söndag 1 september 2013

När man känner sig låg...

Känner mig låg... Kan inte ta på något specifikt, men många bäckar små har gjort att jag känner så...
Ibland kan jag känna att det alltid är upp till mig att se att det funkar, är god stämning, att det finns mat, att Zingo blir stimulerad & kommer ut, att vi har rena kläder, städat & att ställa upp som chaufför osv osv. Jag som ska komma på allt, planera allt & Vad jag än frågar så får jag svaret "jag vet inte".. vad ska vi äta idag? "vet inte", vad ska vi göra? "vet inte" tycker du..? "vet inte".. Känns som att jag är spindeln i nätet & släpper jag ngt så funkar det inte.. Utanpå detta ska jag smeka medhårs hela tiden... Det är absolut inte så att familjen INTE hjälper till, det gör dem men man måste alltid be om det, ingen ser behoven med egna ögon & man vill inte tjata om det, eller påminna 711ggr "typ". Orkar inte det & orkar inte med den dåliga stämningen det ger med detta tjat... & skulle jag be om något så kanske det görs men med irritation eller så orkar man inte.. Men sen orkar man annat, SÅNT MAN TYCKER ÄR KUL!
Sen har jag inget emot att ta det mesta när jag ändå är hemma, men det är engagemanget jag saknar...Ställs frågan vad är DU sugen på för mat idag så kan man ju tänka efter istället för att direkt svara "vet inte" eller svara " vad vill du ha, du kommer nog på något".
Blir så tråkigt med tonårshugg från någon som JAG ger så mycket stöd och hjälp.. Det är tråkigt för mig som ställer upp... Jo jag VET tonåringar är tonåringar..
 Nåja det känns säkert bättre om några dagar :-)



En positiv grej är iaf att jag har fått tag på en dyr adapterkabel på Clas Olson som passade min data enligt dem ;-)  Nu kanske datorn kan hänga med en tid till trots sina brister.. Nu tar den ju iaf in ström :-) 


I fredags när maken hämtade dottern på jobbet fixade jag till mat. Potatisgratäng, funkar ypperligt nu om man har i en msk potatismjöl. Till gratängen åt vi citron, vitlök & rosmarin marinerad kyckling. Kvällen tillbringades framför tv,n Kristallengalan & Tyst vittne. 

Igår tog jag Zingo en morgonwalk och himlen öppnade sig så jag blev dränkt under den promenaden... Åt frukost och fam fixade sig. Vid halv 12 packade vi in oss alla 4 i bilen för att köra dottern till jobbet. Passade på att ta en promenad med Zingo på för honom "okänd mark". Det gillar han. Smarta papperskorgar hade de där oxå med gratis hundbajspåsar.
 Så borde det vara här i stan oxå. I vårt bostadsområde saknas det verkligen papperskorgar & det syns när man promenerar. Många plockar inte upp efter hunden & vissa plockar upp & slänger sen påsen i naturen... Inte spec smart... 

Vi ringde & kollade om Zingos bröders fam ville komma hit som igårkväll. Mamman & dottern i fam skulle iväg men pappan & hundarna kom gärna hit. Jag fixade snabbt ihop Petras kycklingpasta & maken hämtade dottern. Hon är ledig 2 dagar nu. Zingos bröder & husse kom hit. Zingos lycka var stor :-) Efter maten körde jag dottern till en kompis på förfest. Hon & tjejligan skulle på krogen i gårkväll på Junkfest. 

Våra 4 benta & 2 benta vänner stannade till midnatt innan de gick hem. En trevlig kväll :-)




Idag har jag promenerat Zingo & avslutat frukosten & detta blogginlägg. Försöker oxå få ordning på mailen som av någon anledning slutade fungera igår... Dessa datorer... ;-)
Ska strax köra igång en maskin med tvätt :-)


Ha en fin söndag!


8 kommentarer:

  1. Upp med hakan, det är många som känner igen sej, du är inte ensam, men ibland känns det så, eller?
    Kram mor

    SvaraRadera
  2. Jag har också känt av att jag är en aning låg. Jag tror att det är att sommaren är slut. Tiden när man umgås otvunget byts mot en kravfylld vardag. Jag som är hönsmamma känner igen det du skriver. Jag vet att jag skämt bort min familj i alla tider. För det mesta gillar jag det men ibland som just nu får jag en dipp. Det brukar gå över efter ett tag annars får man kalla till öråd
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du måste börja ta "egna dagar", där du inte servar någon, bara gör egna må bra saker. Men jag vet ......det är inte lätt. Vi är ju såna där "curlingkvinnor" ;)
    Du lagar ju alltid så god mat så jag förstår att din familj är nöjda om du hittar på matsedeln.
    Trevligt med besök både för er och Zingo.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där när man frågar de övriga, vad vill ni ha till middag ? Ja vad vore familjen utan en mamma. Kram

    SvaraRadera
  5. Du ska se att det känns bättre om några dagar. Alla har vi up and down dagar.
    Vi mammor ÄR spindeln i nätet. Så är det bara!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. jo men är det inte så? jag kan känna likadant, ibland blir jag så ledsen att det kommer en tår i ögat, jag menar, jag frågar också, vad ska vi ha för mat nästa vecka, då blir det helt tyst, och då är vi ändå alla vuxna här i hushållet, och på något vis vet alla att det är ju JAG som i slutändan MÅSTE komma på vad vi ska ha för mat, så jag tror att de struntar i att ens försöka, det känns så orättvist på något sätt, jag vill heller inte tjata men blir stressad över vissa saker
    okänd mark ja, det gillar Nemo och Sluggo också :)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Kramr om & du ska se att det känns bättre snart//Annmi

    SvaraRadera
  8. Usch, jag känner igen det där. Men jag har slutat med helhetssynen hemma nu. Nu är de så stora att gör de inte det de ska får de ta ansvar själva. Typ. Funkar ibland iaf. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis