torsdag 1 augusti 2013

Trevliga dagar ❤

I tisdags efter att jag & dottern handlat & jag lämnat henne hemma åkte jag tbx till stugan. Jag pch dottern hamnade i värsta regnvädret. Det stört regnade så det flöt en dm på Rusta parkeringen... Vi fick vänta 10min tills det bara ösregnade innan vi sprang till bilen....
I stugan hade det kommit 10-tal droppar...  Maken hade hjälpt en av grannarna under dagen och dit blev vi nedbjudna på kvällen. Efter middagen gick vi ner till dem & blev bjudna på lite vin och ost. Satt & pratade till strax innan midnatt då vi vände vår kosa tillbaka till stugan :-) En trevlig kväll!

Sov otroligt dåligt natten mellan onsdag/torsdag för det blåste halv storm och min kropp vibrerade... Somnade vid 4-tiden. Gick upp vid 10. Frukost & dusch & sedan dök makens tvillingbror & hans tjej upp. Maken & brodern tog en golfrunda. Denna gång vann maken..  Kul för honom :-D Bröderna har tävlat hela sina liv mot varandra & båda är vinnarskallar.. Men nu tror jag det står 1-1 ;-)
Golfbil fick det bli då svågern har stora ryggproblem...

Jag & svägerskan solade, åt lunch, tog en promenad  och pratade under tiden killarna golfade. ☀


Jag och maken bjöd gästerna på "Petras kycklingpasta". Snabbt gott och lätt & mycket uppskattat.
Vi eldade en brasa i öppna utespisen på altanen & njöt ute tills klockan var över 01 inatt :-) Vi hade riktigt trevligt :-)


Sov gott inatt :-)
Serverade frukost, njöt av solen & sedan åkte våra gäster hem. Denna dagen har jag & maken plockat undan lite, dammsugit, ätit ost, kex & ett glas rött i kvällssolen & tagit en långpromenad med Zingo. Nu slappar vi i lillstugan, bloggar & tittar på Tv. En skön kväll... ❤

Hoppas ni har det fint! ❤

5 kommentarer:

  1. Mysigt,gottit & lite jobbigt...
    /Kraaaaaaaaaaaaamar Annmi

    SvaraRadera
  2. Att det kan komma så mycket regn på en och samma gång. Det har ju behövts men det kan ju få komma som stilla regn. Härligt ni har det i stugan med elden också - avis. Må gott

    SvaraRadera
  3. Oj..vilket regn!
    Men låter ändå som ni njuter i fulla drag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Är inne och kollar läget.

    Ha en fortsatt fin visteles i stugan.
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Jösses sicken regnskur! Jag lovar att dansa i regnet nästa gång det kommer nått...känns som det var månader sen. Allt så torrt här. Kraaaaaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis