onsdag 11 september 2013

Första höstdagen..

Igår vaknade man till regndroppar.. Eller ja det är inte helt sant för jag vaknade av en grävskopa, men när jag stigit upp så upptäckte jag att himlen var grå & övermulen & det regnade. Det var iof väntat men ändå.. Det kändes som första höstdagen var här :-)



Idag skiner solen & himlen är blå :-)


Det är så jobbigt att bo mitt i en byggarbetsplats... Ett djäkla oväsen från 07.15-16 & svårt att ta sig fram både med bil & att gå, då alla gångbanor är uppgrävda utanför... När de väsnas som mest får man stänga alla fönster & dörrar & Zingo vandrar orolig & letar efter ro... Men han har börjat vänja sig vid det vanliga oväsnendet. Men i måndags sprängde man precis utanför vårt sovrumsfönster & Zingo blev jätterädd. Men arbetarna är bra, jag frågade dem om det blir mer sprängningar & de sa en till & sen hade de vänligheten att säga till innan de sprängde nästa gång så att vi var beredda. Det uppskattas :-) De erbjöd även hunden att få låna hörselskydd :-D

Igår var jag en sväng på Ica. Köpte bland annat saker så att jag kan göra grönsakssoppa & frikadeller någon dag i veckan :-) När det är höstväder blir man sugen på sån mat :-)
På kvällen såg vi Sverige besegra Kazakstan i fotboll :-)

Idag roar jag mig med tvätt. Startade igång första maskinen direkt i morse :-)
Dottern är ledig idag oxå, men ska på ett möte på skolan & efter det ska hon få träffa sjukgymnasten som är expert på värkproblematik :-) Jag har själv träffat henne & hon är bra & har ett nära samarbete med min & numer även dotterns doktor. Hoppas att dottern känner att hoppet finns att hon kan få hjälp... hjälp till självhjälp :-)

Dags att byta tvätt...

Ha en fin onsdag!


14 kommentarer:

  1. Hösten är nog kommen men jag Ä*lskar den :)
    Jaa...Sverige Van & även min Micke på oddset sååå kul!

    Härliga Höstfoto du visar- Ha en underbar dag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. vilken härlig bild på Zingo där han travar på :)
    är det citronträd du har?
    vad jobbigt att ha sådant oljud hela dagarna, är det ett långvarigt arbete?
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vaknade också av en grävmaskin i morse :)
    Och Ludde orolig.....samma som Zingo.
    Vi är i stugan, här är jätteskönt väder. Trivs:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Sv: jaså oliver, tar du in den till vintern? eller kan man övervintra den utomhus?
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hösten är bara tillfälligt på besök, till helgen blir de fint igen de har vi beställt här för vi har utejobb hela helgen :) nja inte jag så mycket jag ska väl mest stå för marktjänsten :)

    Skönt ni har god kontakt med läkarna, de behövs idag då allt är stessigt o knepigt. Ang min åkomma så vet jag inget om vad de kan vara, Tar massa prover nu, blir några turer till sjukhuset här. MAN får hoppas de är något snällt o lätt åtgärdat.

    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Grävmaskiner?! Jag skulle bli skogstokig!
    Jag blir helt vansinnig om jag blir väckt av t.ex en bil som kör på våran väg...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Förstår att det är jobbigt med det höga ljudet ideligen....usch!!

    Men vilken härlig bild med tvätt-temat...hahha...ja inte är det bara blondiner som inte fattar tycks det...haha :)

    Önskar dig en fin avslutning på veckan
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Sv: då är olivträden rätt tåliga ändå, eller hur
    önskar dig en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  9. Vi hade ett bygge tvärs över vägen i två år. HUR jobbigt som helst! Speciellt när dom skulle hacka sig två våningar ner under jord...

    Hoppas dom inte håller på för länge hos er.

    SvaraRadera
  10. Inte kul med sånt oväsen alltför länge, jag kan förstå att Zingo blir orolig och hemskt när dom spränger. Bra att dom ändå sa till sen så ni kunde förbereda er...
    Höstlikt med dimma har vi haft halva dan, men nu börjar det lätta upp så kvällen kanske blir solig.
    Ja snart kan man frossa i goda värmande soppor med härligt gott bröd till. En sak till som är bra med hösten..*L*..
    Kram vännen och ha det fint♥

    SvaraRadera
  11. Förstår att han blir orolig, hoppas att de är klara snart :) Jag roade mig med lite tvätt med här. Men nu blir det mys och slappa resten av kvällen. Kram

    SvaraRadera
  12. Jag tror nästan ni har mer höst än vi har! Här är förvisso dimmigt som tusan på morgonen men nått annat höstlikt finns inte-ÄN:-) kommer säker imorgon....haha
    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  13. Ja, nu går det inte att förneka längre, hösten är verkligen här. Att bo bredvid en byggarbetsplats är pest. Har jag gjort flera ggr. Och snart är det dax igen... Det skall byggas 2 stora lägenhetshus här bredvid :-( Blir inte roligt.
    Önskar dig en finfin fredag och helg! ♥♥♥ Kramisar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  14. Ja nu är det verkligen höst i luften. Känns både lite friskt och skönt och vemodigt.

    Kraaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis