onsdag 16 oktober 2013

Högfärdig & skrytsam :-)

Jo minsann det är mitt nya jag.. Jag har blivit både högfärdig & skrytsam minsann... Nejdå sån är inte jag.. Men jag måste få lov att skryta lite.. Dela med mig av något som gjorde mig riktigt stolt :-)

Igår jobbade dottern. Det var hennes första pass att ensam vara skiftansvarig som arbetsledare (under utbildning). Pirrigt & som om inte det var nog så skulle chefen komma in för att "titta på henne". Efter dagen hade man en utvärdering. På utvärderingen sa chefen. En såhär tidig utvärdering tror jag aldrig vi haft, men din handledare sa redan förra veckan att du är självgående. Jag är så imponerad av dig, vi är så glada att vi anställde just dig & glada att du ville bli arbetsledare. Din personlighet är outstanding. Du har enormt stor servicekänsla, är snabblärd & alltid glad... Jag räknar med att du kommer bli en i topp 5 av de bästa arbetsledarna i Sverige... Ni kan fatta att att dottern svävade på små moln... Självförtroendet växer!  Jag blir så glad för hennes skull & STOLT. Hon har inte haft det lätt, det vet ni som följt mig en tid, men nu verkar det vända.. livet börjar le mot henne & även om hon är väldigt trött så fungerar det :-)


Känns som jag & maken gjort något rätt med denna tös i vår uppfostran ;-)

Igår på förkvällen åkte jag & maken ner till Harald Nyborg & köpte en ny boll till Zingo. Det är ju en av hans favvoleksaker & de går lätt sönder. 

Zingo åkte med oss & sedan gick vi en promenad vit vattenverket igen. En skön men lite kylslagen promenad där Zingo sprang lös hela tiden. På gärdet stod det ett tiotal rådjur i olika storlekar & åt.




Väl hemma igen gjorde vi lite kvällsmat & sedan kollade vi på Sverigematchen. Det såg ju hoppfullt ut en stund, men Sverige förlorade. Jag tittade lite sporadisk på matchen... ;-)
elakt förtal ;-)

Idag skiner solen igen :-) Det är inte dumt alls :-)


Ha en fin onsdag!

21 kommentarer:

  1. Så vacker dotter <3
    Riktigt söt liten Zingo mé/Kramar Annmi siom har lite tufft därav korta kommentarer!

    SvaraRadera
  2. Åååh grattis till fina, duktiga tjejen!! Det är så underbart när det får gå bra för de man älskar mest i världen! <3

    Ha en fin och solig höstdag!

    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart att ni har gjort rätt i er uppfostran av dottern (ja även sonen förstås) :-)
    Det var inget dåligt betyg hon fick. Skryt på och var stolt. Hon är duktigt och gör väldigt bra i från sig :-)

    Ha en fin och solig onsdag.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Svar: Du får gärna maila mig om du vill,skriver inte ut nå't i bloggen!

    Riktigt vackert med Höstlöv i "glaset" föresten/Kram igen

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till din fina dotter :) självklart får du som mamma skryta :)
    och Zingo blir nöjd som får en ny boll
    kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis och så klart att man får vara stolt! Må gott

    SvaraRadera
  7. Så kul för er alla men framförallt för dottern. I och för sig så har jag förstått att din dotter är något speciellt. Med de problem som kroppen gett och hon har ändå fixat skolan
    Blir alltid glad när jag kommer in i din blogg. Vilken fantastisk bakgrund du har. Jag köpte också kött för 39.30 och gjorde en gryta med chili. Jag hade bättre tur med kvaliten. Inte mycket som gick till spillo. Ha en fin höstdag Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till dottern! Det är alltid roligt när det går bra för ens barn. Då blir man stolt!
    Ha en bra dag! / Kram!

    SvaraRadera
  9. Klart du ska vara stolt över din dotter! Så roligt att det går bra för henne, måste kännas såååå skönt i mammahjärtat:-)
    Så härlig Zingo är med sin färgglada boll!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Ja en sådan dotter får man vara stol över...................Det är bara att gratulera...........

    SvaraRadera
  11. Va underbart för dottern (och er). Jag får tårar i ögonen och ryser.
    Så härligt :-)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Visst får du skryta över din duktiga, fina dotter.
    Vad roligt för henne med positiva omdömen.
    Söt Zingo med sin boll. Ludde han gillar bäst runda vita ben att gnaga på......ja alltså hundleksaksben ;)
    Haha....vad kul kommentar när du kollar fotboll :)))
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Men vad roligt för dottern! Och för dig också, såklart :-)

    SvaraRadera
  14. Favvoleksakerna har en egenhet att gå sönder.
    Man får uppdatera ofta.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Hälsa till dottern att hon gör det så bra och att det kommer att gå bra! Hon verkar vara målmedveten och ha fokus. Siktet inställt! :) Klart du känner dig stolt! Sträck på ryggen extra för det är ju er dotter och helt självklart har ni bidragit stort till att göra henne till den fantastiska unga kvinna hon är!

    Tack så hemskt mycket för din långa och så viktiga kommentar tidigare! Tack :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  16. Åh, så roligt för fina dottern,riktigt,riktigt toppen,och det är klart att ni är stolta,det ska ni vara.
    Härligt med ditt lilla misstag i fotbollen,lätt hänt om man inte är riktigt engagerad..*L*..
    En sån boll som Zingo har skulle inte hålla länge för Bamsebus** Vad härligt att ni hade sol idag igen, här har den inte varit framme så mycket...
    Kramar**

    SvaraRadera
  17. Så ROLIGT att höra att det går bra för dottern. Det är då inte en dag för tidigt!!!! Hon har verkligen kämpat och haft det så jobbigt.NU ska ni se att det vänder och blir på rätt håll. Finns det bättre än att höra att ens barn är duktiga. Man växer flera meter.
    GRATTIS!!
    På tal om Paris så fanns det inte en endaste liten pyttebit att sätta ett hänglås på. Då fick man sätta i ett annat och då tyckte jag att det blev fel... Men häftigt att se det där.
    Å skrubben - den är jag rädd om ;P ;P
    Ha en skön torsdag - over the bumb you know!! :D
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  18. Ååå så roligt för dottern!
    Och så roligt för dig som har en sån bra dotter :)
    Här skiner ingen sol. Nä, här snöar det :(
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Å så roligt för er dotter! Ni kan inte annat än vara stolt över henne :)
    Solen är tyvärr inte här. Här kommer det bara ner vitt :(
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  20. Sv: jo :) det gick bra för Maja hos tandläkaren och när hon väl var hemma igen kunde jag slappna av :)
    kramar

    SvaraRadera
  21. Åh, vilken härlig läsning! Så klart att du ska vara stolt!!
    Jätteroligt att det vänder för henne, Det är hon värd!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis