tisdag 8 oktober 2013

Nu blev det kvällen....

Idag har det varit mörkt ute hela dagen.. *gäsp* inte blir man pigg av det iaf...  Är fortfarande oerhört sliten & blir genomsvettig så fort jag gör något... Har ont i hela kroppen & känner mig febrig :-(
Zingopromenaderna har varit fuktiga & gråa., men det verkar inte bekymra Zingo något nämnvärt... Han promenerar glatt trots gråvädret :-)

Gjorde det lätt för mig idag & gjorde stuvade makaroner & stekt falukorv till middag. Maken åt som en häst & dottern surade, hon gillar inte falukorv & är ganska kräsen......

 Hon var iof som ett åskmoln redan när hon klev innanför dörren här hemma... & så hade jag den dåliga smaken att servera falukorv hahaha Iof så hade det inte spelat ngn roll vad jag hade serverat.. det var en dålig dag helt enkelt ;-)
Efter maten sov hon iaf ett par timmar & vi får hoppas hon är piggare & gladare i morgon :-) Vi får oxå hoppas att handledaren infinner sig kl.07.00 på jobbet imorgon, eller att arbetsplatsen löst ngn annan handledare....Hon hade varit en tuff dag på jobbet. Började kl.7 för att lära sig morgonarbetet tsm med handledaren. Men så visade det sig att handledaren var sjuk idag. Dottern känner sig ju redan stressad, att tiden som den är nu, knappt räcker fram till restaurangöppningen... Eftersom ingen annan kunde hålla i utbildningen så fick hon jobba idag & hamnade på en & samma station i 8h & var verkligen inte glad åt det...

Curlingmamman fixade iaf en kycklingsallad som den "sura" får med sig till jobbet imorgon eftersom falukorv inte lockade ;-)

Dags för sängen :-)

SOV GOTT!

12 kommentarer:

  1. Ja det är inte lätt alla gånger att få till mat som passar alla i familjen. Vi har lite samma problem här ibland...det skiljer sig mellan generationerna...hihi..
    Låter jobbigt med din hälsa...ta hand om dig och fortsätt krya på.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. VA! Finns det NÅN som inte tycker om korv!?
    Tur att hon har en sån snäll mamma :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Svårt detdär med maten, så den passar alla i familjen...Igår var det en såå grå o mörk dag o idag ser det inte bättre ut heller....
    Kram på dej o ha en bättre dag idag!

    SvaraRadera
  4. Tur att hon har en sååå snäll mamms ....
    Hoppas du får en Ok dag/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  5. sådan mat skulle J älska :) fast jag lagar aldrig till falukorv, så det så :)
    här är det gråruggigt idag också
    kramar

    SvaraRadera
  6. Hej hej igen, tag sedan men jag har bollat så mycket med bloggen haha. Men nu har man väll hittat igen dit man hör hemma antar jag haha.

    Men vilka bilder =) Härligt med höst tema också =)
    Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  7. Usch,ja det är jobbigt att inte må bra. Jag har ju inflammationen på balansnerven som gör att det snurrar om jag vrider på huvudet,och då känns det tomt. Så det är ju sant att jag är tom i skallen,hehe... hundpromenaderna är inga höjdare kan jag påstå....
    Hoppas du får känna dig bättre snart,det har dragit ut på tiden...
    Snäll mamma är du som fixar annat till dottern, jag var själv likadan när yngste sonen bodde kvar hemma,så han blev nog lite bortskämd..**
    Stuvade makaroner och falukorv är riktigt gott tycker jag,och en bra nödlösning när inte fantasin eller orken räcker till,
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  8. Oj, det där känner jag igen från min dotter - falukorv - helst inte och sur kan hon vara redan innan man hunnit öppna munnen och man knappt fått säga hej eller god morgon - inte lätt och nu när hon också får kliva upp tidigt för att börja 7 är det inte så där jätteglatt precis men som tur är går det snabbt över även om det är som ett smatterband som smattrar med jämna mellanrum. Sonen är mer som en sur eld - ryker och har sig, så flammar det upp och så blir det sur aska en stund. Ja det är ju tur dom är olika för annars hade det blivit bra jobbigt. Och vädret - ja grått men som sagt det är skönare för jycken att vara ute i detta än en varm sommar. Inne ligger han framför en fläkt på golvet då han tycker det är varmt - han borde få av sig lite päls tror jag. Och att göra annan mat bara för att man är snäll -ja det känns också igen men vad gör man inte för sina kära. Må gott och hoppas du får bort feberkänslan och ev förkylning - du får göra en soppa med mycket vitlök och ingefära och kryddigt stark.

    SvaraRadera
  9. Ja, det här känner man igen. Mat som inte duger åt olika familjemedlemmar och sura efter dagens arbete. Det är inte lätt och vara hemma och många gånger känna sig som en soptunna.

    SvaraRadera
  10. Stuvade mackisar och falukorv - åååååhhhh vad gott! Det har jag sällan fått, för Anders gillar inte stuvade makaroner. Fått nöja mig med vanliga kokta. Men nu står ju dom på "no-no"-listan dom också :-(
    Fast stuvad blomkål får väl duga - så länge jag får falukorv så är jag glad :-)

    SvaraRadera
  11. Nu fick jag ett sug efter stuvade makaroner och korv!
    Mums!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Fyamanej…så vidrigt eländigt :(
    Hoppas allt blir bättre snart, snart!!!

    Kraaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis