torsdag 5 september 2013

damp eller golf det är frågan.... ;-)

Idag tycker jag nästan att jag varit på språng hela dagen...
Efter lunchpromenaden körde jag dottern till jobbet, hem igen hämtade handlingslistan som dottern skrivit.. var tydligen MÅNGA saker som egentligen bara hon använder som var slut The, honung, salami, juice mm Väl hemma igen var klockan halv3. Stoppade lergrytan i vatten, körde igång en diskmaskin, skalade potatis & förberedde den hela kycklingen & en filé som jag idag tillagade i lergrytan. Man får passa på att handla mat när det är billigt & denna veckan tog Coop 22kr/kg för hel färsk kyckling. Det är ju lättlagad mat, sköter sig själv men tar lite längre tid. Krydda kycklingen & pensla med olja eller smör & ställ in den i kall ugn 250* Man beräknar 1h/kilo. Såsen som man sen gör på skyn tsm med lite grädde, kycklingfond, soja & vinbärsgele blir gudomlig :-)  Blir goda matlådor åt maken & dottern imorgon oxå :-)
Dottern sa senast idag att hon inte kan äta lunchen på jobbet varje dag, magen rasar... Det dras 41kr/arbdag till lunch om man inte säger ifrån & för det får man lov att äta det man vill till lunch.
Hamburgare & pommes varje dag låter kanske gott & lyxigt för en 19-åring men jag tror man tröttnar ganska snabbt & då är det ju bra att ha med sig matlåda.
Efter maten tog jag & maken Zingo på en långpromenad i skogen. Han, ja Zingo alltså, fick springa lös & från början gick det precis hur bra som helst.. Men sen drabbades han av dövhet & jag gör vad jag vill sjukan. Rymde & grävde & hoppade över ett taggtrådsstängsel & hade stora planer att gräva i en lerpöl... Så det slutade med efter 2 chanser att kopplet sattes på... Då gick han längst bak i ledet & såg allmänt uttråkad ut med tungan ute....
Väl hemma igen åkte han med damp, nä förlåt G.O.L.F, iväg en sväng för att slå några bollar & sedan hämta dottern på jobbet. Häromdagen smsade jag maken när han lämnat kvar allt framme på diskbänken efter han ätit, för att skynda sig till golfbanan & för att han trodde vi skulle äta... Jag skrev "känns som jag blivit Curlingförälder" till dig oxå... , jag fixar allt & du rusar vidare på roligheter som värsta tonåringen ;-)
Han svarade "jag har nog DAMP" & jag svarade Ja eller ngn annan bokstavskombination typ g.o.l.f. & det höll han med om :-D
Jag är glad att han hämtar dottern, hon slutar 21.30, så slipper jag sitta i bilen ytterligare 50 minuter, jag har istället promenerat Zingo & kan i lugn & ro nu kika på Broadchurch :-)

Ha en fin kväll!



13 kommentarer:

  1. God mat lagar du som vanligt;)

    Jag kan tänka mig att det blir enformigt att äta hamburgare ofta, och onyttigt. Kul att hon har jobb men förstår att det är jobbigt med lång resväg. Jag har "curlat" Sara två ggr den här veckan, skjutsat till skolan när busstiden inte passat. Men det tar inte så lång tid, ca 20 min fram och tillbaka.
    Läste i ditt tidigare inlägg, kul för Zingo med alla hundkompisar och för dig med förstås att träffa din kompis.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ja tänk,,,golf förvrider huvudet. Eller hur man ska säga. Min son bor på golfbanan kan man säga. =O)
    Hem och äta och sova... packa väskan och sen borta hela dagen.
    Men för honom är det hans REHAB,,, och det är viktigt.
    Skön sådan,,ute i solen och friska luften.
    Hmmm.... men hur skulle det se ut om VI gjorde lika.... full kaos tror jag . Och det skulle jag inte kunna leva med...hahaha. OCH det vet dom ju våra kära. =O)
    Hoppas du får en dag som du kan släppa allt och ha en J.R.O.M.S.D = Jag rår om mig själv dag ♥ kramiz jaja

    SvaraRadera
  3. Oj,det blev en heldag för dig.
    Hoppas verkligen att du har tid att inte göra nånting idag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Golf är ju rekreation som läker kan jag tro...har ju ingen erfarenhet av det just men i dessa vackra dagar måste det vara underbart!! :)
    Härligt sms där ...hahaha...

    Ha det gott vännen

    Trevlig helg

    Kram Lollo


    SvaraRadera
  5. Hoppas att mannen får hjälp med sin bokstavskombination :)
    Men såå mycket du gör varje dag. Du måste vara rädd om dej!
    Ha en bra dag. Kram! ♥

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hihi Det där med Golf - Det lever jag med fast...Älskar't :)
    Riktigt ljuvligt Golffoto där & Zingo i skogen,ljuvligt!
    Jaaa...Broadchurch tittar vi mé på,det är riktigt bra/Fredagskram Annmi

    SvaraRadera
  8. :-) Hi hi! Ja, det är nog G O L F han lider av :-) Önskar dig en fin helg! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  9. Ja den golfen...minns hur det var när X-maken och sonen var ute jämt (tyckte jag) och golfade. Allt annat glömdes bort. Men samtidigt så förstår jag ju att golfarna vill passa på när det är bra väder. Tids nog kommer de årstiderna när de inte kan spela.

    Nä fy farao för att äta hamburgare och pommes vareviga dag. Det tröttnar man nog fort på även om magen inte kraschar.

    Hoppas du har en mindre hektiskt dag idag och att du ger dig själv egentid.
    Kramis



    SvaraRadera
  10. hahaha - den bokstavskombinationen är det många som har och det är nog de närmast sörjande som lider mest av den. Så jycken han surar när han inte får som han vill - ja dom kan verkligen stänga av hörseln - precis som tonåringar gör. Han är ju inte så gammal så han har olater och det har ju min också när andan faller på och han vill känna sig ung igen (ler).

    Lergryta - så perfekt det är - lite bökigt men det blir ju gott. Jag har gjort grytor i lergryta som fått stå länge i ugnen - blir också gott och det sköter sig själv - sånt gillar jag.

    Hamburgare varje dag - nä - man tröttnar nog rätt fort skulle jag tro så mammas matlådor lockar nog till lunch istället.

    Må gott.

    SvaraRadera
  11. Visst är det typiskt: en annan ska ha hur mycket tid som helst att handla mat, tillaga maten och till råga på allt, ta bort från bordet bara för att de "har bråttom"...

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken lyx för dem alla att ha dig där som hjälper dem att komma iväg på roligheter och ha det bra. Nåväl, känner igen mig en hel del med att se till att andra har det bra. Ha en fin helg och släng du upp fötterna och luta dig bakåt, låt de andra passa upp dig i helgen. Kram

    SvaraRadera
  13. Nä, jag förstår dottern!
    Yngsta dottern tröttnade väldigt snabbt på McD-mat när hon jobbade där. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis