tisdag 3 september 2013

Har bestämt mig för att INTE bli förkyld ;-)


Nu kommer dotterns förkylning även till mig känner jag.... :-(
Har ont i halsen, lederna värker mer än vanligt, känner mig brännig bakom ögonen, tung i huvudet, huvudvärk & tät. Detta känner jag inte för nu.... Men det är väl inte jag som väljer.... Eller så gör man som min pappa säger,man bestämmer sig.. Så nu bestämmer jag att jag INTE blir förkyld.. Så det så.... ;-)

Dottern är på jobbet med sin förkylning.. Kan ju inte gärna stanna hemma under introduktionen, helst.. Men hon orkar säkert med denna dagen... money money money ;-)


Imorgon ska jag & Zingo hem till en kompis J på dagen på lite fika. Hon har 4 tikar så det kommer nog bli full rulle & en rolig dag för både 4-benta & 2-benta. :-) J är sjukskriven just nu, hennes kropp har gått igenom lite konstigheter det sista & sista budet är muskelreumatism. Vilket man kan behandla, men det kan vara lite långdraget... Ska bli kul att träffas imorgon :-)





Jag vill bara förklara oxå att maken visst grejar här hemma. Han dammsuger, han tvättar ibland, lagar mat ibland på helgen, på vardagar lagar jag nästan alltid mat så vi kan äta när alla kommer hem, det har jag alltid gjort. Jag är ju iaf hungrig vid den tiden så :-). Maken åker med & handlar, när vi storhandlar. Han är en klippa på att köra kundvagn & bära matvaror ;-), han går promenader med Zingo, fast på vardagar blir det 2 korta kisserundor bara, men på helgen tar han längre promenader. MEN det är just det där att det känns inte som han har några "måsten", ja utöver sitt arbete, att  han inte "ser" vad som behövs.... Men det kanske är typiskt manligt ;-) Jag har "måsten", saker som jag tycker måste göras för att hålla det rullande... medan han gör saker mer när han känner för det. Men det beror ju på att jag går hemma & MINA MÅSTEN har jag ju hittat på själv... Det är ju inte så att det är någon annan som bestämt det, jag hinner ju med en hel del under dagarna... Dottern är oxå duktig & göra saker när hon vill... Hon är ex. jätteduktig på att laga mat, men gör det för sällan, hon får sköta sitt eget rum osv. Men hon är LAT när det gäller att hjälpa till... Men när hon varit själv i sommar så fixar hon allt själv...
Det är väl när kroppen arbetar i motvind som man känner sig extra ensam med allt...
Kloka ord som jag hittade inne hos Monachos & försöker leva efter



Jag ska försöka bli snällare mot mig själv. Göra mer må bra saker, för min egen skull. Träffa kompisar lite mer, ta härliga Zingowalks, vi 2 själva eller tsm med ngr grannar med hund, baka & njuta mer... Jag ska tänka på mig själv lite mer.. Ja så får det bli... Ett steg i taget :-)
Det är SVÅRT att förändra andra... det är lättare att förändra sig själv... :-)


Tur att man har hund då får man uppskattning, glädje, kärlek & mycket bus varje dag!
Ha en fin tisdag!

14 kommentarer:

  1. Man ska nog inte ens försöka ändra på andra men sig själv kan man ju alltid putsa på lite i kanterna ;)
    Jag har hört om en spej som ska vara bakteriedödande i näsa och hals. Det vore kanske något i dessa förkylningstider.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Men jag döööör vad söta vovvarna är:) Som vår Cleo som fick diabetes och fick fara till hundhimlen i våras:( Det är så tomt utan vovve och förstår dej att det är en kompis att lita på i vått o torrt:):)Förstår dej precis hur det är o hur du tänker,är i liknande situation....Tänker sist på sig själv....Kram på dej:) Ulrika/Norrskensnjutning

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis hur du menar. Jag gjorde allt när dottern bodde med mej. Jag gick ju ändå hemma...
    Men det är sant: Man kan bara förändra sej själv.

    Men nu har du ju satt tanken i rullning, bara att fortsätta göra saker för dej!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det tycker jag låter bra...att du är snällare mor dig själv!
    Härliga voffsar & mysigt :)

    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  5. Usch för att få en förkylning. Det är nästan värst innan den brutit ut. Man känner sig så seg och tung och konstig...
    Kram & krya på dej.

    SvaraRadera
  6. Klokt och tankvärt skrivet.
    Helt rätt ute i dina tankar
    Jag känner som sagt vad igen mig
    Vi är ju båda hemma så det blir lätt att vi tar på oss och andra sedan tar för givet
    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Oj nu tänker jag massor när jag läst ditt inlägg. Jag tror att i de flesta fall är män och kvinnor olika. Iaf i det som du skriver om. Jag förstår vad du menar. Är det inte precis så det är hos de flesta tänker jag. Min sambo tillhör de som "hjälper" till mycket men han ser ju inte samma som jag ser, så är det bara. Ändå är han rätt lyhörd över hur jag önskar ha det. Men jag tycker han är ganska stökig av sig :))

    Håll dig frisk. Kämpa emot! Jag gör lika här..

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Klart att familjemedlemmarna hjälper till. Men man kan ju bli less ändå...
    Hoppas verkligen att du kryar på dig snabbt.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Klokt skrivet vad det gäller karlar,dom ser ju inte samma som vi gör,så är det bara. Jag tycker det är lite trist att behöva säga att tex duschen behöver göras ren,källaren dammsugas,eller andra saker som man gärna vill ha hjälp med som är jobbiga om man har värk i rygg och leder. Visst,gubben min gör det,så visst ställer han upp,men som sagt det är alltid bättre om han skulle se det själv som behöver göras. Fast jag tror många karlar är likadana.
    Jag har blivit bättre på att göra saker som är roliga och strunta lite i alla måsten. Varför hålla på och fixa och dona med allting och sen må dåligt. Man lever bara en gång som sagt...
    Men så roligt för Zingo att rejsa runt med lite tjejer.Han kommer nog vara helt slut sen,det är tjejerna som bestämmer även i hundvärlden..*skratt*..
    Att kämpa mot en förkylning är inte lätt, så jag säger bara LYCKA TILL!!
    Kram vännen♥♥

    SvaraRadera
  10. Ajdå, krya på dig snabbt om nu förkylningen kommer till dig. Nog är det så att kvinnan gör det mesta i hemmet och att det mesta är något man själv hittar på.

    Jovisst är det mörkret som gör att man bli tröttare, och det är väl en övergång innan hösten slår till helt. Jag fick i allafall sova i 10 timmar inatt och det är fler timmar än normalt.

    Kram

    SvaraRadera
  11. jag känner så väl igen det där "måsten", J har sagt att han städar badrum och lilla toan, och det gör han, men ibland "hoppar" han över det och jag måste "gnälla" och säga, att man kan inte hoppa över det en vecka, så jo, jag känner så väl igen det där
    vad bra att du har bestämt dig för att inte bli förkyld :)
    och du tänk, jag har två vovvar jag :) dubell uppskattning och dubellt sällskap :) det är inte det sämsta det
    kramar

    SvaraRadera
  12. Skönt att höra att du inte är helt ensam med hushållssysslorna.

    Hoppas du är tillräckligt bestämd så att förkylningen håller sig borta!

    SvaraRadera
  13. Zingo är så söt att man smälter :D gosevovve.

    Bra - man tänker alldeles för lite på sig själv. Men jag har blivit bättre på det. Men ändå är det ju ungdomarna jag sätter i första rummet många gånger på gott och ont. Samtidigt som man blir lite arg på sig själv så mår man också gott när dom är glada och nöjda.

    Men det ultimata - att alla är nöjda :D

    Ha en mysig dag och må bacilluskerna vika hädan - må gott

    SvaraRadera
  14. Ja det är nog svårt att ändra på andra men sig själv kan man ju försöka att ändra på om man vill det.
    Det är nog så att karlar (i synnerhet) kanske inte "ser" det vi kvinnor ser i hemmet. Men det är nog så att vi är olika, kvinnor och män. Om du inte har läst boken Män är från Mars, kvinnor från Venus av John Gray så läs den. Jag fick mig många goa skratt och kände igen mycket ;-)

    Nä förkyld ska du inte bli!
    Hoppas du hade en bra dag hos J.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis