går & önskar ...

    En underbar Fredagskväll/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Ser skönt ut i solstolen.
    Vi har också haft ganska skönt väder i dag. Men i går på kvällen var det bara 4 grader, då kändes det som höst.
    Tur du fick sovmorgon när du var taxi på natten.
    Ha en fin fredagskväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Kräftorna är jättedyra här. När maken kollade i fredags låg de på över 300 kr. :(

    SvaraRadera
  4. God kväll!
    Visst är det jobbigt att köra ungdomar mitt i natten, båda våra tjejer har flyttat, så nu slipper vi det.
    Men vad gör man inte för de små älskade liven.
    Telenor har vid några tillfällen skickat sms mitt i natten och skrivit att de nu har skickar en E-faktura till mig. Man kan ju tycka att de inte skulle skicka sådant nattetid.
    Ha en fortsatt trevlig söndagskväll! Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. fiiiina du!!! PÅ båda bilderna men förstår att du mår bättre efter viktnedgången. Och sakta men säkert är ju alltid bäst.
    Söndagskraaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis