fredag 13 september 2013

Nu är det slut på veckan... det är dags för fredagsmyyyys

Fick denna av dottern på sms.
Skillnaden mellan mamma & pappa... :-D



Fredag idag :-)
Fredagen den 13.e.... men inte är man väl skrockfull?

Det gick bra för dottern när hon var på mötet i skolan. Man räknar med att den spanska kurs som skolan erbjudit henne att tenta av, beräknas vara klar till jul. Detta för att dottern fått jobb & inte kommer att ha tid att intensivplugga. Blir nog jättebra & slutbetyget kommer säkert att se bra ut :-)
Efter mötet hämtade jag henne i skolan, för tidsmässigt hade hon missat den bussen som skulle ta henne till stan & sjukgymnasten. Det besöket hade oxå gått bra & hon ska börja träna i deras gym tsm med sjukgymnasten f.rom måndag. Försöka bibehålla & stärka kroppen på rätt sätt :-)


Igår fixade jag här hemma & mig & walkade Zingo & sedan körde jag dottern till jobbet. Gjorde några ärenden & när jag kom hem så satte jag igång att skala & hacka... Blev en stor gryta full med Grönsakssoppa. Gjorde även goda frikadeller till :-) Det var inte alls dumt!
På eftermiddagen i det soliga vädret tog jag & maken med oss Zingo till hundbadplatsen. Gick en okopplad promenad & Zingo fick lov att bada en stund :-) Härligt! Helt otroligt vilket fint sensommarväder vi har :-)
På kvällen var jag lite smakråd åt en kompis & sedan bakade jag en toscakaka. Kände av halsont & huvudvärk på kvällen, men sån blir jag ibland... & så går det över... Typiskt me-cfs symtom. Maken hämtade dottern medan jag kikade på Broadchurch.


Idag stod klockan på ringning. Vaknade med ont i halsen, tät & tung i huvudet. Känner mig lite febrig men inte värre än att jag är på benen.. Men ngt STÖR.. Det var inte bara ngt tillfälligt som jag trodde, känner jag, men jag hoppas att jag inte blir sjuk... Är kanske min pappas förkylning som fått fäste hos mig :-(
Jag körde dottern till jobbet idag på morgonen.
På hemvägen handlade jag hundmat & ngr saker till kvällens middag. Efter detta tog jag & Zingo en promenad tsm med Balthazar & hans matte. Trevligt! Så otroligt varmt och skönt. Det behövs ingen tröja utan linne/t-shirt, leggings & sandaler är mer än nog ;-)
I eftermiddag tar maken med sig dottern hem efter jobbet. Han slutar 16 & hon 16.30 & de är i samma stad så han väntar in henne. Sen väntar en helg med jobb 14-22.30 både lörd&sönd för dottern & så sent som 22.30 så går det inte ens någon buss hem.... Gud vad skönt det ska bli när hon ska jobba här i närheten. Den 17.e oktober är det sagt att restaurangen ska öppna då är det 5min enkel resa buss/bilväg. Idag är det 25min enkel resa med bil & ca.2h för att åka buss enkel väg, med flera byten...

Dags att ta dammsugaren en svängom.

Ha en fin fredag :-)

6 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att bara -ännu gå i kortbyxor, t-shirt och linnen - tids nog ska raggsockar och långkalsongerna på.

    Håller tummarna att ingen förkylning biter sig fast men ibland är det ju bara me som bråkar också -tyvärr.

    Solen tittade fram idag och jag ska snart åka hem från jobbet - ingen arbetslust alls idag, har plockat lite och kollat mail. Det är ju ändå fredag :D

    Frikadeller är gott fast med currysås och ris. Mums - minns en lunchrestaurang som hade såna då och då och jag åt alltid i matsalen då.

    Må gott

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en jättetrevlig helg :-)

    Rekommenderar verkligen wordpress, jag är jättenöjd över att kunna styra mina inlägg öppet eller stängt.

    Kramar K

    SvaraRadera
  3. Åh,så härliga foto :)
    Ja,här är det riktigt varmt - sommarvarmt & vi har solat ätit ute mm mm härligt/Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Krya på dej och ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ha en riktigt fin och skön helg!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis