torsdag 17 oktober 2013

rollercoaster

Idag har vi haft gråväder & regn.... Ruggigt väder...

Efter förmiddagswalken med Zingo åkte jag och dottern ner till vårt köpcenter. Hon köpte sig ett par nya boots & en ny mössa. Sen inhandlades det lite mjölk & liknande innan vi landade hemma för lite lunch. Dottern har varit ledig i 2 dagar nu & imorgon börjar ngr riktigt tuffa pass. Startar med fredag&lördag 18-02

Idag har jag fixat fram halsdukar, mössor & vantar & plockat bort det lite mer sommarbetonade från hallådorna. Så nu är vi redo för hösten ja & vintern men den behöver inte göra sig någon brådska än.... Ska plocka ner mina lite tjockare jackor & plocka upp vår sommar jackorna på vinden tsm med sandalerna.... Nu får vi helt enkelt ge upp.. Nu finns det ingen återvändo.... Då är det inte utan att man blir avundsjuk på mina föräldrar som strax kan plocka fram sandalerna igen för ett långt besök i Portugal.. Fast å andra sidan de är VÄL VÄRDA denna resa♥ Men visst borde de packa ner mig i ena resväskan?

Till middag idag blev det Hermans & pizzasallad. Smakade bra. Igår gjorde jag det lätt för mig, färdig panerad torskfile, potatis & stuvad spenat. Helt oätbart enligt dottern :-P Idag åt den bortskämda en rejäl portion & ikväll har hon & kompisen varit på Burger King & lyxat sig... 2 dagar ledigt var tydligen för mycket för dottern...


Livet går upp & det går ner.. som en berg&dalbana... Först så går det upp & sen så går det ner... nu startar vi om från botten & tar oss upp igen ♥

Ha en god natt! ♥



10 kommentarer:

  1. Så är det..
    Vi går mot kallare tider nu ja, Här har vi 7 grader denna morgon men det blåser alltid och det gör att det känns betydligt kallare.
    Ha en skön fredag.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Här är det strålande Höstsol <3
    Waooo vilken vacker bergbana som ett Hjärta :)
    Ha en härlig Fredag!

    /Soliga Kramar Annmi

    SvaraRadera
  3. mössorna har jag inte plockat fram än, men kanske behövs det snart
    Hermans, är det den där potatisgratängen med köttfärs i? den kallar jag för Mickis och den ska vi ha till middag idag :)
    ha en fortsatt fin fredag
    kramar

    SvaraRadera
  4. Kloka ord...ja livet är som en berg och dal bana !!

    UPP & NER !!

    Ha en mysig & skön helg.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Här har vinterjackor varit framme ett tag och härom dagen tog jag fram täckbyxorna. Man håller ju på att frysa arslet av sig om kvällarna på hundpromenaden :))

    Nu ska jag iaf hoppa in i varma duschen. Tänker försöka lägga mig tidigt. Ska upp 05:30 imorgon bitti. Dottern har en kompis som sover över och rummet är precis ovanför vårt sovrum och vi bor i världens mest lyhörda ihåliga hus.. Önska mig lycka till! :))

    Kram, trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Bra att vara förberedd, själv har jag bestämt mig för en ny jacka och stövlar, så idag blir det jakt :) Hoppas att du får en fin Lördag. Kram

    SvaraRadera
  7. Ja man får värkligen förbereda sig för vintern nu.
    Ha en skön dag och helg nu!

    SvaraRadera
  8. Sv: jo :) den smakar alltid gott, Mickis, och lite speciellt gott igår kanske eftersom det nu är ett tag sedan jag gjorde den, men kommer att laga till den många gånger nu under vinterhalvåret :)
    en fin helg till dig
    kramar

    SvaraRadera
  9. Här har det blivit vinter känns det som. Få se om snön ligger kvar eller tinar. Just nu är det -8 grader.
    En resa till värmen hade inte varit dumt....vi får drömma om det ;)
    Gissar ni har kalas i dag. Såg på din fb att maken din fyller år. Twinskalas kanske.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Ja nu får vi nog inse att hösten är här och med det kommer alla bylsiga kläder fram igen.

    Att livet är som en berg&dalbana det kan jag skriva under på. Allt som oftast så ger jag mig ut på en tur som varar olika länge. Tyvärr känns det som att jag är mest nere och åker på botten med endast några korta besök på toppen :/

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis