torsdag 24 oktober 2013

dödligt trött...

Inte mycket positivt precis nu... MEN det blir bättre det blir det alltid...

I tisdagsnatt hämtade jag hem dottern. Hon var färdigarbetad 23.50
Kröp ner i den sköna sängen strax efter halv1 & somnade ganska fort... Jag hörde att maken gick upp på morgonen & tog Zingo en kisserunda, men somnade raskt om & vaknade 10.30 Men vaknade dödligt trött.... Kände mig även tät i huvudet, susningar i örat & ont i halsen.. Hela gårdagen gick som i ett töcken... Så fort jag satte mig ner så nickade jag till en stund.... Tog mig i kragen & bakade en sats med källarfanska. Bytte ut hälften av mjölet till rågsikt. Blev en riktigt god kvällsmat :-)
Vi la oss tidigt & jag har sovit hela natten & vaknade vid 9. *gäsp*..

Idag är jag oxå jättetrött men nu har jag fått en förklaring. Har blivit förkyld. Är hostig, snuvig, har ont i halsen och känner mig febrig. Känner att idag blir det inte många knop.... Tog med mig Zingo till apoteket, var tvungen att ha värktabletter & så passade vi på att ta en promenad på Knorren. Det är en kort promenad, men alltid kul att gå där speciellt när han kan vara lös...Kom hem sjöblöt, vilade en stund och började frysa igen... Har suttit här i soffan & halvsovit så nu har jag lyckats få en aning nackspärr oxå.... Ja varför lägger jag mig inte i sängen.. Kroppen mår inte riktigt bra av liggläge sååå satt här & hade inte planerat att sova...

Resten av dagen har gått i slowmotion.... jag hoppas jag mår bättre imorgon och framförallt på lördag då vi är bortbjudna på middag, det vill man ju inte missa... Men jag gör som pappa säger att man ska göra "jag bestämmer mig" för att må bra :-)

Nu ikväll har jag & maken öppnat "en gammal" glögg.. mmmmm vad gott & varmt :-)
Nu blir det soffhäng & I huvudet på med Gunde Svan :-)

Ha en fin kväll!


19 kommentarer:

  1. Må bättre snart och hoppas att du får må bra och komma iväg på lördag! <3

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej. Här har jag hittat en riktigt mysig blogg. Synd att du känner dig så risig. Hoppas verkligen du är piggelin tills på Lördag.
    Torsdags kram

    SvaraRadera
  3. Håller tummar för bätring/Kraam <3

    SvaraRadera
  4. Oj,Gunde Swan glömde jag bort i kväll, jag får se det på playen i stället....
    Jag känner mig också kulen och trött och halsen är raspig, hoppas det inte blir mer av det. I morgon kväll ska vi hem till dottern och äta hennes goda mat..**
    Hälge whiskeyn kostade 249kr, jag blev glad när jag såg den flaskan,perfekt att ge till dotterns sambo som också gillar Hälge...
    Sköt om dig
    Kramiz**

    SvaraRadera
  5. Hittade din fina och intressanta blogg när jag surfade runt :) Krya på dig och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. usch usch usch för förkylning. Vi som är sjuka alltid och sen får förkylning på det är inte roligt alls.
    Hoppas glöggen gjorde susen
    kram och krya på dig
    Fia

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du mår bättre idag!
    Det blir nog att åka o handla mat idag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  8. Ajdå, krya på dig! Förkylning i dessa tider väntar vi oss alla, men de är lika obehagliga varje gång. Kram

    SvaraRadera
  9. Men fy vad jobbigt - krya på dig!

    SvaraRadera
  10. usch då, stackars dig, nu får du ta och krya på dig, glöggen kanske hjälpte :)
    kramar

    SvaraRadera
  11. Mums med glögg! Inte mums med att du är förkyld. Har du vaccinerat dig mot influensan? Jag gjorde det förra fredagen. Har gjort det i några år nu och sen jag började med det så har jag slutat att bli förkyld stup i kvarten, blir det bara nån enstaka gång under året. D-vitamintillskott tror jag har gjort susen också. När jag var i din dotters ålder krängde jag hamburgare (och korv) på Centralen i Gbg och jobbade också sena kvällar (varannan vecka), till 12 ungefär och det var ingen höjdare att åka hem så sent. Satte precis i mig en fralla bakad av rågsikt :-) tror det var lite fint rågmjöl i också. Ibland har jag linfrön i och ibland har jag vallmofrön på. Det är kul att variera lite.
    Önskar dig en fin fredag och jag hoppas förkylningen inte blir en seg historia utan att det bara är en liten lätt infektion och att du blir bra fort! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  12. Ja usch, förkylningar - ta i trä - jag har inte varit det på lääänge och vill inte bli heller så jag hoppas du kvicknar till fort men det är ju så att vila är bästa medicinen många gånger så du får ta det lugnt, deligera och vila så kan du få roa dig imorgon. Glögg - ja snart är det dags att köpa årets blossa. Må gott

    SvaraRadera
  13. Un joli blog ou j'ai aimé me promener !
    Prenez soin de vous.
    Amicalement

    SvaraRadera
  14. Kikar in och önskar en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Gunde blir man glad av...............han ler med hela ansiktet....rynkor och allt...............

    SvaraRadera
  16. Fy vad tråkigt att du fått dig en förkylning. Vet ju så väl att har man redan en trasig kropp så blir det så mycket värre. Jag har äntligen efter 5 veckor börjat komma på benen. Hoppas att det håller i sig nu. Här hos oss äter vi och har alltid ätit mat tillsammans. Det är ju ett sätt att samla familjen. Under min sjukdom lärde sig sambon att laga god mat. Vi turas om utifrån hur vi känner nu. Jag tycker det är jätteroligt men vissa dagar har jag svårt att orka lyfta kastruller. Hoippas nu att du frisknar till snabbt
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hoppas du känner dig bättre i dag så du kan gå på middagen . Kanske du är där nu :)
    Ha det bra ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  18. Usch då för förkylningar.
    Krya på dej.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis