tisdag 17 september 2013

NU är det är officiellt...


Nu är det officiellt HÖSTEN är här... Jag har accepterat detta faktum & använt långbyxor både igår & idag. Det är första gången sedan i april... så hösten är officiellt här ;-)

Igår hade vi gråväder & regn hela dagen. Någon liten solglimt men mestadels regn. Kyligt har det oxå blivit de sista dagarna. Idag skiner dock solen men det är kyligt 10* varmt. Igår på eftermiddagen när solen visade sig en sväng tog jag & Zingo en promenad & jag min klant tyckte det såg skönt ut & skippade tröja/jacka & gick i en tunnare topp... Burr! På kvällen gick jag, maken & Zingo en kort sväng i skogen. Har full kontroll på Zingo nu om jag släpper han lös, han ska gå bredvid oss & detta för att man tror sig ha sett varg inte så långt härifrån. Zingo är jätteduktig med att gå nära OM det finns godis ;-) Mitt under promenaden så öppnade sig himlen...  Jag & maken enades om att vända hemåt men Zingo var lika glad trots regn...På dagens promenad kunde vi njuta av solskenet & av den höga luften som är ute nu :-)

Känner mig dock inte bra alls... Ont i kroppen, mest mellan skulderbladen... Har kört igång mina ryggövningar igen... Sen är jag så tung & febrig i huvudet, frusen, ont i halsen & lite hostig... sliten i kroppen... Det är nästan bättre det bryter ut än att gå & dra på detta envetna...

Dottern är ledig & hemma. Hon är minsann oxå rejält förkyld.. Blir någon förvånad? NEJ, säg istället när hon inte var förkyld sist ;-)  Nåja jag behöver ju inte känna mig ensam iaf hahahaha






Ska ta en svängom med snabeldragaren... Så mycket sand Zingo drar in nu när halva bostadsområdet är uppgrävt...

Hittade denna på Fb.
Kände att den talade direkt till mig ;-)
Ha en fin tisdag!

10 kommentarer:

  1. Ja nu är verkligen hösten här. Både byxor, strumpor, höstskor och tjockjacka är på-igen :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Jaa..Nu är det Höst,men...vägrar fortf strumpor & långbyxor går jag aldrig i ;)
    /Höstkram Annmi

    Pst...Så Höstfin bloggen är!

    SvaraRadera
  3. När det inte bryter ut, förkylningen alltså, så tycker jag det låter som typiska ME-symptom... Då blir man ju sån, febrig och ont i halsen och det känns som att värsta infektionen är på väg att bryta ut, fast det gör den aldrig...
    Jag gick minsann i mina korta byxor idag också, men jag såg ingen annan som gjorde det :-) Inatt var det frost så tur att jag inte behövde ut tidigt i morse, då hade jag nog varit tvungen att ta långbyxor :-) Krya på dig vännen! ♥ Kramis! ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Samma här, det är andra dagen jag har på mig jeansen.. Vill iNTE ha höst men jag vill faktiskt ha regn då vi har egen brunn och det är väääldigt lite vatten i den nu efter denna torra sommaren...

    Mår lite halvbra här då Horton är på besök, har en återbesökstid den 8e oktober och vi får väl se vad den tvåhundraartonde läkaren som jag ska träffa ang min huvudvärk har att säga om den... Jag blir ju liksom inte klokare av alla som jag möter...

    Ha en go kväll och hoppas på lite bättre väder i morgon. :)

    SvaraRadera
  5. Jajemän! Här har långbyxorna också åkt på! Det är det officiella hösttecknet helt klart:-) Dock fortsätter jag med kortisar på jobbet ett tag till...hehe
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Nog är det höst alltid. Här blåser det storm och grått är det också :(
    Men du har så höstfint här inne :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja, här är det höst också! Långbyxor på :)
    Krya på er från förkylningen!

    Kram

    SvaraRadera
  8. När jag tog på mig min höstjacka hade jag granbarr i fickorna. De var sen i påskas när jag rev bort gårdsgranen :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  9. har du inte haft långbyxor förrän nu???? det har jag haft, jag blir frusen om benen
    vilken underbar bild på lilla vovven med ryggsäcken :) den tjuvade jag :)
    kramar

    SvaraRadera
  10. Aj då, hoppas det blir bättre snart!

    Här är det nog shorts och linne som gäller en bra tid framöver :-)

    sv: Jodå, magen gick med på den lilla pizzabit jag fick i mig. Och det går långsamt framåt till mitt vanliga jag :-)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis