torsdag 3 oktober 2013

Fin service

Fin service var det på vårdcentralen igår. Jag ringde & pratade med en sköterska ang medicinen som jag inte klarade att ta. Hon bad mig återkomma på eftermiddagen. Men efter ett par timmar så ringde min mobiltelefon. Det var läkaren som ringde. Vi pratade om medicinen & hon sa att det var en ovanlig biverkan men att jag inte skulle ta tabletterna om jag kände av detta. Hon rekommenderade smörja med voltaren salva & ta ipren. Precis som jag tänkte :-) Det känns bra när läkare tar sig tid att ringa upp patienten :-)

Jag hade väldigt ont i foten igår. Men nu på morgonen känns det aningen bättre, men det är rejält svullet. Det stränar i skinnet & vem vet hur den mår frampå dagen, jag har ju inte använt foten än... Igår på min & Zingos lunchwalk tog jag med honom till skogsvägen & gick en bit in på den. Släppte honom & han strosade runt så glatt & gjorde sina behov. Efter en stund stannade vi och tränade. Inkallningar, sökövningar & andra roliga övningar. Han var superalert. På hemvägen blev han skogstokig & busade vilt... Fick tag på en liten pinne på drygt 1m :-D
Han fick springa av sig rejält, fick en bra promenad & jag slapp att gå så långt :-)


Väl hemma igen vilade jag foten en stund & Zingo var oxå trött. Jag tog mig i kragen & åkte ner till Coop en sväng. Ständigt sinande färskvaror inhandlades & ett apoteksbesök blev det oxå. Var genomsvettig när jag kom hem & kände mig slut. Vilade en stund innan jag tog en kortare kissrunda med Zingo. Fixade middag & sen fastnade jag på golvet.... Efter maten har Zingo alltid en lekstund. Det har han haft sedan han var liten... Han bara väntar "har hon ätit upp än" När jag sätter mig på golvet efter avslutad måltid hämtar han leksakerna.. Det variera något vilken som är favorit för dagen...  Sen kastar jag & han hämtar & busar. Emellan varven kommer han med benet som han tuggar på lite & sen vill att jag kastar osv. Så håller det på en längre stund Så när dotter kom från jobbet satt jag fortfarande på golvet & hon hävde sig ner på golvet oxå till Zingos stora glädje.. Dubbel uppmärksamhet... Så berättade hon om dagen samtidigt som vi myste med Zingo. Hon hade haft en jättebra dag. Det funkar perfekt med denna arbetsledare hon har nu som utbildare :-)


 Idag började hon jobba klockan 7. Då kan hon åka med maken till Uddevalla & ta en buss sista sträckan bara. Hon slutar 15.30 i eftermiddag & då ska hon åka med maken hem oxå. Han & jobbarkompisen ska sluta tidigare idag. De ska på mässa & sedan på middag & underhållning. Det är ett företag i staden som bjuder sina kunder på en helkväll. Lite avis är jag för underhållningen Svenska Hits brukar vara riktigt bra...


Angående fönsterputsningen.. Ingen har sett något än... Då har jag ändå haft uppdragna persienner när solen skinit in.. Nu räknar jag inte med att han ska se det.. MEN....
Fick skäll av min goa mor igår.. "Du ska inte putsa fönstren, tänk om du blir dålig i flera månader" Ja HON har rätt..det VET jag.... Men man tröttnar på att se eländet... Men jag ska ta det varsamt.. jag lovar... Nu är det värsta gjort iaf... Flera av er rådde mig att vara tydligare säga nu måste du putsa fönstren, ställa fram grejerna på bordet ;-). Jag vet att man måste vara tydlig, men tro mig det har jag varit.. Men eftersom han inte "ser problemet" & inte heller "känner behovet" så tycker han inte det behövs...Det är JAG som tycker det behövs inte han... det är skillnad... Det KAN ta lite tid för polletten att trilla ner har jag märkt ;-)

Dags att ta tag i dagen.... Det blir en dag med ganska fint väder idag med :-)

Ha en fin torsdag!

19 kommentarer:

  1. Bra läkare som ringde upp dig.
    Hundarna är roliga, har egna rutiner. Brukar inte heller vara så svårt att göra dom glada. Ludde vill alltid ha ett kaffekex när han ser att jag dricker kaffe, ett mariekex som jag delar och doppar i kaffet. Nyss var han och visade vad han ville, jag dricker kaffe. Nu är han nöjd och vilar i soffan efter sitt kex.(det är klart.....han har ju inte själv hittat på den vanan......;)
    Min man märker inte heller vissa saker, men han läser min blogg. Då får han reda på en massa ;)
    Ha en fin dag. Ta det lugnt med fönsterna ......och foten!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Skönt när det är så i sjukvården!
    Naw...Så ljuvlig liten Zingo <3

    Ha en fin dag trots allt/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  3. Tänkte precis som din mor... Du behöver nog vara mer rädd om dig (ska jag säga??! vännen! <3

    Vi har väl tyvärr en tendens att ha de allra mest sällsynta biverkningarna på listan tyvärr!
    Jag får alltid de som står sist på bipacksedeln.
    Höll på att dö i anafylaktisk chock av en halv sömntablett för några år sedan :-(

    Var rädd om dig - ta det lugnt om du kan och VILA!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är guld att få god hjälp av vårdcentralen!
    Ja!! Lyssna nu på lilla mamsen och strunta i fönsterna! Mammor har alltid rätt ;)

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Det är toppen när läkaren ringer upp, det visar ett tydligt tecken på att man är engagerad i sina patienter. Hoppas att du inte skall behöva bli dålig efter behandlingen av fönstren. Kram

    SvaraRadera
  6. Bra service uppskattas alltid men man blir extra nöjd då det är inom vården. Mysigt ni har det Zingo och du - min jycke har aldrig varit sån - inte ens som valp. Han ar en "buse" mjukisdjur som han leker med ibland men det är inga långa stunder, bollar - nope så v i har inte haft det nöjjet. Han har likt Ferdinand nöjt sig med att lukta, lukta och åter lukta på allt på marken då vi är ute. Och vi har haft ännu en lugn dag/natt. Må gott

    SvaraRadera
  7. Nämen usch vilken äcklig och läskig biverkan! Jag har också råkat ut för ovanliga biverkningar. Jag tror vi fibrisar är extra känsliga, jämfört med "vanliga" människor. Hoppas det funkar med Ipren och Voltarengel. Håller tummarna. Vad han är härlig Zingo! Skönt att dottern fått en vettigare handledare. Hoppas du får en fin torsdag! Kramisar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. vilken fin läkare som tog sig tid och ringde upp dig, sådana skulle alla vara
    jag tror att den fine Zingo har ett jättebra vovveliv :) så skulle alla hundar ha det
    mm, det är inte lätt det där med att karlar ska SE och FÖRSTÅ vad som måste göras
    önskar dig en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  9. Man blir glad när läkaren tar sig tid och ringer :)
    Jag använde voltaren mot min tennisarmbåge, och det funkade till och från. Men för dig kan det ju funka bättre :)
    Vad härlig han är din fina Zingo♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Sv: vi trivs JÄTTEBRA i det nya huset :)

    SvaraRadera
  11. Skönt att foten känns lite bättre - hoppas det fortsätter åt det hållet!

    Vad behändigt att Zingo är så duktig att motionera sig själv nu när din fot är dum.
    :-)

    SvaraRadera
  12. Sv: tack :) vad glad jag blir
    kramar

    SvaraRadera
  13. Skönt att dottern verkar ha fått en bättre handledare.
    Putsa fönster hade jag tänkte att göra idag men efter att ha tvättat och städat så kände jag att det fick räcka så.
    Hoppas du inte får väldigt ont nu när du har putsat fönster.

    Sv: Jag städade badrummet idag istället för på lördag ifall ;-)

    Kramis

    SvaraRadera
  14. Så bra med en läkare som verkligen bryr sig.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så glad jag blir över att läsa att läkaren ringde upp, efter alla trista läkarkontakter man haft genom åren blir man så positivt överraskad och förvånad när saker funkar som det ska :) Hoppas nu att du blir bättre också...

    Skönt att fått handlat och så gott att det funkar bättre för dottern med den nya handledaren.

    Svenska Hits är det "samma" som de showerna som gick på Svensk Vodka och som hette Svensk schlager och likanande? I så fall är det ju garanterat bra!!

    Hoppas du får en lugn och skön kväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  16. Det är toppen när läkaren ringer upp och verkligen bryr sig om,inte alla som gör det.
    Vad mycket roligt lille Zingo får göra,han är en liten lycklig vovve***
    Skönt att det funkar bra nu för dottern...men vad full i skratt jag blir när det gäller karlar och att dom inget ser. Tydligen ett vanligt fenomen bland dom..**
    Kram vännen o sköt om dig**

    SvaraRadera
  17. Nästa gång tycker jag att du ska ringa fönsterputsaren!
    När du har så ont ska du inte hålla på med sånt där!
    Har du funderat mer på madrassen?
    Kram!

    SvaraRadera
  18. När eller om läkaren ringer då känner man ju att dom bryr sig :) så skall det vara ...önskar dig en skön helg kramen

    SvaraRadera
  19. Önskar dig en fin helg!! Och en nospuss till fina Zingo-
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis