söndag 13 oktober 2013

Ärlighet... ❤

Igår morse när dottern vaknade så hade hon 6 missade samtal på mobilen samt ett sms från en för henne okänd person där det stod. Jag har hittat ditt bankkort, hör av dig så löser vi detta. Härligt med ärliga människor :-) Dottern svarade att det redan är spärrat, att han kan klippa & slänga det & tackade för hans fina handlande:-)

Igår gick dagen i slowmotion.. Jag hade en riktigt urusel dag. Kände av värken i ryggen, höger bröstsida & under höger bröst. När jag väl var färdig för att klä på mig kom ännu en "attack". Jäklar vad ont det gjorde.. Kan inte sitta still, det krampar så fruktansvärt... Den akuta smärtan gick över ganska fort.. 20-25min. Under tiden stekte dottern ett ägg till mig så att jag hade ngt i magen när jag tog värktabletter. Tog en kortare promenad med Zingo i solskenet & sen tog jag det bara lugnt... Maken hörde av sig från golfbanan flera ggr redo att åka hem om jag inte mådde bra... Både dottern & maken tyckte jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen.
Men jag är ju så fruktansvärt van att ha ont, har det hela tiden så när ngt händer med smärtan försöker jag först hitta en logisk förklaring. Jag vet att kotan i bröstryggen har hamnat fel, det känner jag, den smärtan kan man inte missa nämligen & jag har haft det flera flera ggr.... Jag vet att alla muskler i detta området är otroligt spända pga smärtan & när jag gör mina övningar så har det inte hjälpt än.. det brukar knaka & "flytta" sig men det har det inte gjort... Rent logiskt i min hjärna är det detta som spökar + att magen varit lite trög ett par dagar, en kombination.... Så jag vill avvakta & bestämmer mig för att om det inte är bättre idag söndag då ska jag ringa jouren. För attackerna är så intensiva att de skulle kunna vara gallsten, men jag tycker att smärtan sitter lite väl högt upp.


Igårkväll efter att vi ätit av makens mat så gjorde jag mina övningar igen & det knakade till rejält oj sa jag & maken sa herregud vilket knak... Efter detta har faktiskt det känts lite bättre... Det är inte bra.. men det är inte alls samma intensitet i smärtan :-) & magen har rättat sig till oxå.. Så jag gissar på en kombination av dessa tvenne ting :-) Så får jag bestämma så kommer denna söndagen bli en BRA dag :-)
Det är solsken & underbara färger ute ☀


Igår kikade vi på Alla Tiders Hits.
jag tyckte rätt låt vann. Men det var många bra tolkningar i gårdagens program :-)


Avslutade kvällen med mysig programmet Mord i Paradiset

Dags att ta tag i söndagen!
Ha en fin dag! ☀

10 kommentarer:

  1. Härligt med ärliga människor....
    Ja,visst känner man sin kropp bäst själv - Hoppas du får känna dig bättre/Kramar Annmi

    Pst...Så sött foto på Zingo <3

    SvaraRadera
  2. skönt med ärliga människor, hoppas du haft en fin söndag och känner dig bättre. Kram

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med all denna värk för dig. Men precis som du säger så vänjer man sig konstigt nog med värken, och känner av när den ändrar sig...hoppas du fick en bra dag trots allt.
    Mord i paradiset såg jag också i går, gillar den deckar serien..
    Ha det gott
    Kramar**

    SvaraRadera
  4. Ajajaj... Tråkigt och fruktansvärt jobbigt att du har så ont, men skönt att det blev bättre i alla fall...

    Det är glädjande att höra att det finns hederliga människor där ute också!
    :-)

    SvaraRadera
  5. allt hopp är inte ute, det finns alltså fina, ärliga människor kvar
    stackars dig som ska ha det så där fruktansvärt ont, skönt att du fick "knäckt" till ryggen, hoppas att det känns ännu bättre idag
    härlig bild på Zingo
    kramar

    SvaraRadera
  6. Man ska inte gå i skogen i dag när älgjakten börjar. Men ingen fara i den lilla skogen som vi går i hundarna och jag, där finns ett motionsspår också fast vi går längre in så hundarna kan springa lösa. Perfekt att gå där om man inte vill ta bilen och fara till dom andra ställena vi brukar vara på....
    Hoppas du får en bättre dag från värken...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  7. Tänk så fint med ärliga människor!! :)
    Kroppen känner av väderomslag ...har det lite lika som du nu...ta hand om dig vännen
    Kramis från Lollo och nospuss till söta Zingo <3

    SvaraRadera
  8. Många mjuka kramar och Välkommen in att läsa på min blogg:):)Ps.hunden är verkligen ett charmtroll,liknar vår hund massor:):)

    SvaraRadera
  9. Härligt med ärliga och snälla människor.
    Ha en skön måndagskväll.
    Kram K

    SvaraRadera
  10. Hätligt med ärliga människor. Skönt att veta att det finns sådana kvar :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis