måndag 14 oktober 2013

kvällen kommer tidigt nu....

Nu ikväll har jag tänt många ljus... plockat in kastanjer som jag pyntat med & lite olika fina höstlöv :-)

Det är en mysig tid nu.... I helgen har vi haft ett strålande väder.. Soligt & fint, idag har det dock varit helgrått & mörkt... Men vad gör det jag har ju roat mig med tvätt idag ;-) Fick tömt tvättkorgen.
Sängarna är tömda på sina lakan som nu är nytvättade. Blir skönt att krypa ner i sängen sen i nytvättade lakan utan sand & hundhår ;-)


Jag mår bättre.. Jag är fortfarande jättesliten & har sovit dåligt... Har ont i ryggen & det sitter kvar i bröstryggen men smärtan är mer flyttad till njurregionen. Det har iaf fungerat ok idag utan attacker med kramp. Jag har dock tagit det ganska lugnt förutom, tvätt, Zingowalks & matlagning så har jag vilat. Har ignorerat att det är sand på golven... Det finns ju en dag imorgon eller någon annan dag :-)

Igår tog jag med mig Zingo till Granngården & köpte hundmat. Sen tog vi en promenad vid vattenverket. Vi har inte gått där på jättelänge så han tyckte att det var jättekul & mycket att lukta på :-)



På eftermiddagen gick vi ner till hundrastgården. Maken & Zingo tränade i agilityhindren.


Imorgon ska dottern jobba & då ska chefen komma in & "titta på henne" undrar vad det innebär... Sen är hon ledig 2 dagar för att jobba kväll/natt hela helgen 18-02.00 Tror ni det går bussar hem kl 02.00??? Nej.... Känns som om det kommer bli en jättekul helg ^not^


Nu ska jag umgås lite med maken  


Ha en fin kväll 

8 kommentarer:

  1. Ja kvällen kommer fort & tidigt.............
    Fina foto <3 Kram

    SvaraRadera
  2. Fint höstpyssel du har gjort, och skönt att du känner dig liite bättre,man får ju vara glad för det lilla brukar jag tänka.
    Vi bäddade rent i går,och det är verkligen toppenskönt att krypa ner i väldoftande fräscha lakan.
    Ibland kan det nästan vara lite skönt med mulna dagar,man får lite mer gjort inne med gott samvete...
    Kram vännen och suss gott**

    SvaraRadera
  3. Mörkret är trist annars är hösten fin, men den borde vara ljusare :)
    Skönt du känner dig piggare.
    Kramiz kära du o ha en fin tisdag

    SvaraRadera
  4. Det blir ingen "nattvard" för er i helgen då ;)
    Härligt att gå och lägga sig i en renbäddad säng.
    Du...min jobbarkompis köpte en sån där madrass till sin dotter. Dottern ringde dagen efter och var lyrisk. Hon hade sovit HELA natten. Nåt som inte hänt på läääänge.
    Hon är fortfarande helnöjd med madrassen.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Å vad mysigt det ser ut, och i sängen. =) hehe. Hoppas du får en bra Tisdag. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, nu kommer kvällen tidigt. Men det är allt lite mysigt, inte bara trist :-) Vad fint du gjort med kastanjerna. Är du inte bättre om ett par dagar får du allt gå till doktorn tycker jag!! Det låter inget vidare med att ni skall behöva vara chaufförer mitt i natten till helgen... Här ignorerar jag också hur det ser ut på golven, men eftersom vi inte har nån Zingo så har vi i a f ingen sand inne. Hoppas du får en fin tisdag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  7. vilken ljuvlig bild av Zingo där han ligger bakom kuddarna i sängen :) visst dras det in en massa sand och löv i tassarna nu, jag sopade just lite i hallen, där blir det ju alltid värst, sopade bara eftersom jag inte ville dra fram dammsugaren
    så då måste du agera natt-chaufför i helgen, inte roligt att få nattsömnen störd på det där viset
    kramar

    SvaraRadera
  8. Vilket fint höstigt ljusarrangemang du gjort :-)
    Ja ibland måste man blunda för hur det ser ut hemma och lyssna på kroppen istället. Det finns ju kvar tillnästa dag...eller nästa igen, även om man skulle önska att det inte gjorde det.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis