torsdag 31 oktober 2013

sovmorgon... Glöm det!!

Torsdag idag... Gråväder, regn  och småkyligt härinne...


Sovmorgon hade varit skönt, men både igår & idag har jag vaknat precis efter kl 7 då arbetarna, de som ska sätta in rör till fjärrvärmen, börjar borra... De gör stora hål i väggarna i garagen och borrade precis hela dagen igår + att man lägger igen de utgrävda utanför vårt. Man lägger sand, grus och kör med en padda. Inte en lugn stund på hela dagen... På eftermiddagen igår orkade jag inte vara inne längre... Helt slut i öron och huvud, så jag tog Zingo på en långpromenad. Skönt att lufta sig & rensa skallen!
Träffade en underbart go 9-årig svart labrador på promenaden. Zingo visade sig från sin sämsta sida, men efter att jag & husse pratat en stund så blev hundarna riktigt goda vänner...

PÅ eftermiddagen igår var maken nere på Intersport & köpte sig ett par Gortex skor. Hans gamla var helt slut & Intersport hade ett erbjudande på ett par Adidas. Likadana som mina, som jag köpte för 2-år sedan, fast mina är jeansblå/röda & makens svarta. Svarta är snyggare, men det fanns inte när jag köpte mina....

Imorgon verkar det som sonen & hans tjej kommer hem. Vi ska äta middag tillsammans. Sen tror jag att de ska träffa kompisar. Eventuellt sover de över :-) Ska bli kul att träffa dem. Vi har inte setts sedan den 22/9.

Dottern gick på sitt första pass igår på nya Restaurangen & det hade enligt chefen gått bra. Enligt dottern var det katastrof. Nästan "all personal" är ny & det är inte ngn riktig ordning än.. Sen finns det tydligen anställda som "inte vill jobba, inte vill lära sig". Bl.a så bad min dotter som arbetsledare en av medarbetarna en uppgift att preppa tomater (skära upp & lägga i kantiner) Då säger medarbetaren.. "jag vet inte hur man gör" Varpå dottern säger, men då går jag med dig & visar hur man gör, då svarar medarbetaren  "Men MÅSTE vi göra det nu, kan vi inte göra det sen?"...
Det var mycket att göra & dottern kände sig stressad & tyckte inte hon kunde göra ett "bra jobb" men chefen som var där för att "kolla henne" sa att hon klarade detta jättebra, trots allt. Efter de förutsättningar som var idag så fungerade det jättebra. De är helt säkra att hon är rätt person på rätt plats. Skönt att få bra omdöme trots att man kände vilken kaos det var....

Idag börjar hon oxå klockan 7 & slutar 15.30. Får hoppas hon tycker att det känns som en bättre dag idag :-) Skönt är iaf att hon kan åka bussen både dit & hem :-) Ikväll är det Halloweenfest på krogen som hon & tjejligan ska gå på :-) Sen är hon helledig fredag för att sedan jobba helgen igen. 3.e helgen på rad...

Dags att ta tag i dagen.. Jag skulle behöva städa av.. Dammsuga gör jag hela tiden, men damma & tvätta golv osv... Är nästan ingen idé när man har hund i denna underbara väderlek....

Skulle oxå behöva handla.. Får se hur jag ska lägga upp detta, allt måste ju inte göras idag... .

 Imorgon förmiddag ska jag iaf iväg & klippa mig. Den frissan som klippte mig i våras när jag vågade klippa mig kort, som jag varit & är så nöjd med. Hon har öppnat en egen salong strax utanför stan så dit ska jag åka i morgon :-)

Ha en fin torsdag!



10 kommentarer:

  1. Ha en fin dag du goa - Svar Har inte alls ork p.g.a min hälsa men "hälsar på" endel av mina vänner <3

    /Kram

    SvaraRadera
  2. här blev det heller inte någon sovmorgon, vaknade en timme tidigare än jag brukar och kände att det var inte någon idé att ligga kvar
    en fin torsdag till dig också
    kramar

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen hundbollsbilden...........ha en bra dag och hoppas det blir mindre borrande...............

    SvaraRadera
  4. Hej på dig....nu tittar jag in en sväng till dig. Önskar dig också ett fint slut på veckan och en trevlig helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hahahaha! Ja, hundbilden skrattade jag åt! Kan det möjligtvis dölja sig en Golden där under lervällingen?!
    Och jag har fyra såna... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Då hoppas jag att det blir ett riktigt lyckat frisörbesök och att du får sova gott hela natten och inte vakna av buller och bång!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. Lycka till hos frissan ( jag var hos frissan förra fredagen och klippte och slinga )
    Ha en fin och skön helg.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  8. Stackars de som står och jobbar i det oljudet dag efter dag.

    SvaraRadera
  9. Klart att du vaknar tidigt med sådant oväsen. Själv vet jag inte hur det skulle fungera för mig som sover dagtid. Har en ledig helg nu och känns som jag har en massa att göra med städ och handling osv.. Men så har jag fått hem en massa pysselgrejor så det lockar mest att få sitta med det. men om jag är snabb och får allt gjort så kan jag sedan spendera en massa tid med pyssel hoppas jag. Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  10. Svårt när hon har såna medarbetare. Får hoppas att dom lär sig. Att det liksom är nödvändigt att arbeta på ett arbete...

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis