torsdag 10 oktober 2013

She´s living in a box

Idag steg jag & dottern in på Klinisk Fysiologi redan 07.45 för att dottern skulle göra en spirometri co diff, man gör om andnings undersökningen då den inte visade helt tillfredsställande resultat sist. Det tog inte många minuter innan undersökningen var igång. Det är ganska många moment & ansträngande andningsövningar. Efter halva tiden får man inhalera 4 Ventolin inhalationer, vänta 15 min, förra gången blev dottern hög/berusad speedad av medicinen. Hon höll sig lugnare idag men blir väldigt konstig i kroppen.... Sen kör man en ny omgång med in & utandningar för att avsluta med ett motstånd inuti en "duschkabin". Allt gick bra & mycket snabbare än sist då maskinen kärvade lite,  provsvaren kommer att hamna hos hennes allergiläkare.

Nu har jag kört henne till bussen så att hon kunde ta sig till jobbet. Hon slutar 20.30 ikväll.
Handledaren var "frisk" & tillbaka på arbetsplatsen igår så utbildningen kunde fortsätta. Igår var ett led i utbildningen att man besökte en konkurrent & se om man kunde lära sig ngt av dem & analysera hur snabbt de arbetar & hur hamburgaren blev  ;-)

Igår eftermiddag kom min pappa hit en sväng för att ta en promenad med Zingo. Jösses vad lycklig Zingo blir när han kommer..Han skällde & skrek om vartannat & hela kroppen rör sig efter de glada svansrörelserna.. :-)  Det är något extra roligt med morfar

Vi har gråväder i dag, det blåser riktigt rejält & blött & nu i em började det regna oxå.... Nu lovar man högtryck & sol fredag, lördag & söndag & det är ju inte fel. Så det får man hoppas på & att även kroppen mår lite bättre av det :-) För just nu är det trögt & tungt rent kroppsligt.... Så risig som jag varit den sista månaden vet jag inte när jag var sist... Det är väldigt jobbigt, tråkigt & tröttande... men det finns inte så mycket att göra åt det... Man får kämpa på så gott det går & försöka hitta några små positiva glimtar i allt det jobbiga...
Hälsenan har blivit bättre & det är ju jätteskönt :-) Känner av den än men inte alls som förut... Men nu har det kärvat till sig i bröstryggen igen & det är ju ständigt återkommande.. kör mina rörelser på nytt & hoppas få ordning på det.. Är det inte det ena så är det det andra.... ;-)


Såg en intervju med Robin Söderling igår. Han fick ju körtelfeber för 2½år sedan & är ännu inte helt återställd. Söderlings diagnos idag heter postviralt trötthetssyndrom som verkar likna Me/CFS. Eller om det är samma sak? Han verkar iaf ha tron om att bli bättre & bättre men det går OERHÖRT LÅNGSAMT.... Lider med honom & drar paralleller med min egen dotter som först fick Körtelfeber & sedan Halsböld & efter det startade hennes bekymmer... Vet att även reumatologen jämförde dottern som tränat mycket & på hög nivå med Söderling & deras liknande symtom.... Här finns intervjun med Robin Söderling:

Nu ska jag plocka lite här hemma :-)

Ha en fin torsdag!

10 kommentarer:

  1. Föstår att det är tufft när du vill en sak och kroppen har bestämt sig för något annat. Pratade med en granne idag som har en liknande sjukdomsbild som dig. Hon var helt desperat och sa att så här har det aldrig känts den här årstiden. Kanske är det något speciellt som får er att känna er sämre. Jo du hönsmamma 2 dvs jag har lite semester nu. Dottern har haft sin pappa på besök några veckor så han har curlat henne nu. Sonen som varit sjuk ordnar jag bara tvätten åt nu. Känns lite konstigt när man är van att vara behövt. Lite lite skönt är det också
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nog är man löjlig som djurägare många gånger - så där lagom töntig i mångas ögon men då har dom nog aldrig fått äran att få njuta och gosa och må bra ihop med en fyrfota vän oavsett om den är ens egen, eller om man får låna ibland och kan förstå att Zingo tycker det är mysigt att gå med favoritmorfar :D - min förra jycke visste precis hur han skulle göra när han kom på besök hos barnens farmor och farfar - han satte sig vackert framför kylskåpet och en gång hade han sån tur att han fick farfars schnitsel som var tänkt som matlåda till jobbet dagen efter men det blev en omprioritering där och fd svärmor som inte ens tycker om djur sa hon. Och nog blir natten lugnare när vi sover på samma höjd och visst är det mysigt med sällskap i både säng och soffa :D - hoppas det gick bra nu för dottern på läk. besöket -sicken bur hon fick sitta i! Må gott

    SvaraRadera
  3. hoppas att det gick bra för dottern
    härligt med Zingos glädje över att morfar kommer :)
    skönt att åtminstone hälsenan är bättre, alltid något
    kramar <3

    SvaraRadera
  4. Hoppas att dottern får den hjälp hon behöver nu.
    Klar att Zingo blir glad när bästefar kommer på besök! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen att det går bra för dottern nu...
    Hihihi...det är klart att Zingo blir glad då HAN kommer ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja du vet vad jag känner när de gäller din dotter - bara massa hopp o tro o vilja att allt ska ordna sig o friska till sig för henne.
    Den där undersökningen har jag oxå gjort några gånger - lite småläskigt att sitta där inne faktiskt o bara ha lufttillgång via en liten slang...ich. Men allt går.

    Kram o go helg på sig

    SvaraRadera
  7. Oj vad jobbigt med alla dom där proverna... Hoppas dom kommer fram till nånting som kan hjälpa dottern!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja man får hoppas att alla undersökningar och prover ger något svar så dottern kan få den hjälp hon behöver för att må bra eller i alla fall mycket bättre.
    Jag håller med dig,är det inte det ena så är det det andra vad gäller kropp,sjukdomar och värkelände. Men precis som du säger, man får ta och njuta av stunderna när det känns bättre,och sen lär man sig efter alla år att hantera smärta och ändå göra det bästa så gott det går.
    Visst är det mysigt och se när en vovve blir så glad att se en person, och att dom har en så bra relation.Roligt för både din pappa och Zingo.
    Önskar er en skön fredag och kväll sen
    Kramar♥

    SvaraRadera
  9. Så jädrans trist att du är så krasslig!! Jag håller tummarna för att det vänder snart så du inte helt tappar sugen!
    Tummar hålls också för att dottern får bästa hjälpen!!

    Kraaam och hoppas du får en skön helg trots gråväder.

    SvaraRadera
  10. Hoppas undersökningarna kan hjälpa dottern så hon får rätt hjälp för sina besvär. Körtelfeber är inget att leka med, jag fick det när jag var som mest aktiv med handbollen och jisses vad det tog på kroppen, jag tyckte aldrig jag riktigt kom tillbaka efter det...

    Hoppas du får en bra helg och att din kropp är med dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis