onsdag 18 september 2013

.......

VARNING för gnällinlägg!
Vill ni inte läsa ett gnällinlägg så kanske ni ska stänga ner nu...
Hade sån jobbig värk igår kväll men tänkte att en god natts sömn kan säkert reparera det...
.




Vaknade före fyra med smärta i kroppen.. I lederna, fötter & händer är värst, i ryggen, bröstryggen är helt körd men även ländryggen... utöver det eller på grund av det så har jag ont i halsen & är förkyld & känner mig lite febrig... Tog mig upp & tog tabletter & sedan kröp jag ner i sängen igen & lyckades somna om.. Har sovit en timme i taget men klockan 8 klarade jag inte av att ligga längre. Så gick upp gjorde en skål med youghurt & flingor, nya värktabletter & satte mig för att bläddra i tidningen.

 Där kom nästa slag... Min sons bästa kompis, i unga år, hans mamma har gått bort. Vi har bott grannar i många år & de sista 10 åren har hon bott på samma gata som jag. Vi umgicks inte, men pratade alltid när vi sågs. Jag vet ju att hon varit sjuk i flera år. Hjärntumör, men det har gått lite upp & lite ner.. Men nu har hon fått somna in 56 år gammal.

Sov i ro
Cancer är en riktig SKITSJUKDOM!

Vet inte om ni hört talas om Kristian Gidlund en ung kille som drabbades av obotlig cancer. Jag såg honom i ett tv program & har följt honom sen dess. Journalisten, musikern & författaren Kristian Gidlund somnade in igår, han skull fylla 30 år. Han drev bloggen I Kroppen Min där man fått följa hans kamp mot cancern. Mycket gripande. Han skrev en bok om sitt liv: I kroppen min - resan mot livets slut och alltings början.
Han var sommarpratare i somras i radion. Vill  i lyssna så finns det här:

LIVET ÄR INTE RÄTTVIST!!

Så man kanske inte ska klaga över smärta i kroppen... Det finns alltid dem som har det värre....

Jag & Zingo har varit ute på en skön promenad i solskenet. Han tyckte det var härligt & då blir jag glad även om jag svettades & tyckte det var jättejobbigt :-)

Det kommer bli en mycket lugn dag... Något annat finns inte på världskartan :-)


Ha en fin onsdag!

10 kommentarer:

  1. Då är vi två idag - säkert en massa fler också - men min kropp värker nåt enormt idag. Men man ska ändå vara tacksam - det är inte dödligt. Har också följt Gidlunds blogg etc - en fantastisk människa. Må gott

    SvaraRadera
  2. Jag orkar bära din smärta, därför läste jag vidare:) eländes elände o så kommer man ofta till eftertanke när döden griper tag i folk. Cancer, folkets största fiende så lömsk o förutsägbar. De enda vi alla gemensamt hatar - cancer.
    Man krymper lite varje gång döden hämtar hem någon. Uch o fy.
    Jag och lillprinsen som jag passar är genomförkylda o har lite dåliga röster:) man ska inte åka till lasarettet för där kan man inte bara bli hjälpt man kan även bli anfallen av någon basilusk som härjar bland allt folk där. De var nog så vi drabbades - men de går över o mycke snorpapper går de åt.
    Kramiz bästaste du

    SvaraRadera
  3. Så hemskt med denna cancern - är ju drabbad själv :(
    Men stackare med din värk/Kramar om

    SvaraRadera
  4. Varm kram och önskan om en bättre natt för dig!

    SvaraRadera
  5. Usch ja så mycket elände det finns, och cancer är en lömsk sjuka,även om många fler besegrar den nu än tidigare.
    Inte roligt med värk heller även om man inte dör av den. När mina dagar är som värst då känns allt botten verkligen, men man får kravla sig upp och ta sig igenom dagen. Du känner säkert igen dig...
    Man blir gladare av dom soliga dagarna och i dag blev det en sån härlig dag..man bara njuter och det spritter i hundarna..**
    Kram vännen och sköt om dig**

    SvaraRadera
  6. Visst finns det alltid någon som har det värre men ibland måste man få gnälla av sig.
    Det värsta som finns är att hålla allt gnäll inom sig. Det kan vara bra att ventilera så känns det lite bättre sedan.

    Jo...jag såg honom på TVn och han berörde verkligen...så sorgligt.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Håller med...jävla skitsjukdom!
    Hoppas att du har mindre ont idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Usch ja så hemskt att inte ens fylla 30 men så starkt av honom dock att blogga ....ja hösten är är här & skönt är det så är vi ett steg närmre sommaren 2014 ;) kramen

    SvaraRadera
  9. Krya på dig förstås :) kramen

    SvaraRadera
  10. Usch ja! Ta nu en riktigt lugn dag.
    Jag förstår inte riktigt varför vi har så jäkla ont ibland??? Som värsta influensan!!
    Den där cancern är så hemsk! Det är ett år sedan min närmsta kollega dog i marnilt melanom och i måndags fick en annan kollega samma canserbesked…stackars stackars henne!!

    Styrkekraaaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis