måndag 21 oktober 2013

grå grå grå...

Måndag idag & himlen är alldeles grå... Rätt som det regnar så kommer det en skur.. Det är mörkt inne som om det vore kvällen...

Igår mitt på dagen när vi körde dottern till jobbet passade vi på att gå in på CityGross som är nyöppnat.
Det var premiär för oss. Har aldrig handlat ngt på kedjan CityGross tidigare & detta är första affären i närområdet. Vilken affär!! Stor, välplanerad, prisvärd & med stort urval av varor. De hade en stor fin köttavdelning med prisvärt svenskt kött. En fin chark som dock var stängd, det var ju söndag. Frukt & grönt avdelningen var mycket fräsch. De hade oxå världens häftigaste våg.. Man la på ex gurkan på vågen & så letade vågen själv reda på vad det var för frukt/grönsak & så tryckte man på knappen för pris. Vi skojade lite jag & maken & sa "det är som när bönderna kom till stan" :-D när man blir imponerad av en våg. Man hade oxå en stor mejeriavdelning med mycket att välja på Helt klart en affär jag kan tänka mig att besöka igen, bra att storhandla i :-)

Till middag igår blev det hälleflundrafilé köpt billigt på CityGross för 119kr/kg. Den serverades med kokt potatis, riven pepparrot & skirat smör. Mycket gott :-)


Strax efter klockan 23 lämnade jag en nerbäddad make & hund för att åka den 30min långa resan till dotternsjobb för att hämta hem henne. Vi var hemma en kvart efter midnatt & jag har inte sovit en blund före halv 4. Hade så svårt att slappna av efter att ha koncentrerat sig & kört bil på natten...
Inte blev det ngn sovmorgon heller då jag vaknade klockan 8 med ett ryck & då var det lika bra att gå upp. Körde 2 maskiner tvätt, laddat dotterns busskort, för det går såklart inte på den bussen hon åker med...  Handlade mjölk som vi glömde igår. Åkte hem & tog Zingo en promenad i regnvädret... Väl hemma igen var det dags för oss att fixa så att dottern fick lite i magen innan jobbet. Igår gjorde vi en omelett & så hade hon matlåda med sig, men det blev lite dåligt med mat för hon blev vrålhungrig under kvällen/natten. Så idag stekte jag en kotlett, kokade ris & gjorde en påssås med grönpeppar till henne. I matlådan finns det Helleflundrafilé. Hoppas hon håller sig mättare på detta :-)
Efter mat & fix körde jag dottern till bussen & sedan gick jag in på Willys, som ligger på vägen & fick köpt toapapper. Har glömt det varenda dag sedan i torsdags.... Men nu så... Känns skitbra ;-)

Nu är det dags att försöka locka med sig Zingo ut en sväng & sedan fixa middag.. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på än... Men det löser sig...

Hittade en tygbit, men kan inte förstå vad den ska vara till...
Har ingen aning... är så svårtolkat...
Är det någon av er som vågar sig på en gissning? ;-)


Ha en fortsatt fin måndag :-)

11 kommentarer:

  1. :-D skitbra gjort!

    Är det alltid du som lagar maten hemma hos er?
    Tur de har då, för det verkar alltid så gott! ;-)
    Men kanske kunde vara skönt att slippa ibland tänker jag?


    Kram och sköt om dig massor! <3

    SvaraRadera
  2. CityGross har jag handlat på nån enstaka gång, dom har ju helt klart toppenfint kött en aning dyrare kanske men fin kvalité. Jag blev också fashinerad av vågarna..*L*..
    Jag kan tänka mig att det var svårt och somna om igen. Det blir lätt så om man varit ute och speciellt om man kört bil....
    Regnigt har vi inte haft men iskalla vindar från nordost,burr...
    Konstigt nog så lyckas man få till mat trots att man inte har en aning om vad man ska ta..**
    Kram vännen och ha det gott**

    SvaraRadera
  3. Ja fy vad äckligt det är egentligen med tangentbordet, ibland dammsuger jag lite försiktigt och tvättar av med en savett som är avsedd för tangentbord,
    Kram vännen och natti,natti..**

    SvaraRadera
  4. Nä du...det vågar jag aldrig gissa:-))

    Brukar inte handla på Citygross då jag inte har någon i närheten. Blir mest Willys, men de är också bra. I alla fall den butiken där jag brukar handla. Det kan ju variera lite:-)

    Tror säkert dottern är nöjd med de matlådorna!

    Ha en fin tisdag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Hm...skickade jag inte nyss en kommentar?
    Vet inte om den kom med...
    Hoppas det!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  6. City Gross handlar jag på nio av tio gånger, det ligger på vägen hem. Hos mig finns det en city Gross special oxå men lite annat, prylar och pinaler, nu blir det snart julmarknad där, på sommaren är det stor trädgårdsavdelning. Väldigt bra affär tycker jag.

    Kraam

    SvaraRadera
  7. Förstår att det var svårt att somna efter att ha varit ute mitt i natten och kört bil för att hämta dotra. Kunde inte mannen gjort det? Du behöver ju din sömn... När är det dotra börjar jobba i den nya restaurangen? Snart va? Citygross brukar ha fint kött, annars är de mest som de andra stora matbutikerna tycker jag.
    Hoppas du får en fin tisdag! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  8. Det var så skönt när yngsta dottern fick körkort och vi (oftast maken iofs...) slapp hämta henne efter extrajobbet!

    (tror kommenterandet funkar igen!!!! =)

    SvaraRadera
  9. Citygross känns fräscht och ett nytt inslag i affärsvärlden även för mig!!
    Visst är det jobbigt att köra bil nattetid.....känner mig alldeles muck efter en sån natt.
    Vilken söt skål fylld med de allra sötaste rosor där du :)
    Ha det nu så gott...här är det lugna gatan idag pga regn...regn...regn...
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. vad tråkigt att du inte kunde somna efter att du varit chaufför :( säg till dottern att hon får satsa på att ta körkort, så att hon kan ta bilen själv på nätterna
    jadu :D vad ska den där tygbiten användas till :D
    Sv: jo, de har lärt sig, det där med regnkläderna, Sluggo gillar ju inte regnet, så han förstår ju vad det är för väder och han vill ju egentligen inte ut då, men visst, de har båda lärt sig och accepterar regnkläderna bra
    kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis