tisdag 24 september 2013

Solsken ☀

Helt fantastiskt väder har vi just nu. Kyligt på morgonen & kvällen men mitt på dagen när solen skiner från en klarblå himmel då är det riktigt skönt ☀

Jag är sliten än... Har väldigt mycket värk i kroppen spec. vänster sida av rygg, nacke, axlar & vänster arm är kaputt. Lite förkyld fortfarande med ont i halsen, slemhostig & brännig i ögonen. Kan även vara Me symtom. Är i en svacka... Har oxå lyckats få 7 förkylningsblåsor samtidigt i munnen...
Nåja det går väl över :-)

Igår stod klockan på ringning. Käkade frukost, fixade mig i ordning & sen körde jag dottern till jobbet. Det skulle vara ett möte för de som ska jobba på nya restaurangen hade hon fått höra. Jag lämnade av henne på BK & tog sedan en promenad med Zingo medan jag väntade på att mötet skulle vara klart. Efter 10min ringde hon. Det var klart. Men det var inget möte för alla anställda... Utan det var hon & cheferna. De talade om för henne hur otroligt nöjda de var över henne. Vilken bra personlighet hon har & hur snabblärd hon är. De har varit väldigt imponerade över henne dessa 3 introduktionsveckor. Nu ville de befordra henne till arbetsledare. Vilket innebär att man man får en heltidsanställning & blir ansvarig tsm med ytterligare arbetsledare för driften av restaurangen, schemaläggning mm Hon blev otroligt smickrad & tackade JA direkt :-)
Jag är riktigt STOLT över henne :-) 
Håller tummar & tår att kroppen klarar detta jobb, men det tror jag :-)
Så nu är det skjorta och slips som gäller på jobbet & här hemma vill hon helst bli kallad för chefen ;-)

PÅ eftermiddagen efter maten så pockade Zingo på uppmärksamhet... Han var extra pigg & vi märkte att han ville göra något.... Så jag & maken tog med honom till hundrastplatsen. När vi kom dit så kom det en utländsk kvinna & man & deras hund. Nu drar jag alla över en kam. De hade en kamphud. Vet inte vilken ras det var med det var ett muskelpaket & han var 1½år. Jag & maken bestämde tsm med det utländska paret att släppa hundarna i rastgården & se hur det fungerar, jag valde att blunda lite för min kamphundsrädsla... Det är ju INTE hundens fel.. det är ju människans fel.. & dessa personer verkar vara riktigt bra med sin hund & hunden verkade glad & trevlig. Men  vi märkte ganska omgående att "kamphunden" var lite väl busig, stark & dominant. Vi valde att avbryta leken då Zingo visade tänderna & inte ville bli "klättrad" på.... Det utländska paret erbjöd oss hundrastplatsen men vi avböjde & gick vidare. En bit nedanför hundrastplatsen håller kommunen på att göra en fotbollsanläggning. Det är en riktigt stor oanvänd gräsmatta där. Släppte Zingo & jäklar han sprang så att benen gick som trumpinnar ;-) Sen tränade maken Zingo med inkallningar, konster & sök. Så roligt! Det tror jag de tyckte båda två & Zingo var super alert :-)
Fot - stanna kvar
Hand´s upp
Ligg - rulla runt



sök


Kvällen blev lugn & skön i tv soffan :-)

Idag skiner solen från en klarblå himmel  Jag får nog ta en längre promenad med Zingo om ngn timme :-)

Ha en fin tisdag :-)

19 kommentarer:

  1. Så höstlikt och vackert du här här hos dig!!
    Ååå....grattis till dotterns fina jobbframgångar...underbart!! :)
    Hoppas du mår bättre snart ...ta hand om dig och ha det så gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Vad kul för dottern :)
    Idag har vi haft kyligt på morgonen...
    Snart lunch o sen blir det att åka o handla mat..

    Ha en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Säger GRATTIS till dottern igen! Sååå kul att hon fått detta jobb. Här är ju så söt lille Zingo :-) Har glömt att säga att du har gjort jättefint här inne på bloggen, höstfint. Hoppas din förkylning, om det nu är det, försvinner snart, den kan dra dit pepparn växer... Hoppas du får en fin tisdag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  4. Men ååå va kul för dottern. :-)
    Krya på dej-kramar till dej!

    SvaraRadera
  5. Varma kramar och tankar till dig!!
    Och stort tack för dina alltid uppmuntrande kommentarer hos mig!

    <3

    Ha en fin dag i solen och sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Va roligt för dottern din & såå go Zingo är - riktigt duktig!
    Kryis Kraaaaaaaamar till dig/Annmi

    SvaraRadera
  7. åh vad roligt för dottern och du ska vara stolt som en tupp :)
    Zingo är jätteduktig :) jag tränar också så där med Nemo och Sluggo
    krya på dig vännen
    Sv: i somras hade det kommit in en stor tusenfoting i duschen, då var det ett likadant vrål när Maja skulle ta en dusch :)
    kramar

    SvaraRadera
  8. Sv: ja vem vet, det kanske måstes med en klippning till, fast mig gör det ju inte så mycker, det är ju J som klipper gräset :)
    kramar

    SvaraRadera
  9. Grattis till dottern,verkligen roligt. Stolt mamma är klart att du är..*L*..
    Bra att avbryta en lite tveksam lek innan det händer nånting, som du säger så är det hundägaren som ska vara lyhörd och styra upp om det inte funkar riktigt...
    Härligt då för Zingo och även husse att träna tillsammans, båda har roligt..
    Kram vännen och passa på och njut av solen.♥♥

    SvaraRadera
  10. Stolt ska du vara! Och dottern med samt pappan och alla. Så kul. Trist dock med förkylning för dig och annat - du får ta hand om dig. Idag är det lite kyligare än igår men det är ju soligt och fint. Känner sorg att jag inte kan ta en härlig långpromenad med jycken. Men får minnas tillbaka. Må gott

    SvaraRadera
  11. Det låter som en trevlig dag trots all värk..............

    SvaraRadera
  12. Ja, det var lite hektiskt idag, men hoppas jag slipper stressa imorgon så jag hinner hem och göra iordning mig i lugn och ro.

    Hoppas att förkylningen snart går över och du mår bra igen.
    Och hälsa "chefen" och gratta henne.
    Kramiz

    SvaraRadera
  13. Härligt med soliga, klara, friska höstdagar!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Visst är det ett perfekt höstväder. Hög luft och sol och skitkallt på natten :))
    Nu ska jag ut i det härliga vädret.
    Krya på dig!! <3
    kram Fia

    SvaraRadera
  15. Ett alldeles underbart höstväder är det ute nu, så skönt :)
    Hoppas att du får en fin Onsdag. Kram

    SvaraRadera
  16. Ett stort stort Grattis till dottern!! kan tro att du med all rätt är Stolt!!!
    Visst är dagarna med höstsol helt ljuvliga!

    Kraaaam Susan

    SvaraRadera
  17. Klart dotra ska bli kallad chefen!! Bra jobbat av henne!
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Klart att du ska vara stolt. Med ALL rätt!
    Stackars stackars dig som går och ha ont. Hade jag varit du hade jag köpt madrassen på studs!
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Klart att du är stolt :D Grattis till dottern och hennes befodran!

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis