tisdag 29 oktober 2013

Simone

Igår var det världens pådrag. Stormen Simone var på ingång & man befarade att det skulle bli ett tufft oväder KLASS 3 Varning. Som jag har förstått det så blev Skåne, Småland, Halland, Öland & Gotland rejält drabbade. Men i min region var det ingen större fara.. Det blåste & det regnade rejält men någon storm kan jag inte säga att vi hade. Maken & jag åkte ett ärende på eftermiddagen till vårt köpcenter & där hade t.om affärer stängt pga den förväntade stormen...

I söndags när vi lämnade dottern på jobbet. Så gjorde jag & maken en snabbvisit på IKEA & åt sen lunch. Köpte ngr värmeljus & ett lakan åt dottern. Sen åkte vi till CityGross. Förra veckan var jag så imponerad av den affären. Denna vecka var det tvärtom... Det var faktiskt riktigt dåligt & utplockat.. Vi var besvikna både jag & maken...


I söndags natt hämtade jag hem dottern från jobbet. Blev sittande en ½h i bilen & väntade innan hon dök upp. Dottern förklarade att allt tar lite längre tid när man lär upp sig. Denna natten stämde inte kassan riktigt & då får man ju kontrollräkna flera ggr.

Måndagen, gårdagen blev en ganska hektisk fram till ca kl.15 tycker jag... På förmiddagen innan dottern började jobba hann vi fixa oss, dottern bakade en brownie, tog Zingo på en promenad, stekte pannkakor, vi handlade ngr grejer som dotterns kulle ha till jobbet på Ica. Slog in "paket" & sedan körde jag henne till jobbet, eftersom hon skulle ha med sig en nybakad stor brownie med nutella täcke toppat med riven choklad & finhackade valnötter. Dottern kände att hon ville bjuda på ngt nu när utbildningen är slut & hon inte längre ska vara på den restaurangen.  Kakan gjorde succé :-)


På eftermiddagen & kvällen tvättade jag, fixade middag, vi gjorde ett ärende & tog det lugnt vid tv,n. Strax efter klockan 23, när jag nattat maken & Zingo ;-) satte jag mig i bilen för att åka & hämta dottern för förhoppningsvis sista gången i U-valla... Inatt var hon snabb på att bli färdigjobbad. Hon & en av jobbarkompisarna hade hjälpts åt. Dottern tyckte det kändes lite tråkigt att sluta på restaurangen. Det jobbar så mycket trevliga människor på denna restaurangen. Men vi får hoppas att trivseln kommer vara lika bra på den nyöppnade :-)

Just nu är himlen grå & det regnar rejält... Riktigt ruskigt höstväder.. Men det är ändå dags att sätta dit ansiktet & sedan ta Zingo på en promenad :-)

Zingo har testat nya täcket :-)
Ha en fin tisdag!

15 kommentarer:

  1. Mums - den kakan såg väldans god ut. Förstår att en blev en succé. Ja stormen kom av sig här också - ska nog vara glad för det. Regn, lite blåst, uppehåll är det här idag. Må gott

    SvaraRadera
  2. Ingen storm här - Nu soligt & vackert ute <3
    Oooo...Så tjusig Zingo är i sitt nya täcke/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  3. Kakan ser himla god ut..!!! Du får komma och handla på City Gross i Ytterby, aldrig urplockat, superpersonal som har full koll. City Gross Special, en egen butik på andra sidan parkeringen, har alltid massor med roligt att erbjuda..:-)

    Kraam

    SvaraRadera
  4. Här stormade det rejält. Men nu har det dragit vidare. Förstår att kakan gjorde succé. Så fin Zingo blev i sitt nya täcke! / Kram!

    SvaraRadera
  5. Här är lugnt nu men hua va det stormade. Såg i morse att några träd fallit utanför tomten.
    Zingo blev jättefin ju! God kaka - MUMS!!
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  6. Det var skönt att slippa stormen,och den blev visst inte så farlig som dom sagt på många ställen. Men där det blåste på ordentligt blev det mycket skador.
    Så fin Zingo blev i sitt täcke, det blir skönt att ha.
    Kakan ser superläcker ut, har du recept på den?
    Kram vännen och ha det gott**

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mita Jag ska kolla med dottern om jag kan få receptet :-)
      Kram

      Radera
  7. Här har vi citygross med, och jag har varit där och handlat en enda gång. var inte så överförtjust jag heller så jag fortsätter att handla på willys istället. Kram

    SvaraRadera
  8. samma erfarenhet har J gjort, han åker förbi en City Gross på väg hem och han tycker att det oftast är utplockat
    vad fin Zingo är i sitt nya täcke :)
    Sv: svamparna är av glas och bara för inomhusbruk
    kramar

    SvaraRadera
  9. Åh så fin han är Zingo med sitt fina täcke :)

    Ja, tänk så det kan bli, att det kan bli så olika med en och samma affär :)
    Önskar dig en fin dag och fortsatt härlig vecka min vän <3 <3

    Massor av kramar till dig <3
    Tina
    http://anglarscarpediem2.blogspot.se/

    SvaraRadera
  10. söt liten en :) hi hi ja visst är det skoj att besöka ikea :) me love önskar dig en skön kväll kram

    SvaraRadera
  11. Ja det var verkligen pådrag för den kommande stormen som inte alls dök upp i vårt område. Skönt att vi slapp den.

    Hoppas nu att det var sista hämtningen av dottern i Uddevalla på ett bra tag. Det är ju super att det nu är mycket närmare till jobbet för hennes (och eran) del. Hoppas hon kommer trivas lika bra på den nyöppnade restaurangen :-)

    Trist att ni blev besvikna denna gången när ni besökte City Gross. Jag har inte varit där än.
    Så fin Zingo blev i sitt nya täcke .-)

    Kramis

    SvaraRadera
  12. Skönt att ni slapp stormen.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det blåste friskt när vi mellanlandade i Amsterdam. Men här hemma verkar allt klarat sig bra. Ska åka till huset och kolla i em.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis