torsdag 19 september 2013

fånga dagen :-(



Jag överlevde gårdagen.... Men när man har sån fruktansvärd smärta så är det jobbigt att bara andas... Det är då dessa ordspråk som är så populära typ "Fånga dagen" får mig att vilja kräkas... Det enda jag vill är att dagen ska vara över... Igår var verkligen kroppen svårt drabbad. Värk har jag jämt mer eller mindre men smärta är outhärdligt.... T.om rösten blir påverkad sådana dagar.. Jag är övertygad om att det är ME/CFS symtom i kombination med fibromyalgisymtom & min ruckbara kota i bröstryggen. Jag brukar få mer ont om jag inte skött mig, gjort för mycket men nu kom det utan att jag gjort ngt.... Så störande.... Det är ju skillnad om jag väljer att göra ngt kul & sen får betala för det... men nu har jag ju inte ens haft kul :-( Jag KAN accepterar det OM jag hittar en orsak till det, men inte annars....

Fibromyalgins triggerpunkter + att händer & fötter är inblandade

Nåja idag är bättre... Långt ifrån bra... Men bättre... Bröstryggen är dock kass & i armarna & axlarna har jag som träningsvärk... När jag la mig igår tog jag en muskelavslappnande tablett & det har nog hjälpt mig att sova. Man blir ju stel som en pinne av smärta... Har inte sovit så många timmar, men jag har fått djupsömn :-)
Hittade denna i min mobil...
 Finns det i MIN mobil så får man väl publicera utan att fråga?

Idag behöver jag handla. Dottern lovade att följa med till affären. Det är alltid bra att vara två & så får jag bärhjälp oxå :-)


sonen & flickvännen

På lördag kommer sonen hem. KUL! Har inte träffat honom på flera veckor...  Han ska träffa "bowling gänget" ta en öl med en kompis & umgås med oss smsade han. Sova här hemma ska han oxå, så nu får dottern städa ur sin walkin closet gästrummet. På söndagen ska jag, maken & sonen åka till Ikea & han ska få handla & vi betala. En försenad födelsedagspresent. Han/de ville ha en servis tror jag. Sen ska vi åka med hem till honom & flickvännen i Göteborg. Få se deras lägenhet & träffa deras katt Memphis. Det ska bli riktigt kul :-) Nu har detta ändrats i sista stund förut... men denna gång tror jag faktiskt att det blir av :-)


Dottern har lovat att passa Zingo på söndagen :-) Schysst av henne :-)

Dags att hoppa (typ) in i duschen :-)


HA EN FIN DAG!

11 kommentarer:

  1. Skönt att det är bättre nu :) Kul att sonen kommer hem, kan tro att det är något du ser fram emot :) Hoppas att du får en fin Torsdag.. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh,stackars dig inte lätt :(
    Hoppas du få¨r en finn Höstdag trots allt & så go Zingo ser ut/Nospuss & Kram Annmi

    SvaraRadera
  3. mm, värk har jag ju också mest hela tiden men smärta är något man inte vill ha, stackars dig vännen <3 jag känner igen det där att man får "betala" efteråt ifall man gjort något, jag betalar gärna om det varit något roligt, eller gärna och gärna, men då vet jag i allafall att det gett mig något i utbyte
    kramen <3

    SvaraRadera
  4. Men jösses Mickis!!! HOPPAR du in i duschen??? Hi hi! :-) Du e la go :-)

    Hoppas du får må lite bättre idag. Jävla skitkroppar vi har! Själv är det huvudvärk på tapeten idag. Är det inte det ena så är det det andra...

    Oj, det kan bli dyrt på söndag då :-) Men kul. Och kul att få se lägenheten.

    Kramisar från mig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Tycker så synd om dig med din värk vännen♥
    Men du har ju något roligt att se framemot, att sonen kommer hem :)
    Här har det börjat att regna igen. Är dag ett, två eller tre??? kan inte hålla räkningen snart...
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Skickar många kramar till dig♥
    Jag förstår hur du har det.......har liknande just nu :(
    Man vill så mycket men orkar inget.
    Kul att sonen kommer hem, och kul att göra ett Ikeabesök.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Oj, oj, oj...så jag känner för dej!
    Smärta är inget man kan ignorera...

    Hoppas att du mår bättre snart!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du känner dig bättre idag!
    Härlig bild på dottern, en sådan som får en att le :-)

    Trevlig helg
    Kram K

    SvaraRadera
  9. Ta hand om dig vännen!

    Önskar dig en fin och värkfri hösthelg:)

    Kram Lollo ♥

    SvaraRadera
  10. Sv: nej, inte börja jobba :) du vet ju min situation, det här är bara tankar jag kan ha ibland, liksom att, om allt var annorlunda, vad skulle jag då vilja göra :)
    idag har jag en TRÖTT-dag, ända in i märgen
    det är precis som du skriver i kommentaren om värk, bara när det är något roligt man gjort, annars vill man verkligen inte behöva betala för det efteråt
    hoppas att det känns lite bättre för dig idag så att du får en fin fredag
    kramen <3

    SvaraRadera
  11. Fyyy så jobbigt du har det!
    Lite läskigt för jag känner så väl igen dina besvär men har inte fått fibromyalgidiagnos (ännu) OCH jag har en envis låsning i bröstbenet som jag bara kan "låsa upp" med en smått brutal bakåtböjning….känner du igen det??
    Skönt att du får lite hjälp av dottern och mysigt sonbesök! Det värmer!

    Kraaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis