måndag 9 september 2013

härlig sensommarvärme

Denna helgen har bjudit på härlig sensommarvärme. Jag blev t.om lite rosig i skinnet efter att ha vistats ute hela helgen.

I lördags var maken & min pappa på golftävling & de åt en sommarbuffé efter tävlingen. Jag & mamma njöt av dagen i stugan. Jag & Zingo gick ner till havet en sväng. Han skulle få bada. Åhh vad lycklig han blev & ännu lyckligare när han upptäcker att hans lekkamrat i stugan Berner Sennen Molly satt med sin husse & matte längst ut på bryggan. Vi gick dit & hälsade & sedan gick vi inåt land så att Zingo kan bada. Då kom Molly oxå dit & hundarna hade en kul stund :-)


Maken & pappa kom hem frampå eftermiddagen. Trötta, varma & kanske inte helt nöjda med sitt spel. Pappa mer nöjd än maken....  Till middag gjorde vi en pastasås med lövbiff, broccoli & ädelost. Gott!


I går på förmiddagen tog maken & pappa en sista tur med båten innan man tog upp den. Den är inte använd många turer denna sommaren & nu ligger den & väntar på hemfärd.
Vi grillade korv till lunch innan vi packade ihop oss & åkte hem.
Grejade lite här hemma, maken tvättade bilen.

Känner mig otursförföljd... Först så pajade kabeln till min data, nu har vi ju hittat en ny kabel som passar men först efter mycket strul... Vår mail i datan har pajat. Har avinstallerat den & installerat om men den fungerar INTE. Ska be Zingos bröders husse om hjälp, men han är bortrest nu. Just nu kan vi dock se våra mail i mobilen som tur är :-)  Förra veckan laddade jag om e-legitimationerna på datan & då försvann dotterns, vi använder dem bla. i kontakt över mina vårdkontakter & ex. kollar recept på apoteketet & just den dagen väntade dottern svar från sin läkare... & i fredags när jag skulle logga in på banken, så fick jag felmeddelande från dem 2ggr. Så jag struntade i det. Igår skulle jag logga in på banken igen för att för över pengar, men då bestämde sig bankdosan att jag hade fått tillräckligt med försök & den låste sig. Slängde mig på luren & ringde telefonbanken & visst de kan hjälpa till, men inte över telefon utan de skickar en instruktion per post hur jag kan låsa upp min bankdosa. Den skulle komma om 3-4dagar...





Måndag idag & det är uppehåll, lite sol men ganska molnigt. Men det är ju helt ok väder :-)
Min mage är dock inte ok idag... Vi gjorde en god hemgjord thaigryta igår... Inte så stark, men tydligen för stark för min mage.... :-(
Men det är bara att bita ihop...
Dags att ta tag i måndagen :-)
Ha en fin dag!

16 kommentarer:

  1. Jag tycker att vi har haft bättre och varmare dagar nu, än i sommar. Men jag kanske är lite kärringen mot strömmen :)
    Stark mat är inte alltid bra för magen, med så gott att man kan inte låta bli att äta :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  2. Ja, i år har vi fått en lååång sommar :-) Jag fixar inte heller för stark mat, magen tycker inte om det.
    Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  3. Den bilden är ju för bra. Brukar visa den för eleverna ibland. =)

    Hoppas allt strul löser sig!

    SvaraRadera
  4. Oj,oj, mycket blandat du bjuder på,härlig "sensommar" värme man tror knappt det är sant**
    Trist med allt strul, ofta så kommer en hel drös på en gång... jag kan tänka mig att det blev frustrerande,
    Vi är nog många som reagerar på starkt kryddad mat, men det är ju sååå gott, man måste få äta det ibland..*
    Kramar**

    SvaraRadera
  5. Oj, jag vet inte om mitt inlägg kom iväg,det såg så konstigt ut..**Jag orkar inte skriva om det, så du får nöja dig med en stoor varm kram****

    SvaraRadera
  6. Det känns som om man ska ha långbyxor och långärmat på sig, om man tittar på almanackan men om man ska gå efter termometern så är det kortbyxor och linne som gäller!
    Vilken sommar!!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka jättehärliga bilder....njuter!!
    Tråkigt när tekniken krånglar...usch ogillas skarpt!!
    Hoppas din mage är bättre idag!
    Ha det så gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Usch vad jobbigt när det krånglar så...

    Men ni fick ju en underbar helg i alla fall :-)

    SvaraRadera
  9. visst har det varit helt ljuvliga dagar :) fast idag regnar det här hos mig
    vad konstigt med bankdosan, det har hänt mig också och då har det räckt att jag ringt och det har blivit fixat över telefonen
    kramar

    SvaraRadera
  10. Aj aj vad det bråkar med dig!
    Hoppas det bättrar sig snart!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Så underbart så länge det varade får jag säga för inatt kände man hur hösten antar sin form därute, idag har det regnat här. Kram

    SvaraRadera
  12. Fy för tekniska saker som strular. Hoppas ni får ordning på det snarast.

    Härligt att få ta tillvara på den sista sensommaren. Det var en riktigt fin helg vädermässigt. Men nu känns det att det är höst...iaf idag när det är grått och regnar. Men vi får hoppas på att solen kommer åter och att det blir en fin höst.

    Ha det gott.
    Kramis

    SvaraRadera
  13. Visst har det varit en helt fantastisk sommar i år, vilket väder vi haft och helgen kändes som en riktigt bonus, inte varje år man kan ligga och sola i bikini i september :)

    Trist att din mage krånglar och nu hoppas jag verkligen ditt datastrul ordnar upp sig, det tekniska ska ju liksom bara funka...

    Ta hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. Usch då...inget kul när datorn strular men jag tycker det låter som om du fått känna på det lite extra! Hoppas oturen vänder och att alla de där sakerna med datorn löser sig.

    Visst har vi haft en underbar sommar!! Något att leva på länge!

    Sköt om dig!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  15. Vilken otur du har. Också magen på det.. :(
    Men det ser ut som du hade en underbar helg i alla fall :)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Idag har vi dis och dimma, riktigt höstväder,fast det är hyggligt varmt ändå.
    Hoppas du får en bra dag och att du mår bättre i magen.
    Kram vännen♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis