tisdag 20 augusti 2013

Tisdag & solsken :-)

Idag skiner solen & det ser skönt ut :-)
Jag ska strax fixa till mig lite & sedan promenera upp till sjukhuset & klippa mig. På salongen där har det börjat en ny tjej som jag haft de sista 2 klippningarna & jag kommer alltid därifrån nöjd :-) Nu är det 12v sedan jag klippte mig så behovet finns.....
I söndags piffade vi lite & plockade undan lite... Men vi tog det ganska lugnt... Man orkar inte hur mycket som helst...

Gjorde Hermans frestelse till middag. GOTT & så längesedan man åt den typen av mat... Har ju blivit en del grillat & en hel del "samma" tycker jag denna sommar.... :-) MEN  Grillat är godast... *ler*
På kvällen hade dottern en kompis här som Zingo valde att skälla ut efter noter.... Får hoppas kompisen vågar sig hit igen.. ;-) Zingo har ibland lite "svårt" för killar i tonåren.. Inte att han blir arg, nä men han blir lite upphetsad & skällig & den stackars killen var nervös & blev nog lite rädd & det känner ju hundar av... Zingo anpassar sig när han lärt känna dem, men någon ska inte bara tro de kan stövla in här & absolut INTE stänga in sig i lillmattesrum... Nä det är Zingos lillmatte :-)


Igår var jag och dottern nere & hon köpte smink & sedan handlade vi mat. Alltid bra att ha med sig shoppinghjälp, men upptäckte ändå att jag inte fått med mig "allt" hem.. Står det inte på listan & hjärnan är trött så blir det så....
Efter handlingen körde jag igång & tvättade. Dottern tog Zingo på en promenad & sedan fixade jag middag. Efter maten blev jag såååå trött...  Men jag åkte iaf med maken & dottern ner till rusta & köpte en tapetrulle till dotterns nya rum. Det ska ju upp en ny fondvägg där.. & hon hittade en söt tapet :-) Resten av kvällen tvättade jag klart & sedan tog jag det allmänt lugnt... Kikade på kändishoppet & idol (zappade lite) & på den nya serien Broadchurch på 4.an, den dom har gjort reklam för hela sommaren... Såg idag att den är ikväll igen & jag tror imorgon oxå... hmmm gillar inte riktigt när det är varje dag...

Dags att ta tag i dagen...
Ha en fin tisdag!

6 kommentarer:

  1. Åh,så fint!
    Härligt att frisera sig lite & att bli nöjd :)
    Här skiner solen varmt & vackert så det blir till att ut & njuta/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Gillar inte heller när det är varje dag. Likadant är det ju med Idol nu denna veckan, både ti och on också...
    Det var ett tag sen jag klippte mig med, tror jag gjorde det i juni. Det har växt jättemycket över sommaren och skulle egentligen behöva gå och klippa mig nu men tror jag får avvakta till nästa månads pension. Hoppas du har en fin tisdag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  3. Herregud vad ni grejar..!!! Men kul med lite ombyte. Själv har vi ju bytt färg på huset nu i sommar, kanske inte roligaste jobbet men väldigt roligt nu när vi är klara.

    Nu ska de bara upp llite piff&puff runt huset seeen är det klart..;-)

    Det värsta är att jag ärsugen på att tapetsera om vårt sovrum, till makens storaförskräkelse, i en av PiP Studios tapeter, är sååå kär i dem. Problemat är ju bara vilken av dem man ska välja...;-)

    KramizaR

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Nu vill jag börja blogga igen efter mitt uppehåll. Hoppas du vill fortsätta kika in på min blogg.
    Jag har läst din blogg i sommar så jag har sett vad ni pysslat med och ser att ni njutit mycket i stugan.
    Skönt att gå till frissan. Jag ska klippa mig i morgon.
    Kul med byte av rum men jobbigt innan allt är på plats.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Härligt när man fått fixa till håret :)
    Här har jag en Izor som skäller ut besökare också. Samtidigt som han viftar på svansen, toker där :)
    Godnatt kramen vännen♥

    SvaraRadera
  6. Såå skönt att gå till frissan :) Jag beställa tid o åka in o färga håret..det blir i 2 färger o det klarar vi inte av själva....
    Ha en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis