söndag 27 oktober 2013

en liten paus...

Det blev en liten bloggpaus... :-)
men nu är jag här igen...

I fredags vaknade jag sliten & jätteförkyld. Efter att ha fixat här hemma, promenerat Zingo & kört dottern till bussen så åkte jag och handlade. Kände mig bättre på eftermiddagen. Förkylningen verkade ha vänt. Hann med 4 affärer. Granngården för hundmat, Rusta för att köpa av deras doftljus. De har ett ljus med doften kanel/äpple det luktar jul... hade ett sånt ifjol, men när det tog slut ville jag ha ett nytt, men då fanns det inga fler så iår var jag ute i god tid & köpte 5st, 2st ska jag ge bort. Tjejen i kassan på Rusta sa, fanns det kvar ngr ljus? Jag tänkte köpt på mig idag... Jag tröstade med att det fanns fler :-)
Maten inhandlades på Coop, hann även in på bolaget & köpte ett gott rödvin.
Gav bort detta uppiffade doftljus till värdparet igår.
Väl hemma igen, lämnade jag allt tungt i bilen, packade upp lite & tog Zingo en sväng i skogen.
När maken kom hem bar han upp alla tunga påsar. Vi fixade mat. Jag drack 2 glas vin.
Vi kikade på Doobidoo, som var helt suveränt roligt & Skavlan & sedan åkte vi till Uddevalla. Maken skulle jobba.. Han jobbar som snickare & de har problem med att det regnar in på bygget & eftersom han ändå skulle hämta dottern på jobbet, så  erbjöd han sig att kolla till bygget på fredagskvällen. Jag väntade i bilen den stund det tog för honom att kolla av bygget. Sen åkte vi för att hämta dottern. Vi blev dock sittande i 45min. Hade varit kaos under kvällen så det var inte färdiga förrän 00.15.


Igår färgade jag håret på förmiddagen. Sen åkte jag, maken, Zingo & dottern ner till vårt köpcenter. Vi släppte av dottern som skulle till Kicks & åkte till Granngården. Jag hade sett att man sålde ut fjolårets hundtäcken till halva priset på fredagen. Men kände att vi var tvungna att prova innan vi köpte. Tog med Zingo in på Granngården & han tyckte att det var så spännande där inne. Mycket att lukta på..
Provade & köpte ett täcke som satt jättebra. Det är vind & vattentätt, lite fodrat & ett följsamt täcke för bara 150kr. Så nu är Zingo redo för en blöt kall höst/vinter.
Efter shoppingen körde jag dottern till jobbet. Hon skrev arbetsledar proven igår. Först ett prov som tog 45min på restaurangen & sedan ett hemprov som tar mellan 6-8h. Sedan skickades svaren in & resultatet visade sig... Dottern är nu KLAR som arbetsledare. Hon ska bara jobba ikväll & på måndag för att få sina timmar. Men from Onsdag är hon arbetsledare på den nyöppnade restaurangen som ligger ca 5min här ifrån med buss & bil :-)
När jag hämtade henne igår på jobbet hade hon med sig smakprov till oss från restaurangen & det smakade bra :-)


Igårkväll var vi på lite festligheter hos vänner till oss som nyligen gift sig. Det var vi & ett par till. De bjöd på 3-rätters. Till förrätt en pitapirog med ost & en jugoslavisk sallad, till varmrätt ett potatismos med kryddor, fläderblomssaft mm, stek gjord i ugnen på högrev med kryddor, vitlök & rödvin i 6h & rödvinssås. Till efterrätt citronfromage. Jättegott! Det var en riktigt trevlig kväll!



Jag fick en present av väninnan igår.. Gulligt :-)





Idag är maken iväg med "Zingos brödershusse" på golfbanan. Jag har tagit det lugnt nu på morgonen. Men ska strax ta tag i livet. Dottern börjar jobba klocka 15 i Uddevalla & idag blir det till att köra, går inga bra bussar på helgen. Jag & maken pratade om att kika in på CityGross när vi ändå har vägarna förbi, vi får se :-)

Ha en fin söndag!


14 kommentarer:

  1. Så sött doftljus du gav bort & vilken vacker present du fick <3
    Härligt täcke me till söte Zingo/Kram

    SvaraRadera
  2. Ska nog göra mig ett besök på Rusta snart. Dom har också en flytande tvål med juldoft som ska lukta juligt ljuvligt. Så skönt att det snart blir kort resväg för dottern och för eran skull också så kan ni koppla av om kvällarna. Gott med täcke om ryggen också - min jycke var väldigt skeptisk första gångerna han fick ett sånt på sig men sen insåg han nog nyttan och kände att det värmde skönt. Det var som bävernylon på utsidan och sen fleece på insidan. Men nog får vi hoppas att vädret inte ska bli för kallt i vinter. Fast det kanske är bättre med lite kyla än regnet som vi har nu. Må gott

    SvaraRadera
  3. Nova är också galet glad att gå på granngården:-) står som en liten surikat vid alla godislådorna och vid kassan är hon tjenis och hej med alla...haha
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Sv; jo ett jobbmöte men inget krav på min koncentration eller medverkan. Jag skulle liksom bara sitta där och då kan man ju passa på att tänka på annat :))

    Jag blir allergisk av doftljus tyvärr annars skulle nog jag också köpt några. Haha att vara hund och följa med in på granngården måste nog kännas svårt ändå. Vilka frestelser och svårt att få tag på :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Svarar här... Nej han har inte en enda - och hade det inte hemma heller. Det har inte varit någon hemma hos honom på nästan 4 år. :-( :-( jag flyttade med honom över hela landet för att han skulle få "börja om" och hitta hopp igen. Skolåren har förstört honom och hade släckt hans ögon.

    Nu har han fått 2 år vid havet och blivit SÅ mycket starkare och fått många vänner "i datorn" som han pratar med varje dag och spelar med! Jag är otroligt lycklig för det och för hans skull!
    Tyvärr ville livet att jag skulle bli så sjuk som jag är nu - så vi kommer att behöva lämna vår ö igen! Jag behöver mer hjälp av, och närhet till, min släkt och mina vänner hemma och framförallt behöver min son få börja sitt liv och komma ut igen - det finns alldeles för dåliga resurser och möjligheter här jämfört med hemma i Stockholm (min son har Asperger).

    Kram!! <3

    SvaraRadera
  6. Doftljus är ju för mysigt och underbart!! )
    Tack för tipset...kanske skulle ta en tur till Rusta :)
    Fint täcke till Zingo...nu blir han fin och varm <3
    Hoppas du kryat på dig nu.
    Ha en fin ny vecka
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Oj så mycket du har hunnit med under helgen,här har det bara segat på. Jag har laddat upp med ljus så nu räcker det ett bra tag. En sväng till Rusta måste det bli och köpa ny matta till hallen. Dom har mycket snyggt till bra priser.
    Härligt att dottern är klar nu som arbetsledare,
    Tack för hälsningen hos mig..
    Kram vännen och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att dotterns långa resor till jobbet snart är över, det blir ju enklare för dig och maken då. Men som förälder ställer man alltid upp och ska göra tycker jag när det inte fungerar med kollektivtrafiken.

    Trevligt att bli bortbjudna på middag och vilken gullig present du fick. Instämmer med det som står skrivet :-)

    Ha en fin måndag och jag hoppas att du inte blåser bort om den utlovade stormen kommer.

    Kramis

    SvaraRadera
  9. Fullt upp i helgen alltså - inte underligt att bloggen kom lite i kläm :-)

    SvaraRadera
  10. vad mycket du har hunnit med under helgen :) GRATTIS till din duktiga dotter
    det var ett billigt hundtäcke, verkligen, tur att de håller i flera år, jag kan ju säga att de vintertäckena Nemo och Sluggo har, kostade MYCKET mer
    önskar dig en fin måndag
    kramar

    SvaraRadera
  11. Du har verkligen utnyttjat helgen. Grattis till din duktiga dotter. Täcket kommer säkert att behövas framöver.
    Måndagskramen.

    SvaraRadera
  12. Skönt att veta att sötingZingo är vinterklädd ;)

    Kraaaam och hoppas du får hålla dig frisk nu!

    SvaraRadera
  13. Ibland har man mycket för sig så bloggen hamnar på prio 2.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Åh, jag gillar doftljus! (så länge de inte doftar för starkt)
    Gillar ljus överhuvudtaget. Har äntligen kommit igång och eldat lite här i lilla lägenheten också. =)

    Vilket gulligt kort du fick!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis