lördag 21 september 2013

Fredag har blivit lördag *gäsp*




Fredagen har övergått till lördag, jag har hämtat hem maken från jobbkickoff & "nattat" honom & ska lägg mig bredvid honom & Zingo strax.
På Kick offen har de skjutit lerduvor på eftermiddagen & grillat korv & kvällen bjöds man på mat & dryck på en bowlingrestaurang i stan. De hann även med bowling & bilspel.  De verkar ha haft det kul ;-)
Jag träffade på grannen förut efter att jag & Zingo gått på eftermiddagspromenad i solgasset. Hennes sambo var oxå på firmafest på samma restaurang :-) Lustigt....

Har varit en fin dag, med riktigt skönt väder. På förmiddagen gick vi en kortare runda jag & Zingo men på eftermiddagen gick vi i skogen med godis. Gjorde sökövningar, inkallning & Zingo var alert & riktigt duktig. En underbar promenad & solen värmde så skönt :-)


Dottern är hemma ikväll men har en vän på besök. Denna gången tyckte Zingo det var helt OK att släppa in killen som hälsar på... Zingo har väl träffat denna kille ca 5-6 ggr nu & nu tror jag faktiskt att han börjar bli accepterad ;-) Förut har han skällt ut honom varje gång, jag hör ju att det är ett ljust glatt skall men det hör ju inte besökaren utan blir nog en aning rädd faktiskt, ja iaf lite osäker & det känner ju Zingo... Men man ska ju ha respekt för hundar så.... Idag så visade sig Zingo från den fina sidan & viftade glatt på svansen :-)


Kroppen min bråkar fortfarande, men det är inte så illa som i onsdags. Har dock hamnat i en svacka rent värkmässigt... Hoppas det vänder snart för det är så jobbigt att vara i dåligt skick... Som jag skrev en annan dag VÄRK det har jag nästan jämt mer eller mindre, men SMÄRTA är så jobbigt att gå med & när man på det känner sig febrig, infekterad i hela kroppen (influensakänsla) & väldigt sliten då är man inte så tuff.... Har haft en längre period med bara värk & då känner man sig stark... men så svängde det för ca. 2v sedan & har eskalerat... Nu planas det förhoppningsvis ut igen....
MEN man ska inte klaga, det finns alltid de som har det värre....


Dags för sängen :-)
Ha en godnatt!

10 kommentarer:

  1. Trevlig lördag önskar jag dej :)
    Jag har ont i kroppen idag...inte såå kul! Funderar på att ta en varm dusch så kanske jag blir bättre..alltid kan man ju prova !

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi Nattat maken så sött ...
    Naw,så härliga foto på Zingo - såå söt/Nospussar & Kramar Annmi

    SvaraRadera
  3. Det är kul att jobba med sin hund, jag gick personsök med jycken när han var ung och det var kul och han var jätteduktig men så kom en skilsmässa ivägen och så fick vi sluta för jag hade barnen de helger som detta var tyvärr. Men kul var det så nästa jycke ska jag jobba mer med och så får det bli kantarellsök :D Må gott

    SvaraRadera
  4. låter som om maken haft en trevlig eftermiddag och kväll :)
    vilka härliga bilder på en glad Zingo
    och du, då får visst klaga, man ska INTE alltid säga att det finns de som har det värre, för vi vet ju att det finns de som har det så mycket bättre också och även de klagar över triviala saker
    Sv: jo jag har tagit in sådana ormhasselkvistar :)
    önskar dig en fin helg
    kramar

    SvaraRadera
  5. Visst är det jobbigt med värken,jag brukar bli på så dåligt humör.Det som man normalt inte irriterar sig på det blir väldigt jobbigt och uppförstorat.
    Hoppas du får känna dig bättre snart. Men oavsett så är det ändå skönt att vara ute i skogen och göra roliga saker med hunden/hundarna,eller hur? Man mår faktiskt bättre av att se dom så glada.
    Hur mår mannen din i dag då,det kanske känns att han hade roligt på firmafesten..*L*..
    Ha en riktigt fin lördag..
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  6. Vad härligt vild och lycklig han ser ut när han springer så öronen flyger! :-D

    Hoppas du får en bättre period snart!!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Dagarna går undan, ett tu tre så är helgen slut den med. Låter som en bra helg allt utom värken då. Hoppas att smärtan ger med sig. Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bättre idag :) önskar dig en skön söndag kramen å krya på dig

    SvaraRadera
  9. Du beskriver det så bra att värk kan man leva med, men smärtan som kommer i svackorna är svårare att hantera. Hoppas verkligen det vänder snart och att du får må bättre...

    Kul att Zingo nu verkar accepterat dotterns "kille" :)

    Hoppas du haft en skön söndag!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis