torsdag 26 september 2013

Nyklippt ❤

Igår var Zingo hos frisören & fixade till höstfrillan. Helt otroligt vad snabbt hans päls växer. Vi klippte honom för 2 månader sedan. Precis innan semestern & redan nu var det dags igen. När jag lämnat Zingo åkte jag en sväng till en kompis & pratade en stund. Sen hann jag hem & vända & ner igen för att hämta hem den nyfriserade. Det är så härligt när man hämtar honom på hundtrimmet. Zingos päls är nyklippt & fluffig, han är nytvättad med schampo&balsam, fönad & klorna är klippta. Hela han är mjuk & len & doftar gott ❤ Denna gången hade man 40% på alla leksaker så jag passade på att köpa 2 sälar. Den sälen han fick låna av grannens lilla nakenhund är i princip sönder. Så nu köpte jag 2 st. En till Zingo & en till grannens Prince. Det var så lustig med denna sälen för vi hälsade på hos grannen en gång & Zingo fattade tycke för sälen & lekte med den. Nästa gång när gubbarna grejade med lite belysning till jul så sprang Zingo in till dem & hämtade sälen. Vid ett senare tillfälle kom Prince matte med sälen & sa, Den kan Zingo få låna, den är välanvänd kan jag lova :-)


Igår efter att jag hämtat Zingo hos frisören & vi kom hem. Han full i bus med sin nya säl så var det dags att hitta på ngt till middag. Jag hade tinat kyckling filéer & la fram flera förslag till dottern på enkel mat man kan göra med kyckling. Men INGET dög... Ris & kyckling var bestämt, men inget annat...  Efter en del tjafs & jag sa uppgivet då kan ju DU fixa maten.. Det ville inte dottern, men efter en liten stund sa hon.. Om du skär & steker kyckling så fixar jag resten. Det blev en gratäng med kyckling, cremefraich, grädde, sambal olek, sweetchilie, paprika, vitlök, riven ost, salt, peppar & säkert ngt annat jag glömt. Riktigt gott :-) Dottern har lärt sig från mig (tror jag) att laga mat på en höft, påhitte mat ;-)

Efter maten tog jag & maken Zingo en promenad & sen handlade vi lite. Hundmaten var på upphällning. Var även en snabbis på Rusta. Dottern behövde torrschampo, de har börjat ta fram lite ljuskedjor. Känns aningen tidigt.... MEN vi blev glada för vi har sedan mars letat efter en vit eller silvrig ljuskedja till dotterns ljuslyktor. Men det har varit omöjligt att få tag på, nu lyser lyktorna så fint igen :-)


Kvällen tillbringades framför trist fotboll... men vad gör man inte för husfriden ;-)

Dags att ta tag i livet, snart dags för en Zingowalk i solgasset ☀☀

Ha en fin torsdag! ❤



15 kommentarer:

  1. Så fiiin Höstfrisserad Zingo <3
    Ha en härlig dag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. vad fin han blev, Zingo, och visst växer pälsen fort, det gör Sluggos också, nog har de sina favoritleksaker, Sluggo har ett "får" och en särskild tennisboll där luddet har skavts av
    improvisation när det matlagning gillas här :) så håller jag ofta på
    fina ljuslyktor, så där kan man ju göra :) det ska jag också skaffa
    kramar

    SvaraRadera
  3. SötZingo :)
    Mina barns hundar har också en säl hemma hos mig, de älskar den och hämtar den så fort de kommer :)

    Kraaamen

    SvaraRadera
  4. Fin han blev i nya höstfrisyren Zingo. Njut av höstsolen. Kram

    SvaraRadera
  5. Tycker att det är lite väl tidigt att börja plocka fram ljusslingor och dyl i affärerna redan nu men men. För er del var det ju bra :) Lyktorna blev jättefina!

    Ha en fortsatt fin torsdag.
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Åh så fin Zingo <3!
    Kyckligen lät jättegod! Det är kul att exprimentera med mat men jag blir arg på mig själv att jag glömmer av vad jag hade i från gång till gång...hehehe
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Det finns inget härligare än nyduschade och nytrimmade hundar!

    Lite tidigt för julbelysning men jag har sett att det börjar komma fram lite var stans nu.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är ju så himla mysigt med en nyklippt, nybadad hund..<3 och vilken lycka det är att maken INTE gillar sport..;-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  9. by the way...pulled pork är gööörgott..!!!

    SvaraRadera
  10. Man hör så många som säger att pulled pork är supergott,så nu hoppas jag att vi inte blir besvikna i morgon kväll**
    Visst är det härligt med en nyfrissad vovve. Åttonde Oktober är det Bamses tur,och nog växer pälsen fort. Jag tog trimmern och drog av lite på hans ben som blir väldigt långhåriga fort,men mer törs jag inte ta..*L*..
    Mysigt att tända lyktorna nu när mörkret faller fortare. Jag såg också att dom höll på och plockade fram ljusslingor på Rusta när jag var där i måndags,
    Kram vännen och ha det gott***

    SvaraRadera
  11. Sv: kommer inom och önskar dig en fin fredag
    här har det varit några minusgrader inatt
    kramar

    SvaraRadera
  12. Fina Zingo ♥ Skönt för honom med kortare frisyr.
    Det börjar vara dags här också för frisering av Ludde, det verkar som våra hundar följs åt av det behovet.
    Vad snyggt det blev i dotterns ljuslyktor med ljuskedjor.
    Ha en trevlig fredag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Så fin han blev :-)
    Hoppas att ni får en riktigt skön helg.
    Kram K

    SvaraRadera
  14. Sååå fin han blev!
    Och maten lät ju hur god som helst!
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis