lördag 7 september 2013

☀Övertalad☀

Igår när jag lämnade dottern på jobbet hamnade jag bakom "långsamt gående fordon" ;-) 
Kunde inte låta bli att fota... Kolla mannens snygga golfstrumpor och shorts :-D

Denna helgen var det bestämt sedan länge att maken och min pappa skulle spela en golftävling på Tjörn. Maken ville därför åka från stugan tsm med sin svärfar. Eftersom dottern slutade 21.30 igår kväll  och får först vänta 30 min innan bussen går & sedan är det ett byte och där får man vänta 1h12min på nästa buss, så var mina planer att stanna hemma och hämta henne samt färga hennes hår som idag... 

Men farmor & farfar hjälpte gärna till som chaufförer och mina föräldrar körde en övertalning.. Klart du ska komma ut och njuta i solen ☀ Tänk vad Zingo gillar det och jag velade fram &  tbx, men bestämde sen att det fick bli stugan :-) 
Zingo ÄLSKAR STUGAN ❤

Så när maken kom hem sa han förvånat, ska DU med?? Jag såg att du har packat :-D kul! 

Vi passerade dotterns jobb på vägen ut, var tvungen att kolla så hon hade nyckel hem. Det hade hon & hon såg så proffsig ut i sms arbetskläder & skärm med eldflames på ;-) 

Så GLAD Ziingo blir. Började skrika när vi passerade Rotan. Då är det dryg en kvart kvar till stugan...  & när han väl blev utsläppt på parkeringen så springer han som en tok. Sen ganska omgående "talar han om" för "mormor&morfar" att vattnet ska fram & den VIKTIGA hamburgaren
;-) Sen är han nöjd och glad, leker busar och myser :-) 


Det blev grillad fläskfilé, pommes, sallad & pepparsås till middag. Gott. 
Vi kikade på Doobidoo och hade en mysig kväll :-)

Nu är det frukost dags!
Det verkar bli en fin dag idag.... ☀
Ha en bra Lördag! ❤

7 kommentarer:

  1. Hihi Cool golfare ;)
    Åh,så härligt det låter & goa Zingo sååå söt,riktigt gottit & mysigt mé/Lördagskram Annmi

    SvaraRadera
  2. Klokt val! Passar ju både vädret och sötZingo :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Det låter helt underbart! Njut! :)

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  4. Bra tänkt, att åka med till stugan..:-) Det ska ju vara underbart väder hela helgen...<3

    Trist det är när bussarna inte passar så bra. Min dotter jobbade ju länge på det Gylle M:et , först som frukostansvarig men när hon fick en ny chef så blev det bara nattpass. Då stänger de kl.02.00 och sista bussen hem gick 01.55..^^Det blev för mig och pappan att leka taxi på nätterna...

    Kramiz Anne

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg, han ser verkligen ut att trivas Zingo. ha en fin kväll.Kram

    SvaraRadera
  6. Vad är väl som en dag på landet, i solen, vid vatten o familjen.
    Jag är dåligt uppdaterad nu, eftersom jag varit så frånvarande:) men grattis till dotterns jobb - får nog läsa tillbaka lite.

    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Jag tycker han var jättefräck med dom kläderna! Kul. =D

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis