lördag 3 augusti 2013

Värme, flygmyror & åska...

Igår var det en fin dag med skön värme ☀
Mina föräldrar kom tillbaka till stugan... Så nu är det slut på hus/stug friden ;-)

Var nere på bryggan så att Zingo fick bada & upptäckte att viken var full av drunknade flygmyror...
Var glada för att de inte svärmade uppe vid stugan.. men säg den glädje som varar för evigt.... ;-)
Lagom till middagen så började de svärma även uppe vid stugan.. URK!! Som TUR är så gillar dem att vara ovanpå markisen, så vi flyttade in under den på kvällen....
När maken & pappa tog en kvällswalk med Zingo så fick de verkligen möta flygmyrorna på nära håll... RIKTIGT ÄCKLIGT!
Idag har vi inte haft en enda flygmyra här...

Idag har det varit VARMT...  Riktigt ljummet i vinden & rejält blåsigt. Vi åt lunch ute & salladen blåste av tallriken & lagom till sista tuggan kom regnet & åskväder... Gömde oss inomhus & efter ngn timme var åskvädret över...
Båtarna fick väldigt bråttom att ta sig iland innan åskovädret...


Ikväll har vi ätit tagliatelle & en pastasås med grönmögelost & strimlad lövbiff. Sååå himla gott :-)
Fick sms förut från sonen att de landat. Känns bra att han & flickvännen är på svensk mark igen efter en vecka i Turkiet :-)
Morgondagens väder är på väg in... :-)

Nu myser jag maken & Zingo i lillstugan. Lite blogg & tv.

Ha en godnatt

15 kommentarer:

  1. Usch för flygmyrorna me härligt att mysa/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Nej flygmyror är ingen höjdare precis.Det bara kryllar av dom,tvi fasen***
    Det har faktiskt blåst en del i dag, men inte så att maten flyger av tallriken,haha....
    Vad gulligt av dig och tycka att jag har "rådjursögon" sånt ser man aldrig själv...
    Dags att krama kudden nu,
    Natti och suss gott♥

    SvaraRadera
  3. Hej!! :-)
    Vad glad jag är att du hittade in till mig så jag kunde hitta hit! <3

    Kram!
    Anki på Skaftö

    SvaraRadera
  4. Fy för flygmyror. Fy för alla småkryp och flygfän...
    Härligt att sonen och flickvännen är tillbaka på svensk mark igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Flygmyror är ju något så in i bänken äckligt, det är ju precis över allt...:P
    Vi startade upp med att måla huset igår, mina tjejer med respektive kom för att hjälpa oss men säg den lycka som är långvarig. Molnen tornade ju upp sig och vid tolvsnåret så började det att störtregna... Tur att vi bara hade målat simsen runt huset...=(

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fy för flygmyror! Det var hundra år sedan jag såg en flygmyrs-svärm. Men äckligt är det!!

    Den där maten med lövbiff, grönmögelsås och tagliatelle lät väldigt god :-)

    Ha en fin söndag!
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Uscha då för alla flygfän.. utöver det ser det ut som att ni har det ganska gott. Härligt :) Kram

    SvaraRadera
  8. i år har vi inte haft flygmyror här men jag kommer ihåg andra år då de verkligen svärmat omkring i massor
    vad skönt att ha sonen "hemma" igen
    kramar

    SvaraRadera
  9. Fy för dessa flygmyror! De kommer som på en given signal men försvinner lika fort igen.
    Skönt att ha sonen på Svensk mark igen.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Härlig förutom alla flygmyror! Äckliga små varelser..
    Här har vi en massa "streck". Vet inte vad de heter egentligen då alla kallar de för streck.

    Ha en fin kväll
    Kram K

    SvaraRadera
  11. Fy vad äckligt. Hoppas de försvinner snabbt.

    SvaraRadera
  12. Här gick det åt många kannor med hett nykokt vatten och varmaste från kranen då dom landade på min uteplats och jag hade fullt av dessa äckliga flygfän kryllandes på backen och speciellt i ett hörn. Så äckligt så du ska vara glad över att dom ville vara på ovansidan taket och inte under ;D.

    Härliga dagar är det och hoppas det fortsätter så även om semestern är slut för min del. Må gott

    SvaraRadera
  13. Härliga dagar, förutom flygmyrorna då, vidriga små kryp. Kram och ha en fin vecka

    SvaraRadera
  14. Mums för den maten!
    Flygmyror var det längesen jag såg. Det är jag glad för!!!
    I morgon ska Skåne regna och åska, det ska bli riktigt skönt faktiskt men bara en dag tack :)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  15. För nåt år sen hade vi invasion av flugmyror. Äckligt! I år inga vad jag märkt.

    Kram Åsa

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis