måndag 7 oktober 2013

bortskänkes.....

Idag är det min fina mormors 90-års dag.
 Grattis mormor!
                                                             
Jag & Zingo hade planerat att åka med mina föräldrar för att fira henne. Hon bor ca 2h bilresa härifrån. Men vi kunde inte åka med & fira henne idag.. Så tråkigt..
Det är sådana dagar som man tycker att livet är väldigt orättvist :-(
Sådana dagar skulle jag lätt byta bort min kropp.... KROPP BORTSKÄNKES!!
Har ju känt mig sliten ett längre tag, flera veckor, som att jag är inne i ett Me-skov. Under helgen har jag börjat känna av en förkylning. Idag vaknade jag tung i huvudet, tät & med ont i halsen. Det är förmodligen förkylning eftersom både maken & dottern oxå känner sig förkylda, & det vill jag inte smitta min gamla mormor med. Det KAN vara Me symtom, men oavsett så har jag känt mig väldigt trött & sliten idag & huvudvärken är jobbigt så jag hade inte varit ngt trevlig sällskap iaf.. MEN jag hade iaf varit där på hennes 90-års dag... Varför kan inte min trista kropp lyda mig någon gång...? Ska försöka ta mig i kragen & planera in ett besök hos henne inom en snar framtid :-)
Jag har ringt & pratat med henne & grattat på födelsedagen & det blev hon glad för, men lite besviken att jag inte kunde vara med idag :-(
Hoppas mormor får en fin dag tillsammans med sina barn & deras respektive & får äta god smörgåstårta & tårta.

Dottern & maken är på sina jobb. Dottern började 7 i morse & kunde åka med maken till en busshållplats i närheten av hans jobb & sen ta direktbuss till jobbet. Hem åker hon med direktbuss tillbaka så hämtar maken & makens jobbarkompis henne där & tar med henne hem :-) Det stämmer bra med deras arbetstider både idag, imorgon & på onsdag. Bra! Bara hoppas att hon håller sig frisk nog att orka jobba, det vore dumt för henne att bli sjuk nu mitt i arbetsledarutbildningen...

Det börjar lukta gott här nu... Jag köpte en hel bit med nötytterlår billigt förra veckan. Idag skar jag upp det i mindre bitar & nu sköter det sig själv & puttrar för att bli en god kalops :-) Annars har jag tagit det lugnt hela dagen, blir genomsvettig av minsta ansträngning. Tog en promenad med Zingo förut & det var skönt ute trots att det är grått, regnet hänger i luften & det blåser... Men jag var helt färdig efter promenaden...

Igår eftermiddag, när maken spelat färdigt sin golfrunda tog vi en skogspromenad med Zingo i solgasset. Helt ljuvligt. Zingo var överlycklig.. Han älskar att hoppa runt inne i skogen & speciellt när både matte & husse är med på promenaden  :-)

Dottern & en kompis åkte ner till MC-donalds (konkurrenten) igår för att fynda en big mac för 5:- det var ett erbjudande Mc hade mellan kl. 15-16 igår. Hon var helt säker på att hon skulle orka ät 3 big mac som var max per person & att det säkert skulle vara mycket folk, men inte så farligt.. Men de gav upp.. MINST 1½h kö ;-) Blev Kyckling Kebab istället ;-) Jag och maken fick nöja oss med att äta hemma: lax med ett täcke av senap & parmensan, potatis & kall sås... Vi var nöjda med det  :-)

Dags att skala potatis!

Ha en fin måndag!





10 kommentarer:

  1. Fin 90-åring **Grattulerar**
    Synd att du inte kunde åka :(
    /Kryis Kram

    SvaraRadera
  2. 90 år är en ädel ålder :) Grattis till henne. Min farmor blev 92 innan hon bestämde sig för att gå ett stycke före......SÅ TRIST att du inte kunde åka dit - jäd### sjukdomar :(
    Hoppas du får möjlighet att åka dit en annan dag.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Grattis till 90-åringen. Synd att du inte kunde åka. Hoppas du kryar på dej fort.
    Kalops... mums :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt att du inte kunde åka och fira henne men man klokt tänk att inte smitta henne.
    Kram & krya på dej.

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt att du mår så dåligt i kroppen... Hoppas att det vänder snart!
    Kram

    SvaraRadera
  6. vad tråkigt att sjukdomar sätter käppar i hjulet så där, men din mormor fick ju ett telefonsamtal och säkert ett löfte om att du/ni skulle komma en annan gång
    GRATTIS till din fina mormor
    kramar

    SvaraRadera
  7. Det har varit lite tungt även här. precis som för dig så får en förkylning följder som inte kommer om man inte har en sjukdom i kroppen. Nu har jag läst tillbaks och skickar en grattis hälsning till Zingo. Det var då synd med resan till mormor men hon blev säkert glad att du ringde. Ser att livet rullar på där hemma och du vi är fler i fönsterputsningsklubben nu. Även jag är med nu. Försöker på alla vi lägga som vinkar men än så länge inget resultat. Det gäller att inte ge sig
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Så rar din mormor ser ut ,,,förstår att det är ledsamt att inte kunna åka och gratta!
    Grattis från mig mé!! :)
    Ha det så gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Så tråkigt att det inte blev nått besök, krya på dig. Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis