onsdag 2 oktober 2013

jag har spruckna öron

Strålande solsken idag oxå & himlen är klarblå. När jag körde dottern till busshållplatsen så var det frost i gräset :-) Det verkar bli en fin dag idag med :-)

Tack alla ni som röstat på Zingo :-)

Det var mycket bättre på utbildningen för dottern igår. Verkar som det blir en annan person som ska vara handledare & hon verkar vara van vid detta så det ska nog gå bra. Handledaren sa nu bokar vi in tider så att du kommer framåt, det verkar stå till nu... Schema för kommande veckor har dottern oxå fått nu. Så får vi bara hoppas att de stämmer, så de inte ändras...

Jag påbörjade medicineringen mot hälseneinflammationen i förrgår, fick utskrivet diclofenac 50mgx3  & igår höll jag på att bli tokig. Jag fick konstiga öronsusningar, blev som tät i öronen, lockkänsla, fick konstig hörsel det lät som om allt jag hörde gick genom spruckna hörlurar. När väl tabletterna gått ur kroppen blev öronen bättre & idag är de ok igen men jag vågar inte ta nya tabletter. Ringde vct & de skulle prata med läkaren. Så kulle jag ringa dem i em igen & se om jag kunde ta ngt annat. Tills dess tar jag ipren, på eget bevåg, det är ju iaf antiinflammatoriskt.


Har även äntligen fått tag på sjukgymnastiken & fick en tid nästa vecka, som jag nu i skrivandets stund kom på att jag förmodligen får ändra.. klantiga jag..De är inte lätta att få tag i. Har telefontid mellan 8-9 & så blir man placerad i kö, Tack för att du väntar du har plats nummer 7 i kön.... Hon sa iaf att jag skulle gå i bra skor & det tycker jag att jag gör.. Ska försöka använda mina nya tennisskor men tyckte jag fick mer ont när jag testade dem.. Är väl ovanan som gör det. Har geleinlägg till hälarna, Stretcha & röra på mig men inte mer än till smärtgränsen...får jag mer ont har jag gjort fel/för mycket..... men det får jag helt enkelt trotsa lite för Zingo behöver ju promenera.
Tillsammans går vi tass i hand på livets promenad 
Jag känner mig sämre i hälen idag... & frusen, lite febrig med en anings feberhuvudvärk... Nu vill jag att detta försvinner.... Har tröttnat på att inte få må ok...


Igårkväll bakade jag en Chokladkladdkaka med kokostäcke MUMS! men mäktigt...

Igår var jag redig & putsade fönstren på ut & insidan i vardagsrummet. Jag putsar inte fönster för jag har problem med händer, armar & en kota i bröstryggen... Jag får stora problem efter... MEN nu har jag liksom tröttnat.. Jag har påpekat fint att fönstren behöver putsats sedan juni.... & maken håller med.. Senast sa jag det i söndags. Herregud vilka skitiga fönster vi har.. Då sken solen in genom vardagsrumsfönstret & man såg inte ut... maken svarade ja verkligen... NU ska det bli himla kul att se OM & NÄR han ser att fönstren är rena... :-D Misstänker att de hinner bli skitiga igen innan han ens tänkt tanken ;-)

Ska nog ta dotterns fönster nu idag :-)
Ha en fin dag :-)

10 kommentarer:

  1. Röstat igen på sötaste Zingo <3
    Waooo så otroligt sött "hålla tass" foto & vackert armband du har - Det hjärtat har jag i halsband :)

    Ha en härlig dag/Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Män! Dom lever i sin egen värld. Du måste säga till honom att nu måste HAN putsa fönsterna, annars går inte budskapet fram. Inte bra alls att du gör det när du har så ont. Dessutom så har du ju "bevisat" att du klarar det nu, så då lär det dröja ännu längre till han gör det nästa gång. Var rädd om dej! / KRAM.

    SvaraRadera
  3. hahaha - jag känner igen det där, J påpekade häromdagen att hallfönstret var alldeles prickigt, jag ska ta det, sa jag, väntade några dagar och tvättade det, men inte, inte har J sett det inte
    stackars dig som fått biverkningar av medicinen
    vilken fin bild på Zingo-tass och din hand <3
    jag ska rösta på Zingo också
    kramar

    SvaraRadera
  4. Var rädd om dig!! Hoppas du snart få må mycket bättre! <3

    Varm kram!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska ställa en hink, trasa, putsmedel etc på hans plats vid bordet istället för middagstallriken - inga putsade fönster - ingen middag :D.

    Trist med biverkningar. Jag är nog väldigt förskonad från sånt men vet en gång för många år sen när jag tog cocilliana hostmedicin och blev helt konstig men det är jag inte när jag tar den numera.

    Ibland så är de skor man själv tycker borde vara helt perfekt fotriktiga inte det - trodde själv att ett par jag hade var bra när jag hade problem med fötterna och visade min läkare och hon dömde ut dom. Hon hade då precis fått lära sig själv om hur skor skulle vara och inte vara. Så hur lätt är det att då hitta bra skor. Får hoppas du vinner. Själv får min jycke omelett. Fint ska det vara. Må gott

    SvaraRadera
  6. Hoppas, hoppas att din häl fixar till sig snart!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Otur att du inte mår bra av diclofenac. Jag brukar få ont i magen av dom.
    Det där med fönsterputsning är jobbigt när man har värk. Ta det lugnt!
    Kakan ser jättegod ut.
    Fin bild med din hand och Zingos tass.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. De där tabletterna är inte helt besvärsfria..huvva! Låter jätteläskigt med sådana öronsusningar. Fy. Förstår du inte vill ta dom. HOppas du kan få hjälp genom sjukgymnastiken.
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  9. Så surt! Diklofenak är läkarnas stora, lätta dröm att skriva ut men ack så många vi är som är känsliga för detta:-(
    Hoppas du snart mår bättre. Onsdagskraaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  10. Trist med biverkningar.
    Mums den den där kakan såg smarrig ut...helt i min smak :-)
    Jag tänkte på det där med dina problem med hälsenan. Du har inte varit på Sportskadekliniken och kollat dina fötter? Du kanske behöver gjutna ilägg?

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis