måndag 16 september 2013

Måndag.....




Så var det måndag morgon & gråvädret verkar ha fått fäste... Även igår var det grått & blött, men inte speciellt kallt 14*...  Men man ska inte klaga. Det har varit en fantastisk sommar & sensommaren har varit varm & solig :-) & tittar man framåt så ser morgondagen finare ut :-)


Känner dock rejält i kroppen att vi har väderomslag & har som en kniv mellan skuldrorna. På det så har en förkylningen nu fått fäste.. Innan helgen kände jag av det men det blev lite bättre i helgen men igår började det igen... Är tät & har ont i halsen & huvudvärk/tung i huvudet.... That´s life ;-)

I lördagskväll så hämtade maken dottern medan jag tog Zingo på en kvällspromenad. De var hemma lagom tills Mord i Paradiset började & det är lite småtrevligt så maken & jag kikade på det innan vi la oss.

Igår när vi körde dottern till jobbet tog vi med oss Zingo & gick en promenad i villaområdet i närheten. Har aldrig gått där tidigare så det var en bra promenad. Jag & maken hade en lat dag igår.... Slöade, gjorde hemgjord pizza & pizzasallad. GOTT!
 Kvällen tillbringades framför dumburken & när klockan blev 22 åkte vi för att hämta dottern. JAG fick köra då maken tagit en öl & ett glas vin till pizzan. Usch jag avskyr att köra i mörker & speciellt när det är blöt vägbana. Jag blir bländad & blind.... Men vi kom både dit & hem....
Dottern hade haft en bra jobbdag & är nu ledig & jobbar först nästnästa helg om man inte ringer in henne. Nu ska 3 nya personer läras upp & Den 17/10 räknar man med att den nya restaurangen ska öppna, då blir det mycket jobb :-) Hon verkar trivas bra & får mycket beröm & det är ju alltid kul :-)
bild lånad från nätet


Nu är det dags att ta tag i dagen :-)

Ha en fin måndag!

13 kommentarer:

  1. Visst har vi hösten runt knutarna nu. Träden har börjat fått sina gula löv. Men har vi tur, kanske vi får några soliga dagar till :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  2. jag kände också av väderomslaget, vad roligt för dottern, verkligen
    gott med hemlagad pizza, det är den enda sortens pizza vi äter :)
    jag såg också att det ska bli bättre väder redan imorgon, bra, för just nu regnar det
    krya på dig nu
    kramar

    SvaraRadera
  3. Ja nu går vi mot höst, det känns i luften!
    Visst härjar mycket baciller nu ...så stort krya på till dig vännen <3
    Goa bilder på söötaste Zingo :)

    Önskar dig en fin inledning på veckan vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Hösten känns i våra kroppar :( Men visst har vi haft en fin sommar! Ta det lugnt och krya på dej! ♥ Kram!

    SvaraRadera
  5. Näe! Vad trist med förkylning. Hoppas den försvinner fort! Pizzan ser urgod ut, blir hungrig :-)
    Vi har verkligen haft fint helgväder och just nu känns det verkligen som att hösten är här, det regnar...
    Ha en fin måndag vännen! Och krya på dig! ♥ Kramisar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Ja nu är ljuvliga Hösten här ...
    Riktigt mysiga foto på sötaste Zingo/Kryis Kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Har inte läst din blogg på ett tag. Det verkar som du har fullt upp med att hålla livet och familjen igång. Visst är det kul att promenera på nya ställen. Man får en kick av göra det. Det var intressant att läsa att läsa om din sjukdom. Känner igen så mycket från Kristoffer. Känns som om sjukdomar tar alltför stor del av mitt liv nu. Tur att det kommer en dag i morgon
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gillade inte heller att köra bil i mörker o regn. Om jag kör igen så småningom så blir det bara i dagsljus.
    Hoppas din förkylning drar förbi fort.
    Krya-kram

    SvaraRadera
  9. åh jag känner också av väderomslaget. Hela kroppen värker och varende led vill gå i baklås! Förra hösten var pest och jag hoppas hoppas att jag ska fixa denna bättre. Men som sagt, vilken underbar varm och skön sommar vi haft och kroppen har fått "vila" och må bra (nåja, jag har ju lite annat som spökat förvisso men ändå:-)
    Måndagskraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  10. Visst har sommaren varit fantastisk men det hindrar tyvärr inte att lederna i kroppen skriiiiker nu när hösten smyger sig på.
    Tänk om man kunde lagra sommar där inne i brocket :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Det blir såååå mörkt när det regnar.
    Jag gillar inte heller att köra i mörkret.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag hatar också att köra i mörker...
    Nog är hösten här på allvar nu nog...blåsigt och regnigt :(
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Småtrevlig mord? Haha! Det visste jag inte att det fanns :-)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis