söndag 29 september 2013

söndag...

Spännande rubrik ;-)

Söndag idag & jag har landat i soffan efter en Zingowalk. Innan det körde jag dottern till bussen, hon jobbar 11-19.30 idag oxå. Tömde & körde igång diskmaskinen & tog hand om sista tvätten i tvättstugan :-)
Maken, min pappa & en kompis till oss är på golfbanan. De är nog snart hemma igen för de gick ut ganska tidigt :-)

Igår mitt på dagen tog jag & maken Zingo på en riktig långpromenad i skogen. Det var alldeles lagom varmt & skönt trots att inte solen sken. Zingo blev som valp på nytt & sprang säkert flera kilometer genom att busa vilt :-) Men ändå kom han raskt när man ropade på honom. Både jag & maken log & sa.. Tänk vad han är lycklig, vad bra han är på att visa glädje & vilken glädjespridare han är :-) Det är guld värt att ta den typen av promenader, så vi tog den långa promenaden.
Jag fick väldigt ont i foten sista biten. Tror det har hänt ngt med min hälsena, har känt av detta ett längre tag men det blir det bara värre & värre & det är svullet & värker... Har blivit sämre de sista dagarna. Ska ta mig en tur till doktorn i veckan.. Jag ÄLSKAR ju deras öppna mottagningar ;-)

Igår eftermiddag åkte maken till golfbanan ute vid stugan. Han börjar känna lite panik att säsongen snart är över... ;-) & så sammanstrålade han golfen med att ta med dottern hem från jobbet. Perfekt :-)

Jag unnade mig ett fotbad & kollade på en film "Små citroner gula". Mysig film & en mysig stund.
På eftermiddagswalken med Zingo mötte vi 2 rådjur. Ett kid & hans mamma. Mamman var väldigt nyfiken på Zingo... Men sen sprang de iväg & det var första gången jag hörde hur rådjur faktiskt skäller, precis som hundar.

Jag hittade ett nytt recept till middag som jag testade igår. Gratinerad fläskfilé med stekta färska champinjoner, vitlök, basilika, körsbärstomater & mozzarella. Till det serverade jag skruvade pommes. Det var uppskattat :-)

Annars så är dagarna ganska lugna här. Jag är så sliten & har varit det i flera veckor nu... Men det verkar som många av oss "värkare" har haft det värre nu än på länge.. Kanske är det något i luften, lufttrycket eller att det har blivit kyligt efter en varm sommar... Jag vet inte men det är jobbigt & motigt när man hamnar i dessa tuffa uppförsbackar... Då kan jag faktiskt tycka det är ok att maken åker iväg till golfbanan & roar sig han som har ork & lust, för man känner sig ganska osocial när det är som sämst... Det kan vara skönt att vara ensam när man har tuffa dagar... Jag VET att det kommer vända & bli bättre dagar igen... Så det är bara att försöka ta hand om sig på bästa sätt :-)

Ha en fin söndag!


20 kommentarer:

  1. Åh,så ljuvligt med Skogspromenad med söta Zingo <3
    Aj,aj inte skönt att du har så ont,men...visst är dessa öppna mottagningar bra :)

    Appropå Golfsäsongen så är det långt kvar säger min Micke hihi Han älskar Höstgolfen!

    /Höstkramar Annmi

    SvaraRadera
  2. :O) Jag vill önska dig en härlig söndag men mycket soffmys och bara vara dag. Förstår precis det du skriver om golfpanik...sonen har samma. Han tillbringar numera minst 6 timmar på banan/träning. Har sänkt sig igen i HCP . Vi har en ganska stor golfhall här så där lär han tillbringa många timmar i vinter. Träning ger färdighet... och honom ger det ett GOTT humör och en bra rehablitering♥ Jag förstår också det du skriver om smärta i kroppen. Det är nog så....vi har haft mycket värme och nu kommer fukt och kyla. Men men...man vänjer sig lite mer för var dag som går. En dag i taget. Hoppas DU får hjälp hos doktorn med foten. Massor med kramar jaja♥

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder med Zingo i skogen.
    Visst kan det vara skönt att vara ensam när man har värk, känner igen det. Man blir osocial då. Jag har ju också en make som gillar att "hålla igång". Han kan inte bara vara. Nu jobbar han helgen så jag kan ha min värk i lugn och ro ;)
    Skönt med fotbad.
    Jag och Sara såg den filmen för ett tag sen. Tycker också den var bra. Har även läst boken.
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  4. Passa dig för att gå till doktorn! Jag gick dit för 10 dar sen, och har inte kommit därifrån än... ;-)

    SvaraRadera
  5. Mysig prommis med Zingo.
    Hoppas doktorn har nåt bra att komma med om foten.
    Haha... vet du vad jag tyckte du skrev att ni åt... Stuvade pommes... Jag såg det framför mej...originellt :-D

    SvaraRadera
  6. Visst kommer det bli bättre, vi måste tro på det stenhårt!!

    Illa med din hälsena, du får kolla upp det, kanske du behöver vila den lite, men svårt när Zingo behöver ut på sina promenader och sitta still är ju inte bra för en värkande och stel kropp heller, gå till läkaren så hoppas jag du kan få hjälp!

    Ta hand om dig och ha en skön söndagkväll!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Tycker du hade en utmärkt rubrik jag:-)
    Så skönt med fotbad....aaaaa jag försökte fotmassera mig själv igår kväll efter 7 timmars stå/gående på jobbet UTAN RAST..och nej, det är INTE ok för nån och allra minst för mig som liksom du och många fler lider av "den där" värken.....precis som du skriver så är det verkligen extra jobbigt nu! Usch va tungt och ont överallt. I natt vaknade jag t.o.m av att jag mådde illa. Förmodligen p.g.a låsningarna i ryggen som är gräsliga just nu.
    usch och fyyyyy sånt gnäll på mig (brukar sällan skriva så neggo så sorry).
    Önskar dig en underbar kommande vecka med allla de dina! Extra nospuss till Zingo såklart;-)
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  8. TACK för dina ALLTID värmande ord på min blogg !!
    Du har kikat in och skrivit fast jag varit dålig på att kommentera hos dig !!
    Ibland orkar man inte av olika anledningar.
    Ha det gott fina du...KRAM Helene.

    SvaraRadera
  9. det finns väl inget härligare att se än en lycklig och glad hund :)
    vad tråkigt att du blivit sämre
    det låter supergott
    härute där vi bor, har jag hört rådjur skälla många gånger
    önskar dig en fin söndagskväll
    kramar

    SvaraRadera
  10. Ja du tänk om man kunde visa glädje på samma vis som djuren gör. Vad många andra man skulle glädja genom att bara finnas till. Läser tillbaks och ser att ni skjutsar för fullt. Jag är ju likadan men vad gjorde ungdomarna utan oss. Roligt att se din bukett från dottern det gör ju att man vill hjälpa till ytterligare. Gå nu och kolla hälen så du inte får som min kompis en avsliten sena. Tar sådan tid att reparera och då blir inte Zingo nöjd.
    Svar till dig
    Det har gått fantastiskt bra för sonen. Han strå¨lar hela han och kan inte fatta att det är så här det känns att leva. Skulle vilja ge doktorn en stor kram Medicinen fungerar perfekt och på köpet har hans mage rätat ut sig. Han har börjat promenera varje dag. Han orkar mer och mer och det är ju nytt för honom. Dottern ska börja sjukgymnastiken till veckan och det ser också positivt ut. Skruvarna är borta och ärret har läkt. De tror att hon ska bli bra till 90 %. Hon bara ler när hon nu sluppit värken
    Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Jag känner igen det där med att tycka det är rätt skönt och få vara ifred när man har mer ont,det går ju upp och ner det där. Men det är jobbigt att vara riktigt trevlig och man känner sig osocial helt klart.
    Vilken mysig vovve Zingo är, ett kvicksilver och glad och sprallig som Bamse, dom skulle nog leka bra ihop..*L*..
    Jag har bytt blogg som du ser, jag får se hur jag trivs..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  12. Tråkigt att höra att du inte mår bra...Hoppas det vänder snart! Kanske om och när kylan kommer?? Kan bara föreställa mig hur du har det...

    Sköt om dig!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  13. Man vill inte umgås när man är låg och har ont. Om man inte vill vara i sin kropp hur ska man då vilja vara med någon annan, brukar jag tänka. Ta hand om dig!
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  14. Visst kan vädret göra så man får extra ont.
    Hoppas verkligen att du mår bättre idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Ajdå inte kul att ha ont i foten/hälsenan. Ja det är kanske något du borde kolla upp men att sitta på en öppen mottagning är inget kul. Men måste man så måste man.

    Hoppas att att den övriga värken och känslan i kroppen blir bättre snart. Som icke värkperson är det svårt att veta hur det känns att ständigt gå omkring med värk. Men jag kan ju föreställa mig hur det känns.

    Ha en fin måndag!
    Kramis

    SvaraRadera
  16. Jag tror nog att det är så att det blivit kyligare på en gång efter den varma tiden. Alltså därför jag också är nere i en svacka...Funderar på att ringa till fysikaliska ang paraffinbehandling så småningom..huga vad det känns kallt nu & kallare blir det väl :( Jag vill nånstans där det är värme!
    Kram o ha en bra måndag

    SvaraRadera
  17. Så fina bilder vännen...men så tråkigt att du har din värk :( usch och fy!!
    Hoppas du mår bättre snart och att du kan njuta av en ny höstvecka!
    Stor kram /Lollo♥♥

    SvaraRadera
  18. Våra fyrbenta älsklingar kan verkligen sprida glädje och kärlek. Och att få gå långa skogspromenader gillar både dom fyrbenta och tvåbenta :)
    Jobbigt att du inte mår bra vännen.
    Stor varm kram till dig♥

    SvaraRadera
  19. Den filmen vill jag också se!
    Jag hoppas du får bot för din fot!

    Kraaam

    SvaraRadera
  20. Hur har det gått med foten? Har du fått träffa en dr idag?
    Han är för go lille Zingo :-) Kramis från mig! ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis